Sou aquí: Inici Notícies El Projecte INVIC permetrà remodelar habitatges destinats al lloguer social al nucli antic de la ciutat

El Projecte INVIC permetrà remodelar habitatges destinats al lloguer social al nucli antic de la ciutat

L’Ajuntament obre una convocatòria de subvencions perquè els propietaris puguin remodelar els pisos que es destinaran a lloguer social augmentant el parc d’habitatge social disponible a Vic

Mar 08, 2018
El Projecte INVIC permetrà remodelar habitatges destinats al lloguer social al nucli antic de la ciutat

Ple de l’Ajuntament d’ahir

Al ple celebrat ahir es va donar llum verda per unanimitat al projecte ‘INVIC’, dotat amb 100.000 euros, i que servirà per obrir una convocatòria de subvencions perquè els propietaris puguin remodelar habitatges que es destinaran a lloguer social al nucli antic de la ciutat .

 

El regidor d’Habitatge, Titi Roca, va exposar que “INVIC ajudarà a ampliar el parc d’habitatge social digne disponible a la ciutat on hi ha més pisos buits, segons l’estudi realitzat en aquest sentit. Amb ‘INVIC’ es podran remodelar una trentena de pisos amb un pressupost per reforma de 15.000 euros com a màxim, i que aniran destinats a les famílies que més ho necessiten”.

 

“Des del primer dia, l’equip de govern va fer una aposta decidida per lluitar contra els problemes d’habitatge, creant la Taula d'habitatge i una mesa d’emergència pròpia, portant a terme un treball transversal amb l'oficina d'intermediació hipotecària i amb Serveis Socials i presentant un programa pioner d'acompanyament a les comunitats que probablement s’estendrà a altres ciutats catalanes”, va remarcar Roca.

 

El regidor d’ERC-Som Vic, Joan Ballana, va congratular-se per la iniciativa en què han pogut participar fent aportacions: “Entenem que d’aquesta manera el lloguer social passarà de 3 a 4 anys i quan s’accepten les propostes, també s’han d’agrair”.

 

En la mateixa línia, Arnau Martí, de Vic per a Tots, va celebrar el projecte “perquè la remodelació dels pisos de lloguer social també és clau. A més, mentre duri la intervenció del 155 no hi ha polítiques d’habitatge actives. La gent necessita habitatge social urgent, no només de remodelat, sinó d’obra nova”.

 

El regidor de Plataforma Vigatana, Josep Anglada, també es va mostrar favorable al projecte, “ja que serà de gran benefici per la ciutadania de Vic”.

 

També es va aprovar una línia d’ajudes per a la rehabilitació de cobertes i façanes. Tal com va destacar la regidora d’Urbanisme, Fabiana Palmero, “volem potenciar la millora de la ciutat antiga mitjançant el Pla de Barris a Vic. La prioritat seran els edificis que tinguin un 70% d'habitatge, que no estiguin buits i que s'emmarquin dins del pla d'actuació”.

 

Des d’ERC-Som Vic, el regidor Jaume Colomer va subratllar que aquestes ajudes “van ben encaminades per millorar aquesta situació, ja que la meitat dels habitatges s’ubiquen al nucli antic”.

 
 

Prova pilot: Zones DUMA

 

Vic fa un pas més per convertir-se en una smart city, a través de l’instauració d’una prova pilot durant mig any que regularà les zones de càrrega i descàrrega a les Rambles del Passeig, del Carme, de les Davallades i de l’Hospital, aprovada amb els vots favorables de tot els grups representats al ple i el vot en contra de Capgirem Vic. Amb la prova pilot, aquestes zones passaran a denominar-se ‘zones de distribució urbana de mercaderies i altres’ (Zona DUMA).

 

Els canvis que portaran les noves zones DUMA seran, entre d’altres, la regulació dels temps d’estacionament permès en funció del tipus d’usuari, així com la reducció de l’import de les sancions per aparcar-hi i sobretot la implantació d’un aplicació mòbil que avisarà quan s’estigui a punt de superar el temps permès.

 

En aquest sentit, i durant els 6 mesos de prova pilot, els professionals de distribució autoritzats podran estacionar a les Zones DUMA, de les 8 del matí a les 8 del vespre , durant 30 minuts i els residents empadronats ho podran fer 10 minuts. En canvi, a partir de les 8 del vespre i fins a les 8 del matí, les zones DUMA permetran l’estacionament de la resta de vehicles sense restricció.

