Bústia ciutadana
La Bústia ciutadana és un espai on la ciutadania pot comunicar incidències o proposar suggeriments a l’Ajuntament per millorar la nostra ciutat. La vostra col·laboració és important ja que, juntament amb la visió dels nostres tècnics, ens ajudarà a fer de Vic una ciutat a la mesura humana. El nostre compromís és donar-hi resposta.
Per poder treballar més bé aquests suggeriments, necessitem el vostre nom i adreça electrònica, per si cal posar-nos en contacte amb vosaltres, per això no publicarem bústies anònimes. Tampoc publicarem missatges o parts de missatges amb insults, faltes de respecte, etc. ni es publicaran comentaris de caràcter electoral o polític.
En el cas que detecteu alguna incidència que considereu urgent, contacteu amb la Guàrdia Urbana, per la seva aplicació (APP Guàrdia Urbana), o al telèfon 938850000, per tal que hi puguem donar una solució més ràpida.
Podeu fer el vostre suggeriment o la vostra observació tot clicant a:
o a través del telèfon 938 890 673. Si deixeu les vostres dades, us informarem de l'estat en què es troba la vostra aportació.
Podeu veure el vostre barri/poble i la regidoria corresponent aquí
Gràcies per la vostra col·laboració.
La millora de la ciutat és més fàcil si tots hi participem.
Bústia ciutadana per la Llengua
| REF. | Barri / Poble | Data sol·licitud | Data finalització | Descripció | Resposta | Imatge |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 20563 | LA CALLA | 2026-04-29 | 2026-04-29 | Fa setmanes que davant de l’avinguda de Països Catalans 65 hi ha runa (des que van venir els bombers per la façana que està en mal estat i allà van deixar la runa) estava a la vorera i a l’arbre del davant del portal 65. Els “ilumitati” que s’encarreguen del manteniment de l’arbrat no van tenir millor idea que llençar la runa a la carretera i ara qualsevol cotxe/furgoneta que aparqui allà té risc de fer malbé les rodes. Si us plau, que passi algú a recollir-ho. Que allò és zona de càrrega i descàrrega i pel matí, quan passen els de neteja, no solen haver-hi vehicles, per tant, han ignorat completament aquesta runa, inclús quan estava a la vorera… | Veure resposta |
|
| 20562 | EL SUCRE | 2026-04-29 | 2026-04-29 | Ja fa 3 anys es va plantejar ubicar un pipi can a la zona del Nadal. En aquell moment, la majoria dels veïns es va oposar aquesta proposta. No entenem perquè 3 anys després, i sense consultar-ho, es segueix amb la mateixa intenció. La zona en la que es vol posar, molts dies a la tarda, hi ha nens jugant, crec que se'ls privarà d'una zona que utilitzen en aquests moments. Suggerir que potser hi ha altres ubicacions molt millors on no es molestaria en absolut al conjunt de veïns que vivim en aquesta zona. Un exemple clar seria a la zona verda del costat de l'estacionament d'autocaravanes. Demanaria que es valorés una nova ubicació molt més adequada per tots, i que no crearia malestar entre els veïns. | Veure resposta | |
| 20561 | HORTA VERMELLA | 2026-04-29 | 2026-04-29 | Al passatge de l'Horta Vermella, a la zona de pàrquing on està el parc, sempre està ple de vidres trencats. Els treuen i en tornen a aparèixer. Cada dia n'hi ha més i és perillós per passar amb el gos o els nens. | Veure resposta | |
| 20560 | MON RURAL | 2026-04-29 | 2026-04-29 | La carretera rural que comença a can Carballo, direcció Serrarrica, call Xulo i la Guixa, està en un estat lamentable, fa anys que no s'hi fa cap actuació. Els veïns demanen que s'hi faci una actuació. Gràcies. | Veure resposta | |
| 20559 | QUATRE ESTACIONS | 2026-04-29 | 2026-04-29 | Al carrer Bon Aire hi havia uns contenidors per fer compostatge, sobre un projecte que va iniciar fa bastant temps la Universitat de Vic. Posteriorment ho va continuar l'Ajuntament... Ara que s'han tret els contenidors, hi ha algú que encara hi deixa jardineria. Hi podeu posar algun cartell? | Veure resposta |
|
| 20558 | SANT LLÀTZER | 2026-04-29 | 2026-04-29 | Són les 14:30, avui tenim 22° de temperatura i sembla que avui toca treure tot el que vulguem i més a qualsevol hora. Sí us plau contenidors ja! Les imatges ho diuen tot, no funciona ni la recollida, ni la presència d'agents cívics ni la guàrdia urbana. Sol.licito que posin contenidors al carrer Francesca Bonnemaison , arriba la calor de l'estiu i això serà insuportable | Veure resposta |
