Sou aquí: Inici 7a Jornada PEC
Regidoria d'Educació

 

C. de les Basses 3 (Plaça Gaudí)

08500 Vic

ContactarTel. 93 886 21 00

pec@vic.cat

 

 Seguir a:

 

 Logo Twitter Logo Facebook

7a Jornada PEC

Capçalera 

La jornada PEC és l'espai mitjançant el qual es proposa l'exposició i reflexió del fet educatiu a la nostra ciutat, una oportunitat per a la trobada de tots els agents educatius a través del qual els mateixos centres comparteixen experiències i projectes que volen donar a conèixer a la resta de centres i comunitat educativa de la ciutat.

 

En aquesta 7a edició de la Jornada PEC, que es durà a terme el proper dissabte dia 13 de febrer a l'Edifici del Sucre de 9 a 14h, es presentaran 19 propostes educatives adreçades a infants i adolescents entre 0 i 18 anys, distribuïdes en dos grups: experiències adreçades a nens i nenes d'educació infantil i primària (de 0 a 12 anys) per una banda, i experiències adreçades a alumnes de secundària i batxillerat per l'altra (de 12 a 18 anys).

 

 

Programa i contingut de la 7a Jornada PEC

 

8.30 h    Arribada i acreditacions

 

9.00 h    Inauguració i benvinguda a càrrec d’Àlvar Solà

                Regidor d’educació de l’Ajuntament de Vic

 

9.20 h Inici de la presentació d'experiències

 

Grup d'educació infantil i primària
(0-12 anys)
Grup de secundària i batxillerat
(12-18 anys)
Àlbum de cromos de la Ciutat de Vic
        Col•legi Escorial
        Equip de Mestres de Cicle Mitjà de l’Escola
        www.escorialvic.cat

AICLE (Aprenentatge Integrat de Contingut i Llengua
Estrangera) a l’àrea de plàstica

        Escola Guillem de Montrodon
        Vicky Gasch, Eulàlia Laencina i Imma Puntí
        www.escolaguillem.com

Matemàtiques que es toquen
        Escola Dr. J. Salarich
        Gil Granero i M. Àngels Cordero
        www.escolasalarich.net

Vicloc. Cent anys d’història
        Col•legi St. Miquel dels Sants
        Helena Vilardell i Montse Serrat
        www.santmiqueldelssants.cat

Els ambients a educació infantil: una proposta
de treball  
 
        Escola Vic Centre
        Raquel Escarrà i Natàlia Cuenca
        www.escolaviccentre.cat

11.00h     Pausa - cafè
Vivint un canvi matemàtic
        Col•legi Sagrat Cor de Jesús
        Belén Prado, Jesús Martínez, Miquel Maydeu,
        Cristina Bautista i Núria Tomàs
        www.sagratcorvic.cat

L’estel màgic: material propi per al desenvolupament
integral d’infants de 0-3 anys

        Llar d’infants Esquitx – Col•legi Sta. Caterina
        Laia Vidal i M.Àngels Salvans
        www.escolasantacaterinavic.blogspot.com

Mercat de les 3R
        Escola Andersen
        Ramon Sitjà i representant de l’AMPA
        www.andersen.cat

El gust per llegir a través de jocs de lectura
        Col•legi Fedac Vic – Pare Coll
        Eloi Planas, Mari Herrera, Mariona Fletas,
        Ariadna Planas i Blanca Vivet
        www.fedac.cat/vic

Part rítmica: aprendre en moviment

        Centre educatiu Waldorf La Font
        Agnès Juventench, Clàudia Garcia i Ariadna
        Muñoz
        www.infantslafont.cat

Big/Vic famílies
        Escola La Sínia
        Maria Galera
        www.lasiniavic.cat

L’autoconeixement i la comunicació d’equip: les

claus per la implementació en programes d’educació emocional
        Escoles Bressol Municipals
        Glòria Olmos I Marta Casellas
        www.ebmvic.cat
L’Era d’en Sellés
        Col•legi Fedac Vic – Pare Coll
        Teresa Altés, Roser Saborit, alumnes de 4rt
        d’ESO i exalumnes (Helena Moreno, Nohaila
        Mery Ventimilla, Ariadna Viladecàs, Maria Pla
        i Arnau Roviró)
        www.fedac.cat/vic           