 

Les sancions per un estacionament a la zona DUMA que superi la durada establerta o bé que no compleixi els requisits legals per fer-ho, passaran a ser de 100 euros -50 euros si es paga dins del termini més immediat-, en lloc dels 200 euros que es cobrarien tractant-se d’una zona de càrrega i descàrrega. Així, amb la implantació de la zona DUMA es reduir considerablement la quantitat d’aquestes sancions econòmiques.

 

El punt més innovador és l’entrada en funcionament d’un sistema de control via aplicació mòbil, que permetrà que els usuaris rebin avisos quan s’està a punt d’acabar el temps d’estacionament permès i avisarà dels aparcaments lliures propers, tal com va explicar el regidor de Serveis, Toni Serrat. En cas de no disposar d’un dispositiu smartphone, es podrà utilitzar un sistema de missatgeria SMS.

 

Serrat va detallar que un cop passat el període de la prova pilot, es valorarà ampliar aquest sistema a la resta de la ciutat si és exitós.

 

Des de Capgirem Vic, Marc Barnolas va fer constar la seva desconfiança envers “aquesta prova pilot que no tindrà cap cost per l’Ajuntament de Vic. Creiem que la intenció és privatitzar una zona d’aparcament i buscar un rèdit econòmic”.

 

El regidor d’ERC-Som Vic, Jaume Colomer, va manifestar el seu acord amb la proposta presentada, “ja que és la direcció que cal seguir i ens ha de servir per anar treballant per millorar-ho i en què no es multarà les persones amb mobilitat reduïda”.

 

Per Josep Anglada, de Plataforma Vigatana, “aquesta és una proposta beneficiosa per a la ciutat”.

 

En aquest mateix àmbit, també es va aprovar amb els vots favorables de l’equip de govern, ERC-Som Vic, Plataforma Vigatana i Vic per a Tots i els vots negatius de Capgirem Vic, l’ampliació del servei de vigilància amb parquímetres a la zona de l’Hospital Universitari, amb 50 places de zona blava i 103 de zona verda.

 

El regidor de Serveis va especificar que “la creació d’aquestes places de pagament s’ha complementat amb la posada en marxa de l’aparcament gratuït de Sant Miquel Xic, amb moltes més places d’aparcament gratuït que de pagament, i sobretot s’ha fet escoltant el veïnat de la zona que reclamava l’existència de la zona verda”.

 

El regidor d’ERC-Som Vic, Jaume Colomer, va anunciar el vot a favor adduint que “la situació era un desgavell que calia controlar, i que la zona blava i verda, juntament amb l’aparcament gratuït ja en funcionament, millorarà l’espai d’aparcament a la zona”.

 

Per la seva banda, Marc Barnolas, de Capgirem Vic, va manifestar que votarien en contra perquè “hi havia alternatives a la zona blava com ara la implantació d’una zona d’estacionament rotatori”.

 
 

Aprovació definitiva del projectes de reurbanització del carrer de Jacint Verdaguer i de la imposició de contribucions especials pel projecte de l’Eixample Morató

 

En matèria d’Urbanisme, el ple va aprovar per unanimitat la imposició de contribucions especials pel projecte de reurbanització de l’Eixample Morató, i el projecte de reurbanització definitiu del carrer Verdaguer, en el tram entre la Rambla de l’Hospital i la Plaça de l’Estació.

 

En el cas de l’Eixample Morató, “les obres de millora i remodelació començaran el dia 19, i es renovaran paviments i enllumenat, a fi de dinamitzar el barri”, va remarcar la regidora d’Urbanisme, Fabiana Palmero.

 

Per Josep Maria Diéguez, d’ERC-Som Vic, “ja era hora que es portés a terme aquest projecte”.

 

En referència al carrer Verdaguer, el regidor d’ERC-Som Vic Jaume Colomer va lamentar que “s’hagi perdut l’oportunitat de repensar la circulació en aquesta àrea, i de plantejar una súper illa que permetés la circumval·lació al voltant del carrer Verdaguer, i que el convertís en un carrer de sentit únic aprofitant les obres que s’han fet a la rambla Hospital”, tot i  anunciar el vot favorable del seu grup.

 
 

Aprovació de la modificació de crèdit del pressupost municipal

 

El ple va aprovar una modificació de crèdit del pressupost municipal, que “permetrà el desplegament de molts projectes previstos per l’equip de govern, com ara els pressupostos participatius”, va apuntar el regidor de Serveis, Toni Serrat.