|
| 20557 | EL SUCRE | 2026-04-29 | 2026-04-29 | A la pista del Parc de l'Occitània, s'observa els següents desperfectes: 1. La porteria, quan accedeixes a la pista al cantó esquerre, hi ha un ferro que sobresurt i s'ha de soldar. També en aquesta zona es troba bruta amb el perill de relliscar. 2. A la banda dreta darrere la porteria, hi ha uns llistons metàl·lics que subjectes la xarxa que envolta la pista, que es troben sueltos i no subjecten bé la xarxa. 3. També mirar un cop d'ull per si el personal de manteniment troba algun altre despefecte, com forats a la xarxa de protecció a la pista... Moltes gràcies. | Veure resposta | |
| 20555 | SANT LLÀTZER | 2026-04-29 | 2026-04-29 | Són les 8:30 del matí i ens llevem amb els carrers com es veu a la foto. La recollida no funciona, la gent no ho respecta. Poseu els contenidors! | Veure resposta |
|
| 20554 | LA CALLA | 2026-04-29 | 2026-04-29 | Al call entre el carrer Molí d'en Saborit i el carrer Pellaire Dolcet, ha caigut una pilona i caldria reparar-la. Gràcies. | Veure resposta |
|
| 20553 | CAPUTXINS | 2026-04-28 | 2026-04-28 | Voldríem traslladar una queixa pel servei de recollida d’escombraries al carrer Sant Segimon, a la zona dels contenidors entre els números 2 i 6. El camió passa a les 5 de la matinada (hora molt poc adequada) i des que hi ha els nous contenidors, el soroll és molt elevat i molt exagerat, ens desperta cada dia que passa, tot i tenir tancaments nous i aïllants. No creiem que sigui un horari adequat. S’haurien de tenir en compte les conseqüències en el moment que es decideixen fer canvis a la ciutat. Demanem que es prenguin mesures, ja que no es respecta el descans i ens afecta a la nostra vida diària. | Veure resposta | |
| 20551 | NORD | 2026-04-28 | 2026-04-28 | Està prevista la poda en pocs dies dels arbres del tram final del carrer Bisbe Morgades. Els arbres ja tenen totes les fulles i els til·lers ja floreixen, i a banda hi han nius de tórtores i tudons ja ocupats, per la qual cosa una poda tan fora de temps pot afectar tant la salut dels arbres com de les aus que hi fan els nius. Les podes s'han de fer a l'hivern, quan els arbres no tenen fulles, no pas ara. | Veure resposta | |
| 20550 | SANT LLÀTZER | 2026-04-28 | 2026-04-28 | Cada día tenim bosses d'escombraries a davant de casa nostra. Quantes incidències haig de posar per veure que això no funciona? A sobre ara estem a 24°, una pudor... Si us plau poseu els contenidors | Veure resposta |
|
| 20549 | LA CALLA | 2026-04-28 | M'adreço a vosaltres per fer-vos saber que l'espai amb sorra, davant el pàrquing de la biblioteca, s'ha convertit en un cendrer gegant amb una quantitat de burilles, sobretot al voltant de l'embornal, que fa fàstic. Si us plau, feu-ho netejar el més aviat possible. També estaria bé fer buidar la paperera davant la biblioteca més sovint. Gràcies. | |||
| 20548 | POLÍGONS | 2026-04-28 | 2026-04-28 | Al carrer de Berga/ la Bisbal d'Empordà costat del Walla va caure un senyal de cedir pas, està al terra al costat de la botiga a l'escocell, just davant el pas de vianants. | Veure resposta |
|
| 20547 | CAPUTXINS | 2026-04-28 | 2026-04-28 | Caldria fer alguna cosa en relació a les bicicletes que circulen per les voreres i portades per adults. Cada matí, entre les 7.30 i les 8.00 al Carrer Montserrat, un ciclista circula a gran velocitat per la vorera esquerra; ha estat a punt d'impactar un parell de vegades que jo hagi vist. En aquesta vorera no hi ha carril bici i, a més, a la calçada hi ha pintades senyals específics per les bicicletes, suposadament perquè hi passin. Estaria bé fer alguna cosa a nivell general per evitar que aquest individu o cap altre s'emporti per davant algú... | Veure resposta | |
| 20546 | EL SUCRE | 2026-04-27 | 2026-04-27 | Respecte al Pipi can dels Sucre, nosaltres diem no, perquè si ara ja hi ha una part dels que porten el gos que el deslliguen (això és il·legal) i no cullen els excrements (això és prepotència i mala educació), què passarà quan se sentin una mica legalitzats, i amb la impunitat total de que mai ve ningú a posar multes, aquest parc cèntric entenem que ha de ser per la canalla i la resta de la població, pels gossos hi ha altres llocs on no molestarien ni pedreria ningú, els veïns volem conservar una zona digna. | Veure resposta | |