Treball globalitzat a 1r d’ESO

        Institut La Plana
        Dolors Collell
        www.institutlaplana.com

Els gags de Nadal, un projecte global a ESO
        Col•legi Sagrat Cor de Jesús
        Jordi Molera, Noèlia Masdeu, Toni Figuerola
        i Eva Montmany
        www.sagratcorvic.cat


El debat competitiu a l’aula
        Institut de Vic
        Mireia Perea, Roger Ortiz (alumne de 2n d'ESO)
        i Guillem Mirabent (alumne de 2n de
        batxillerat) 
        www.ivic.cat

11.00h     Pausa  - cafè
El sistema chromebook a l’escola. Concreció en projectes
        Col•legi Escorial
        Raquel Solà, Marta Ricart i Joan Mercader
        www.escorialvic.cat

Participació al projecte art i escola
        Institut Jaume Callís
        Imma Valls i Elisa Planagumà
        www.institutjaumecallis.cat     

STM decidint
        Col•legi St. Miquel dels Sants
        Maite Godayol i Albert Espona
        www.santmiqueldelssants.cat


























 

 

Descripció de les ponències

 

Grup d'educació infantil i primària (0-12 anys)

 

Àlbum de cromos de la Ciutat de Vic

2016_7a jornada_Escorial imatge primària

Centre educatiu: Col·legi Escorial

Ponents: Noemí Vila, Joana Pujol i Miquel Roquet

www.escorialvic.cat

Breu descripció de l’experiència

En motiu de Vic, Capital de Cultura Catalana, l’escola participa en aquest esdeveniment creant un àlbum de cromos de la Ciutat de Vic, amb el suport de l’AMPA. L’Àlbum s’adreça a qualsevol ciutadà i es treballa de forma concreta al Cicle Mitjà de l’Escola.

 

 

AICLE (Aprenentatge Integrat de Contingut i Llengua Estrangera) a l’àrea de plàstica

2016_7a jornada PEC_Guillem M.

Centre educatiu: Escola Guillem de Montrodon

Ponents: Vicky Gasch, Eulàlia Laencina i Imma Puntí

www.escolaguillem.com

Breu descripció de l’experiència

Fa aproximadament 6 cursos l’escola Guillem de Montrodon inicia un taller de plàstica en llengua anglesa a 5è de primària, utilitzant la metodologia AICLE. Aquesta activitat va prendre la forma d’un taller centrat en la figura del pintor rus Wassily W. Kandinsky. Veient-ne els bons resultats es decideix donar-li continuïtat i implementar experiències semblants en altres cursos, de manera que enguany s’ha fet extensible l’experiència al curs de segon de primària on es treballa la figura de l’artista nord-americà Alenxandre Calder. El fet de treballar una àrea en llengua anglesa permet utilitzar aquesta llengua en un context comunicatiu real i posar a la pràctica els coneixements apresos a l’àrea de llengua estrangera mentre desenvolupen les seves capacitats i habilitats artístiques.

 

 

Matemàtiques que es toquen

2016_7a jornada PEC_Salarich

Centre educatiu: Escola Dr. J. Salarich

Ponents: Gil Granero i M. Àngels Cordero

www.escolasalarich.net

Breu descripció de l’experiència

Amb el  currículum organitzat per competències, l’escola millora la capacitat lógico-matemàtica mitjançant l’elaboració i manipulació de materials que permeten fer accessibles les matemàtiques a tots els nivells d’alumnes que trobem a l’aula, assegurant d’aquesta manera una bona atenció a la diversitat.

 

 

Vicloc. Cent anys d’història

2016_7a jornada PEC_St miquel primaria

Centre educatiu: Col·legi St. Miquel dels Sants

Ponents: Helena Vilardell i Montse Serrat

www.santmiqueldelssants.cat

Breu descripció de l’experiència

Projecte interdisciplinari que parteix d’un enfocament per competències.