 

Concretament, es va modificar el destí de 500.000 euros en altres 13 accions. Entre aquestes, s'elimina la partida destinada a la rehabilitació del Mercat Municipal de Vic i se’n crea una de nova per comprar tres camions per a la recollida de residus i contenidors.

 

Van fer-ho possible els vots favorables de l’equip de govern i de Vic per a Tots, i els vots en contra d’ERC-Som Vic, Capgirem Vic i Plataforma Vigatana.

 

El regidor d’ERC-Som Vic, Joan Ballana, va mostrar-s’hi en contra, ja que “aquesta modificació de crèdit suposa l'acta de defunció del Mercat Municipal de Vic per dotar d'altres necessitats a la ciutat.”

 

Per Joan Coma, de Capgirem Vic, “l’equip de govern intenta colar un seguit d'actuacions com l'adquisició de camions de residus que perpetuen l'actual sistema de recollida i s'elimina el pressupost destinat al Mercat Municipal de Vic. Actuacions que suposaran una gran pèrdua per la ciutat”.

 

“Com a defensors del Mercat Municipal de Vic, votarem en contra de la modificació de crèdit ja que avui presenciem la defunció d'aquest equipament. Tot i així, estem contents perquè sabem que no s'implementarà el porta a porta a la ciutat”, va argumentar el regidor de Plataforma Vigatana, Josep Anglada.

 

El regidor de Vic per a Tots, Arnau Martí, va fer autocrítica sobre la manca d’acord entre els grups polítics per portar a terme dos projectes de ciutat, com eren el porta a porta i la remodelació del Mercat Municipal: “Els mandats s'inicien amb moltes propostes i tothom volia fer el porta a porta i remodelar el Mercat Municipal de Vic. No hem estat capaços de portar a terme els objectius que es veien factibles”.

 

El regidor Toni Serrat va explicar que “a l’equip de govern ens toca governar. Hem escoltat les parts i ni els mateixos paradistes es creuen el projecte. Nosaltres apostem per un projecte més ampli i no un simple pedaç com estava plantejat fins ara. A més, el nou POUM preveu que la zona del mercat segueixi sent per equipaments”.

 
 

Desapareix Sermuvic

 

Sermuvic, l’empresa municipal que coordinava els serveis municipals, desapareixerà per motius legals, tal com ha enumerat el regidor de Serveis, Toni Serrat: “La llei 9/2017 que entra en funcionament demà passat exigeix que les empreses 100% públiques han de poder realitzar les tasques del 80% dels serveis que tenen destinats. Això no serà possible i Sermuvic s’haurà de dissoldre”.

 

El regidor d’ERC-Som Vic, Joan Ballana, va assenyalar que “trobava un escàndol que dissolguin Sermuvic perquè la llei els hi obliga però no facin el mateix amb Vialnet o Minsvic”.

 

Per Joan Coma, de Capgirem Vic, “Sermuvic es va fundar per poder crear empreses mixtes, un sistema que rebutgem, ja que apostem per una gestió directa.”

 

El regidor de Vic per a Tots, Arnau Martí, va observar que “la dissolució de Sermuvic posarà en primer pla l’Ajuntament en el tracte amb les empreses mixtes”.

 

El regidor de Serveis, Toni Serrat, va puntualitzar que “Minsvic existia abans que Sermuvic, i per tant, no es pot afirmar que Sermuvic es va crear per formar empreses mixtes. Nosaltres també voldríem prescindir del terme ‘acomiadar’, però això deriva de la llei”.

 

 

Minsvic continuarà prestant els serveis d’enllumenat públic

 

El 10 de gener de 2018 es va extingir el contracte que regulava la prestació del servei de conservació i manteniment de l’enllumenat públic, els semàfors, les xarxes de reg dels parcs i equipaments públics, les fonts públiques, la megafonia en actes públics, de les instal·lacions en els edificis municipals i de la senyalització viària per part de l’empresa mixta Minsvic.

 

Toni Serrat, va detallar que “actualment s’està treballant en un nou plec de clàusules per a la licitació d’un nou soci privat, però malgrat que fa temps que s’hi treballa no s’ha pogut finalitzar a temps. Tot i així, al contracte que teníem vigent amb Minsvic hi consta explícitament que han de seguir prestant els serveis fins que no hi hagi un nou soci, i així es farà fins que es puguin iniciar els tràmits de la nova licitació”.

 

El regidor d’ERC-Som Vic, Joan Ballana, va avisar que des del seu partit “estarem atents que aquesta pròrroga sigui temporal fins que no hi hagi el nou plec de clàusules” .