| 20544 | HORTA VERMELLA | 2026-04-27 | 2026-04-27 | Bon dia Com a persona que passeja sovint pel costat del riu Gurri, he vist que s'ha posat unes passarel·les o pedres de pas a l'alçada del riu Gurri / enllaçant amb Gurri Meder, a l'altura del pont c/ Prat de guilleners, vull fer les anotacions següents: 1a Agrair aquesta obertura per aprofitar i gaudir d'aquest enllaç 2a Si intentem passar les persones (sèniors o jubilades) l'alçada de la primera pedra amb la segona, és un salt molt alt o important i difícilment passar per aquesta edat 3a Avui, amb el meu passeig rutinari, he observat que una de les pedres ja s'ha desplaçat del lloc correcte (adjunt fotografia). Agrairia que es reparés i millorés aquest pas, per seguir gaudint d'aquest circuit de caminar. | Veure resposta |
|
| 20543 | EL SUCRE | 2026-04-27 | 2026-04-27 | Referents als diversos comentaris que s’han anat fent del pipi can del Sucre, seria bo explicar les coses correctament, mai hi hem estat en contra, estem en contra que sigui el pipi can més a prop dels pisos de tot Vic. La zona permet altres ubicacions, no som 4 veins, som els veïns de vuit carrers que any rere any diem no, uns 350/400 pisos i si hi ha gossos sense lligar i que s'hi passegen cada dia, és per culpa de la gent incívica i maleducada i que mai, mai ha vingut ni la guàrdia urbana ni agents cívics, les trucades que hem fet han sigut innumerables i la nostra por és que un cop oficialitzat, tots aquests problemes es multipliquin per 10 i que el parc es converteixi en un gran camp de brutícia de cagades i pixats i un munt de lladrucs, i nosaltres això no ho volem, ni per nosaltres ni a la resta de veïns de Vic, potser fa 6/8 anys el solar ho permetia, però ara està molt construït i no ho permet. Primer la família i després el gos. | Veure resposta | |
| 20542 | LA CALLA | 2026-04-27 | Es poden posar els contenidors del Pallaire Dulcet al Jaume Munmany? Els que hi ha al mig de la Rambla del Meder entenc que és provisional. |
|
||
| 20541 | LA CALLA | 2026-04-27 | 2026-04-27 | Degut als vehicles mal aparcats que hi ha sempre a l'aparcament entre el Carrer Molí d'en Saborit i el Pallaire Dulcet, que fan que el pas quedi molt estret i tapin el pas pels vianants, algun vehicle ha fet caure una pilona. | Veure resposta |
|
| 20540 | SANT LLÀTZER | 2026-04-27 | 2026-04-27 | Dilluns a les 13:20 tenim els carrers d'aquesta manera. Bueno cada dia! Sol.licito a l'ajuntament que posi els contenidors de tots els tipus de residus al carrer Francesca Bonnemaison. Ja està bé la broma! | Veure resposta |
|
| 20538 | NORD | 2026-04-27 | 2026-04-27 | És vergonyós que a l'estació d'autobusos sempre hi hagi gent estirada als bancs. I es passi droga... Ara mateix ho hem vist des del bus L-1. | Veure resposta | |
| 20537 | GENERAL | 2026-04-27 | 2026-04-27 | Les entrades a Vic pel carrer Torre d'en Franc cap a Països Catalans té l'asfalt destrossat. Igual que al sortir de Vic pel carrer de la Mare de Deu de Lorda. El carrer Prat d'en Galliners des de l'Atlàntida està en mal estat. Si us plau, asfaltar-ho com més aviat millor. | Veure resposta | |
| 20536 | CAPUTXINS | 2026-04-27 | 2026-04-27 | En el quadrant comprès entre els carrers Joan Salvat-Papasseit, Mare de Déu dels Munts, Josep Vicenç Foix i l'avinguda del Bruguer, hi ha un camí que s'ha cobert de rostolls i plantes, impossibilitant caminar ni anar en bicicleta. És un camí força transitat per gent que va a fer l'anella verda. A més, a l'inici del camí, des de Mare de Déu dels Munts, s'hi ha instal·lat un home sense sostre a una coberta, omplint l'àrea de cartrons, matalassos i deixalles vàries, que suposen un perill tant pel que fa a possibles incendis (ja va provocar-ne un) com pel que fa a la gestió del medi ambient. Requereixo l'actuació de l'ajuntament per a poder resoldre correctament ambdues situacions. Atentament. | Veure resposta |
|