Un dels objectius que persegueix és apropar els infants al patrimoni històric de la ciutat mitjançant la geolocalització. Per aconseguir-ho, a partir de l’eina EDULOC es crea tota una ruta que permet als alumnes recórrer i conèixer, de primera mà, els llocs més emblemàtics de la nostra ciutat. Aquesta primera experiència de caire totalment vivencial serveix perquè els nens i nenes s’endinsin en el llegat cultural i històric de Vic, creant finalment un fulletó turístic. Un cop acabat el fulletó, els nens i nenes de 3r estan preparats per fer de guies turístics de la ciutat a altres alumnes més petits. 

Un cop han descobert la història, s’entra en la segona part del projecte focalitzat en l’estudi del comerç de la ciutat i el seu creixement. Per aquest motiu, el principal objectiu és familiaritzar-se i conèixer una de les botigues centenàries que encara hi ha al nucli antic, tot seguint un procés formal,  amb la col·laboració i participació de les famílies.

Finalment, un cop a l’aula, i com a activitat de consolidació , cada equip de treball crea una presentació amb l’eina Keynote amb la finalitat de mostrar el treball dut a terme a la resta de  companys/es (exposició oral), creant així un arxiu històric de la ciutat.

 

 

Els ambients a educació infantil: una proposta de treball      

2016_7a jornada PEC_Vic Centre

Centre educatiu: Escola Vic Centre

Ponents: Raquel Escarrà i Natàlia Cuenca

www.escolaviccentre.cat

Breu descripció de l’experiència

El treball d’Ambients consisteix en crear un clima i un context d’aprenentatge basat en una organització determinada dels alumnes (internivell), dels espais organitzats d’acord a criteris estètics i, simultàniament, considerant que els materials esdevinguin adequats per tal de promoure l’activitat lliure,  fomentar la investigació,  l’aprenentatge i el desenvolupament de les capacitats i competències dels infants.

La filosofia que sustenta aquesta metodologia d’aprenentatge, és l’activitat lliure però orientada pel mestre. El paper protagonista recau en  l’infant, qui progressivament construeix el seu cos de coneixement i enriqueix el seu bagatge d’experiències.

 

Podeu veure el material utilitzat en la presentació del projecte a: 

Els ambients a educació infantil: una proposta de treball

 

 

Vivint un canvi matemàtic

2016_7a jornada PEC_S. Cor primària

Centre educatiu: Col·legi Sagrat Cor de Jesús

Ponents: Belén Prado, Jesús Martínez, Miquel Maydeu, Cristina Bautista i Núria Tomàs

www.sagratcorvic.cat

Breu descripció de l’experiència

Les matemàtiques són aquella matèria que tradicionalment no deixa indiferent a l’alumne: o li agrada moltíssim, o realment li són molt feixugues.

Per aquesta raó, des de fa uns anys i partint d’aquesta anàlisi, des de l’escola es planteja un canvi en l'ensenyament-aprenentatge de les matemàtiques.

Per què aquest canvi? Com l’hem fet? Què ha suposat pels Mestres? I per les famílies? Què em pensen els alumnes? Quins són els resultats observables? Aquestes preguntes són algunes de les que es resoldran al llarg de la ponència.

 

Podeu veure el material utilitzat en la presentació del projecte a: 

Vivint un canvi matemàtic

 


L’estel màgic: material propi per al desenvolupament integral d’infants de 0-3 anys

2016_7a jornada PEC_Esquitx Sta Caterina

Centre educatiu: Llar d’infants Esquitx – Col·legi Sta. Caterina

Ponents: Laia Vidal i M.Àngels Salvans

www.escolasantacaterinavic.blogspot.com

Breu descripció de l’experiència

Amb un estel com a protagonista de tot el projecte, es crea un material pedagògic complert per als infants de 0-3 anys, tenint en compte i respectant el seu procés de desenvolupament global.

L'Estel Màgic, aquest és el seu nom, acompanya els infants des que arriben fins que se'n van de la llar, obrint-los al món i descobrint-los el seu entorn proper. Aquest estel viatja de nit i vetlla perquè tots els infants descansin i estiguin ben acompanyats; de dia ve sovint a l’escola per explicar les seves aventures, descobrir un munt de coses i presentar les diverses activitats que es basen en l’experimentació i la descoberta de les emocions.

