Sou aquí: Inici Notícies El Síndic de Greuges de Vic tornarà a atendre a l’Oficina del Remei a partir de l’1 de febrer

El Síndic de Greuges de Vic tornarà a atendre a l’Oficina del Remei a partir de l’1 de febrer

L’atenció només es farà amb cita prèvia i hi serà els primers dimarts i dijous de cada mes, de 4 de la tarda a 8 del vespre

Gen 19, 2022
El Síndic de Greuges de Vic tornarà a atendre a l’Oficina del Remei a partir de l’1 de febrer

Joan Sala

 

El síndic municipal de greuges de Vic, Joan Sala, tornarà a atendre a l’Oficina del Remei, ubicada al carrer Virrei Avilés número 34. Serà a partir del dimarts 1 de febrer quan es recuperin les visites concertades cada primera setmana de mes (dimarts i dijous) de 4 de la tarda a 8 del vespre.

 

La resta del mes, i sempre que s’hagi demanat hora, Sala atendrà a l’Oficina habilitada a la planta baixa de la Casa Consistorial i amb accés per la plaça del Pes. Per demanar hora s’ha de trucar al telèfon 93 886 21 00 o escriure a sindic@vic.cat.

 

La ciutadania que vulgui presentar una queixa haurà de continuar emplenant un formulari amb les dades personals i de contacte de la persona o col·lectiu, explicar-hi el motiu i les accions fetes en relació amb la queixa i si s’ha obtingut resposta de l’Ajuntament i trametre’l a l’Oficina del Síndic municipal.

 

El formulari es pot obtenir a la web o físicament a les Oficines d’Atenció Ciutadana, tant de la plaça Major com del Remei.

 

Segons dades de l’any 2020, el síndic va atendre 101 casos. D’aquests, se’n va acceptar 52.

 

 

Què és i què fa el síndic municipal?

 

És un servei municipal gratuït que defensa els interessos de la ciutadania de Vic davant les actuacions o omissions de l’Ajuntament. El síndic municipal defensarà els drets fonamentals amb una mirada transparent, autònoma i objectiva.

 

El síndic resol situacions que no s’hagin solucionat per la via habitual en assumptes que són competència de l’Ajuntament i dels organismes autònoms i les empreses municipals. Per tant, només es pot acudir al síndic quan no s’hagi obtingut resposta d’un procediment o quan la resposta no hagi estat satisfactòria.

 

El síndic municipal també actua d’ofici, sense que ningú hagi fet cap queixa, perquè considera que hi ha motius per intervenir-hi.

 

 

Qui hi pot presentar una queixa?

 

Tothom que estigui empadronat a Vic i, també, les persones jurídiques que tinguin una vinculació amb la ciutat. No cal l’assistència de cap advocat ni procurador.

 

 

En quins casos no pot mediar el síndic?

En conflictes entre particulars que no impliquin l’Ajuntament, ni en litigis pendents de resolució judicial; quan la queixa sigui anònima, o formulada amb mala fe o no estigui prou fonamentada. Tampoc podrà actuar quan les queixes estiguin relacionades amb l’Ajuntament i els denunciants siguin treballadors del mateix ens municipal.

 

Quan el síndic no pot intervenir-hi, orienta i assessora sobre les gestions possibles que es puguin fer.

 

  • Compartir:
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Meneame
  • Digg
Accions del document

  • IMPULSVIC
  • SERMUVIC
Ajuntament de Vic
C. Ciutat 1, 08500 Vic
Tel. 93 886 21 00
Fax. 93 886 29 21
atenciociutadana@vic.cat

Horaris d'Atenció Ciutadana
  • CREACCIÓ
  • VIALNET
  • RASESVIC
  • VICVERD
  • MINSVIC

Carregant...