| 20535 | REMEI | 2026-04-26 | 2026-04-26 | Rambla Josep Tarradellas. No puc entrar a casa meva amb el cotxe. Celebració festiva sense avís previ als veïns, tot i que vosaltres "ajuntament" sí que ho sabíeu. Prepotència total per part de la guàrdia urbana i protecció civil. Aparqueu allà on pugueu. Costa tant avisar-nos amb antelació? Ja és el 3r any que m'hi trobo. Poseu-vos les piles. | Veure resposta | |
| 20534 | EL SUCRE | 2026-04-26 | 2026-04-26 | Els veïns del Nadal volem expressar la nostra disconformitat en posar un pipican entre els carrers Pare Rambla i Miqueleta Riera. Fa tres anys ja es va descartar aquesta ubicació i es va prometre buscar un altre emplaçament. Ara es planteja una zona sense tanques, amb gossos deslligats i franges horàries delimitades. Un espai obert no permet controlar els gossos ni garantir el compliment d’horaris. Es permetrien gossos deslligats en franges d’ús familiar, generant risc per a infants, gent gran i vehicles, ja que el parc es troba entre 2 carrers i els gossos podrien sortir del perimetre. Seria el pipican més proper a habitatges de tota la ciutat, només a escassos 4 metres dels habitatges generant sorolls, pudors de pipins i excrements i degradant la zona verda. Ja existeixen alternatives proposades que no molesten cap veí i són més adequades. Necessitem que escolteu tota la ciutadania per trobar la millor solució. Pipican SI però on NO molesti cap veí. | Veure resposta | |
| 20533 | EL SUCRE | 2026-04-26 | 2026-04-26 | Els veïns del Nadal expressem la nostra oposició a ubicar un pipican entre els carrers Pare Rambla i Miqueleta Riera, una opció ja descartada fa tres anys amb el compromís de buscar alternatives. L’espai proposat, obert i sense tancament, no garanteix el control dels gossos ni el compliment dels horaris, i pot generar riscos per a infants, gent gran i el trànsit. A més, la proximitat als habitatges (a només 4 metres) pot provocar sorolls, olors i la degradació de la zona verda. Hi ha alternatives més adequades que no afecten els veïns. Pipican sí, però no en aquesta ubicació. | Veure resposta | |
| 20532 | EL SUCRE | 2026-04-26 | 2026-04-26 | En resposta a la queixa dels 4 veïns del Nadal, cal aclarir contradiccions flagrants. El risc que al·leguen ja existeix avui: els gossos circulen per aquest espai sense cap regulació. Un espai regulat amb franges horàries ofereix més garanties que la situació actual, on no hi ha cap norma. A més, aquest espai s’utilitza per passejar gossos des de fa anys sense cap queixa. Aquestes han aparegut només quan l’Ajuntament ha volgut regular-ho. No els molesta l’activitat que han permès sinó que s’oficialitzi. Les fotografies adjuntes ho demostren. Finalment, aquest grup ja va bloquejar el projecte inicial i ara rebutja la fórmula alternativa. Cinc anys de treball de l’Ajuntament, la Guàrdia Urbana, agents cívics, Convivència, la plataforma de veïns i l’AV representants dels 1.400 veïns no poden ser vetats per quatre persones. El clàssic «sí, però no davant de casa meva». Demano a l’Ajuntament que tingui la valentia de mantenir la seva aposta. | Veure resposta |
|
| 20531 | EL SUCRE | 2026-04-26 | 2026-04-26 | Bon dia, farà mes de tres anys que aquest ajuntament esta batallant en posar un pipi can al Sucre, plaça Joan Riera Rius, jo sincerament penso que Vic té altres problemes i que no es pot perdre tant de temps (mes de tres anys) en voler imposar a uns veïns un pipi can quan la totalitat dels veïns han dit des del primer dia que aquesta plaça no es el lloc ni adient ni indicat. No entenc aquesta insistència i pèrdua de temps per part d’aquest consistori amb aquest tema, per favor reconeixeu que no heu estat encertats en el lloc i no hi perdeu mes temps, al final aquest temps el vostre el paguem entres tots nosaltres i crec que Vic es mereix unes altres atencions. I no angoixar d’aquesta manera al seus veïns. En el tema lingüístic s’hauria de mirar que la normalització del català fos una cosa acceptada a tota la ciutat no a segons quins barris i depenent de quins negocis. I que els serveis de la guàrdia urbana fossin rapits i eficients i convincents, ara no ho son. | Veure resposta | |
| 20530 | SANT LLÀTZER | 2026-04-26 | 2026-04-26 | Diumenge a les 14:30. Això devant de casa nostra, però a devant f l altres blocs també hi ha 2 O 3 bosses. Això és una guarrada! Poseu els contenidors! | Veure resposta |
|