El material és divers i plural, i segueix l'estil educatiu i la filosofia de tot el centre. Es contemplen i treballen les emocions com a nucli vertebrador de tot el projecte.

 

 

Mercat de les 3R

2016_7a jornada PEC_Andersen

Centre educatiu: Escola Andersen

Ponents: Ramon Sitjà i representant de l’AMPA

www.andersen.cat

Breu descripció de l’experiència

L’eix vertebrador del Mercat de les 3R és la gestió sostenible dels recursos en el que es reutilitzen materials que les famílies ja no utilitzen i que altres famílies i/o institucions els hi poden donar un nou ús. Els guanys de la venda dels materials van destinats a finançar diferents projectes ambientals del centre.

La junta de l’Ampa és l’encarregada de gestionar l’organització del mercat tan dels del punt de vista logístic com de l’animació, amb la col.laboració dels “Amics de l’Andersen”. Primer es fa una convocatòria perquè les famílies aportin materials propis que ja no utlitzen i que se’n volen desprendre. A continuació un equip de pares voluntaris de l’Ampa s’encarreguen de seleccionar, classificar i distribuir tot el material.

Els alumnes de 4t, 5è i 6è de primària, a més a més de les famílies que ho desitgen, poden solicitar una parada per vendre-hi material propi o el que s’ha recollit durant la setmana.Els mestres tutors dels diferents cursos animen els alumnes a participar al Mercat i n’expliquen els objectius i les finalitats, a més a més d’ajudar als alumnes en l’organització de les parades.L’Ajuntament cedeix les estructures de les parades i la regidoria de medi ambient instal·la una deixalleria mòbil.

El “Mercat de les 3R” és la cloenda d’una setmana escolar dedicada a realitzar diverses activitats de medi ambient. És un veritable mercat on es compren i venen materials diversos en desús a preus molt baixos per fomentar la sostenibilitat.

 

 

El gust per llegir a través de jocs de lectura

2016_7a jornada PEC_Pare Coll primària

Centre educatiu: Col·legi Fedac Vic – Pare Coll

Ponents: Eloi Planas, Mari Herrera, Mariona Fletas, Ariadna Planas i Blanca Vivet

www.fedac.cat/vic

Breu descripció de l’experiència

A l’escola cada dia es realitzen 30 minuts de lectura, i per a un d’aquests dies s’ha creat un material propi per tal que els alumnes puguin jugar i interactuar amb les lectures. La intenció és sortir, per un dia, dels llibres, i adonar-nos que la lectura és un món molt extens i que a més de gaudir dels llibres, llegint podem jugar i gaudir en grup d’altres maneres. Es tracta de lectura a través de 5 racons, i a cada racó hi ha un material diferent: crear contes, resoldre enigmes, jeroglífics, endevinalles, i fitxes d’observar i pensar. En grups de 5 alumnes, cada setmana els toca un racó diferent.

A cada espai hi ha un cartell atractiu per als alumnes relacionat amb l’activitat i el material té un color concret i desat en carpetes que ells mateixos agafen i utilitzen.

Es presentarà la base d’aquesta iniciativa, la creació dels materials i els materials físicament, així com l’experiència de mestres i alumnes, així com les perspectives de futur.

 

Podeu veure el material utilitzat en la presentació del projecte a: 

El gust per llegir a través de jocs de lectura

 

 

Part rítmica: aprendre en moviment

2016_7a jornada PEC_La Font

Centre educatiu: Centre educatiu Waldorf La Font

Ponents: Agnès Juventench, Clàudia Garcia i Ariadna Muñoz

www.infantslafont.cat

Breu descripció de l’experiència

Mostra d’exercicis rítmics, poètics i musicals que es fan diàriament a primera hora del matí a l’aula.

Es treballen continguts curriculars de matemàtiques, llengua i coneixement del medi a través d’activitats motrius de coordinació, memorització i d’agilitat mental entre d’altres capacitats cognitives i socials.