 

Per la seva banda, Joan Coma, de Capgirem Vic, va criticar que “fa 15 anys que sabem que s’acabava el contracte i és inexplicable que el nou plec no estigui a punt. Apostem per la gestió pública i no mixta i per això hi votarem en contra”.

 

Pel regidor de Vic per a Tots, Arnau Martí, “la pròrroga no durarà més de quatre mesos, a l’espera de la nova licitació”.

 

El regidor de Serveis, Toni Serrat, va aclarir que el plec de redacció es va començar abans del juny de 2017, “l'administració no és tan ràpida com voldríem i no és per qüestió política que no s'està a punt”.

 

El dictamen va ser aprovat amb els vots favorables de l’equip de govern, Vic per a Tots i Plataforma Vigatana, l’abstenció d’ERC-Som Vic i el vot en contra de Capgirem Vic.

 
 

Vialnet gestionarà el servei de recollida selectiva de residus durant quatre anys més

 

L’empresa mixta Vialnet, encarregada de la realització de tot tipus de serveis públics de neteja, continuarà gestionant el servei de recollida selectiva de residus de la ciutat durant quatre anys més amb els vots en contra d’ERC-Som Vic i de Capgirem Vic.

 

Serrat, va explicar que “el cas de Vialnet és diferent del de Sermuvic o Minsvic. No es regeix per la nova llei europea perquè es va concursar públicament fa 8 anys i les lleis que li prevalen són les de llavors. Per tant, li queden 17 anys amb blocs de pròrroga com la que ara proposem de 4 anys, tal com hem negociat amb Vic per a Tots, i no de 8 anys”.

 

Tant des d’ERC-Som Vic com des de Capgirem Vic van criticar la pròrroga del contracte a Vialnet dos dies abans de l’entrada en vigor de la nova llei i es va posar en dubte la legalitat d’aquest pas. “La transparència s’exerceix i no es proclama”, va afirmar el regidor d’ERC-Som Vic, Josep Lluís Garcia.

 

Per Plataforma Vigatana, Josep Anglada va afegir que “entenem que la proposta plantejada s'ajusta a dret, com diu l'informe de secretaria. Si hagués estat per nosaltres la renovació s'hauria fet per 8 anys. Som coneixedors de la bona feina que es realitza des de Vialnet”.

 

El regidor de Vic per a Tots, Arnau Martí, va exposar que “passem d'una pròrroga de 8 a 4 anys per Vialnet. Vàrem parlar amb l'alcaldessa i vam entendre que el proper govern ha de poder planificar el model de gestió que consideri, si la remunicipalització o l'externalització d'aquest servei quan arribi el cas”.

 

El regidor de Serveis  va subratllar que “no acceptem a ERC-Som Vic que diguin que no hi ha transparència. Apostem per Vialnet perquè és un servei que funciona i tampoc acceptem que es digui que no s'ajusta a la llei. Tenim tot el dret de regir-nos a la llei de fa 8 anys”.

 

 

Lectura del manifest pel Dia Internacional de les Dones

 

El ple es va celebrar en la vigília del 8 de març, Dia Internacional de les Dones, i per això es va iniciar amb la lectura d’un manifest per part de l’alcaldessa de Vic, Anna Erra, i de les regidores del consistori vigatà.

 

MOCIONS

 

a/ Moció de tots els grups municipals en defensa de l’escola catalana i del model d’immersió lingüística. La moció s’aprova unànimement.

 

b/ Moció presentada per ERC-Som Vic, Capgirem Vic i Vic per a Tots en suport i adhesió a la vaga feminista convocada pel 8 de març de 2018. La moció s’aprova unànimement.

 

c/ Moció presentada per Plataforma Vigatana per entrar de franc a la piscina municipal en cas d’onada de calor. La moció s’aprova amb els vots favorables de l’equip de govern i de PLV, els vots negatius de Capgirem Vic, i l’abstenció d’ERC-Som Vic i de Vic per a Tots.

  • Compartir:
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Meneame
  • Digg
Accions del document

  • IMPULSVIC
  • SERMUVIC
Ajuntament de Vic
C. Ciutat 1, 08500 Vic
Tel. 93 886 21 00
Fax. 93 886 29 21
atenciociutadana@vic.cat

Horaris d'Atenció Ciutadana
  • CREACCIÓ
  • VIALNET
  • RASESVIC
  • VICVERD
  • MINSVIC

Carregant...