 

 

Big/Vic famílies

2016_7a jornada PEC_La Sínia

Centre educatiu: Escola La Sínia

Ponent: Maria Galera

www.lasiniavic.cat

Breu descripció de l’experiència

Aquest projecte neix fruit d’un dels objectius de l’escola la Sínia, el qual fa referència a acostar les famílies a l’aprenentatge dels seus fills/es i per tant, fer-les partíceps en aquest procés. Això es tradueix en un dia a dia escolar en què l’escola acull i rep les famílies d’una forma natural, entenent que són un agent actiu i ric a l’hora de transmetre i intercanviar coneixements amb els infants, mestres i amb tota la comunitat educativa en general.

En aquest marc, i tenint en compte la diversitat cultural que caracteritza l’escola La Sínia, neix el projecte Big / Vic Famílies, que es porta a terme dins l’àrea de llengua anglesa.

El Vic/Big Famílies té com a objectiu principal acostar l’aprenentatge a la realitat dels alumnes i al seu bagatge personal (d’origen, cultural, familiar, etc.). És per això que els agents principals del projecte són els estudiants així com les seves famílies. La mestra, en aquest cas, actua com a pont i intermediària a través de la qual es produeix l’intercanvi de coneixements i experiències, i és qui marca el guió a seguir vetllant per a l’assoliment dels continguts i les competències pròpies de l’etapa, establertes al currículum de llengua estrangera.

A mesura que es va desenvolupant el projecte al llarg del curs, els estudiants “viatjaran” pels diferents països (els mateixos països d’origen als quals pertanyen els alumnes en qüestió), i coneixeran els principals trets de les cultures amb què conviuen en el seu dia a dia escolar. Cada país esdevé un tema, i cada tema té els seus protagonistes (alumne/s i família/es d’aquell país).

Finalment, es confia que, a través del coneixement i de l’intercanvi d’experiències culturals de diferents països del món, mestres i alumnes arribaran a comprendre actituds, costums, simbologia i tendències culturals dels companys d’aula. En definitiva, un projecte a través del qual s’adquireix coneixements i alhora fomenta el respecte i l’acceptació intercultural dins d’una realitat diversa, a tots els nivells, com és la de l’escola la Sínia.

 

 

 

 

L’autoconeixement i la comunicació d’equip: les claus per la implementació en programes d’educació emocional

 
 
2016_7a jornada PEC_EBM

Centre educatiu: Escoles Bressol Municipals

Ponents: Glòria Olmos I Marta Casellas

www.ebmvic.cat

Breu descripció de l’experiència

Des del curs 2012-2013 les EBMV implementen un projecte d’educació emocional, que ja des del seu inici compta amb l’assessorament de la Universitat de Barcelona. Es tracta d’un projecte global i complex ja que no es tracta d’un canvi simplificat en propostes de treball amb els Infants, sinó que requereix un canvi global i transversal. L’educació emocional no es fa sinó que s’ha de viure.

El treball realitzat en aquests quatre primers cursos s’ha centrat i es centra en un treball a tres nivells:

EQUIP EDUCATIU: canvi en la cultura de treball d’equip a partir de noves dinàmiques de treball, de nous canals de comunicació i de creixement com equip que impulsen i treballen les competències emocionals i el creixement personal. Aquests canvis a mesura que es van incorporant en el tarannà de l’equip, es van traslladant en el dia dia de l’escola bressol com a una cultura compartida cada cop més capaç d’atendre als infants, d’acollir-los, escoltar-los  i de resoldre els conflictes des d’una perspectiva emocional,  per una banda potenciant  aquelles emocions que generen benestar i estats emocionals positius i, per altra banda, donant eines per poder regular positivament aquelles emocions negatives.

INFANTS: es van incorporant en el currículum propostes i espais que permeten aprofundir i treballar des d’un gran acompanyament a la persona, treballant d’aquesta manera les cinc capacitats emocionals: consciència emocional, regulació emocional, autonomia personal, intel·ligència interpersonal (habilitats socials), habilitats de vida i benestar.

FAMÍLIA: treball d’apropament a l’educació emocional a les famílies. Primers intercanvis en proposta,  en reunions i en formació.

 

 

  

Grup d'educació secundària i batxillerat (12-18 anys)

 

L’Era d’en Sellés

2016_7a jornada PEC_Pare Coll secundària

Centre educatiu: Col·legi Fedac Vic – Pare Coll

Ponents: Teresa Altés, Roser Saborit, alumnes de 4t d’ESO i exalumnes (Helena Moreno, Nohaila, Mery Ventimilla, Ariadna Viladecàs, Maria Pla i Arnau Roviró)

www.fedac.cat/vic

Breu descripció de l’experiència

Aquest Projecte interdisciplinari és un aprenentatge servei, que té per objectiu el respecte de l’entorn i oferir un servei de millora a la ciutat de Vic.

Proposta didàctica i pedagògica pensada per formar i donar estratègies a l’alumnat perquè sigui competent globalment. Es fonamenta en les intel·ligències múltiples de Howard Gardner, realitzant un treball per competències.

 

Podeu veure el material utilitzat en la presentació del projecte a: 

L'Era d'en Sellés

 

Treball globalitzat a 1r d’ESO

2016_7a jornada PEC_La Plana

Centre educatiu: Institut La Plana

Ponents: Dolors Collell

www.institutlaplana.com

Breu descripció de l’experiència

Treball sobre les competències bàsiques a través de diferents projectes que tenen un component pràctic i un resultat final tancat. L’alumnat realitza un projecte cada trimestre a escollir d’entre:

1.- Projecte artístic: descobriment de les habilitats en el camp de la música i la dansa.

2.- Construïm sòlids platònics de l’àmbit matemàtic.

3.- Apadrinem un tram de riu: les ciències experimentals en viu

4.- Les veus del barri per conèixer les vivències i les experiències dels avis.

5.- Aprenem amb el francès, primera immersió en llengua francesa.

 


Els gags de Nadal, un projecte global a ESO

2016_7a jornada PEC_S. Cor secundària

Centre educatiu: Col·legi Sagrat Cor de Jesús

Ponents: Jordi Molera, Noèlia Masdeu, Toni Figuerola i Eva Montmany

www.sagratcorvic.cat

Breu descripció de l’experiència

Els festivals de Nadal basats en curtes representacions (Gags) dutes a terme per un grup reduït d’alumnes o per tot un grup classe, solen agradar als adolescents però  sovint generen dubtes entre els educadors: es perden classes, són una exhibició de ball o de programes de televisió sense contingut , són un reflex d’un Nadal consumista i importat, ...

Fa dinou anys que al Sagrat Cor es fan Gags, i fa dinou anys que alumnes i professors reflexionen i elaboren propostes per donar contingut als gags: per treballar valors, per treballar la cohesió i la participació de grup, per a prendre a assumir responsabilitats col·lectives i individuals en un projecte comú, per aprendre a elaborar un bon guió, per aprendre a utilitzar les tecnologies de gravació, d’il·luminació, ... i per treballar les aptituds artístiques en la posada en escena del gag.

 

Podeu veure el material utilitzat en la presentació del projecte a: 

Els gags de Nadal

 

 

El debat competitiu a l’aula

2016_7a jornada PEC_Institut de Vic

Centre educatiu: Institut de Vic

Ponent: Mireia Perea, Roger Ortiz (alumne de 2n d'ESO) i Guillem Mirabent (alumne de 2n de batxillerat)

www.ivic.cat

Breu descripció de l’experiència

Des de l’assignatura Alternativa a la religió els alumnes de 2n i 4t de la ESO fan, durant un trimestre, Debat competitiu.

El debat és una tècnica comunicativa centrada en la confrontació de posicions mitjançant arguments i evidències; per tant, el debat el trobem en moltes de les esferes de la vida i conèixer i treballar el debat és útil i important. Que el debat sigui competitiu el fa molt més interessant i atractiu pels alumnes: diferents equips preparen els seus arguments per tal de convèncer a l’equip contrari i al públic i de cada debat sempre surt un equip guanyador.

L’assignatura s’imparteix en castellà per reforçar l’expressió dels alumnes en aquesta llengua.

Aprendre les normes bàsiques del “bon” debat, aprendre a parlar en públic, saber expressar-se amb correcció i amb un to i registre adequats, formar-se una opinió i defensar-la, respectar les opinions dels altres o treballar en equip són alguns dels objectius de l’assignatura.

Paral.lelament, a l’Institut de Vic s’ha creat un equip de debat (amb alumnes de 4t de la ESO i de 1r i 2n de batxillerat) que, entre altres coses, participa a la Lliga de debats de la Xarxa Vives d’universitats.

 

Podeu veure el material utilitzat en la presentació del projecte a: 

El debat competitiu a l'aula 

 

 

El sistema chromebook a l’escola. Concreció en projectes

2016_7a jornada PEC_Escorial secundària

Centre educatiu: Col·legi Escorial

Ponents: Raquel Solà, Marta Ricart i Joan Mercader

www.escorialvic.cat

Breu descripció de l’experiència

El sistema chromebook a l'escola (compte google per cada alumne, botiga d'aplicacions, potenciació del drive...)

Concreció del seu ús en dos projectes de secundària: l’Atlas Linguístic de l’escola a primer de secundària i el projecte Science Bits per a l’àrea de Ciències Naturals de tota la secundària.

 

 

Participació al projecte art i escola

2016_7a jornada PEC_Jaume Callís

Centre educatiu: Institut Jaume Callís

Ponents: Imma Valls i Elisa Planagumà

www.institutjaumecallis.cat    

Breu descripció de l’experiència

El Projecte Art i Escola és un programa que té com a objectiu la promoció de l’art als centres educatius i la difusió dels treballs que s’hi realitzin. Està organitzat per diferents entitats ( ACVic, UVIC, Escola d’Art i Superior de disseny de Vic, Col·legi d’Arquitectes...). L’institut Jaume Callís, des de fa 4 anys,  hi participa amb alumnes de 4t d’ESO de forma interdisciplinar des de l’àrea de Visual i Plàstica i de Música.

L’experiència fusiona els diferents aspectes expressius d’ imatge i so, els quals cada any es concreten en projectes diferents. Per exemple, el 1r curs vam fer un llibre d’artista, el 2n un mural pintat sobre una paret del centre, el 3r vam representar escenogràficament diferents quadres famosos i representatius dins del món de l’art. Enguany treballem el tema del buit dins del context del circ. Tots aquests treballs tenen un suport musical que s’elabora dins l’aula en forma de gravació, seleccionant les peces segons la temàtica contemplada en el projecte.

 

 

STM decidint

 

2016_7a jornada PEC_St miquel secundària

Centre educatiu: Col·legi St. Miquel dels Sants

Ponents: Maite Godayol i Albert Espona

www.santmiqueldelssants.cat

Breu descripció de l’experiència

STM DECIDINT és el nom d’un projecte didàctic desenvolupat entre els cursos 2014-15 i 2015-16 amb els estudiants de secundària i batxillerat, concretament en les matèries de ciències socials, educació per a la ciutadania, educació eticocívica, història del món, història i filosofia i ciutadania. El projecte va consistir en una anàlisi i seguiment de la realitat política creada com a conseqüència de l’anomenat “procés sobiranista” i de la convocatòria de la consulta del 9 de novembre, primer, i de les eleccions del 27 de setembre, després. Els alumnes van treballar diversos aspectes relacionats amb la convocatòria, procés, campanya i celebració tant de la consulta com de les eleccions. Entre aquests aspectes hi havia qüestions de caràcter teòric, com el reconeixement del dret a l’autodeterminació i la legitimitat del procés, i d’altres de més tècnics. També es va portar a terme un seguiment de l’actualitat a través dels mitjans de comunicació. D’acord amb l’evolució del procés, es van realitzar simulacres de votació amb participació dels alumnes, professors i personal d’administració i serveis, seguint tots els paràmetres de la consulta i les eleccions reals.

 

 

 

Accions del document

  • IMPULSVIC
  • SERMUVIC
Ajuntament de Vic
C. Ciutat 1, 08500 Vic
Tel. 93 886 21 00
Fax. 93 886 29 21
atenciociutadana@vic.cat

Horaris d'Atenció Ciutadana
  • CREACCIÓ
  • VIALNET
  • RASESVIC
  • VICVERD
  • MINSVIC

Carregant...