Sou aquí: Inici Notícies Les dues Oficines d’Atenció Ciutadana de Vic posen en marxa el servei de cita prèvia

Les dues Oficines d’Atenció Ciutadana de Vic posen en marxa el servei de cita prèvia

Un 75% dels tràmits ja es poden realitzar online per continuar avançant cap a una administració més propera, moderna i accessible

Des 04, 2019
Les dues Oficines d’Atenció Ciutadana de Vic posen en marxa el servei de cita prèvia

Núria Homs (en primer terme) i Noemí Alonso

 Ja es pot sol·licitar cita prèvia per realitzar bona part dels tràmits presencials a les Oficines d’Atenció Ciutadana (OAC) de Vic. Aquest matí, la regidora de Serveis generals, Núria Homs, acompanyada per la responsable de l’Oficina d’Atenció Ciutadana i Estadística, Noemí Alonso, ha presentat la posada en marxa d’aquest servei.

 

Núria Homs ha destacat que l’OAC és “la porta d’entrada dels ciutadans a l’Ajuntament” i que, per aquest motiu, mesures com la sol·licitud de cita prèvia serveixen per “anar fent passos per una administració propera, moderna i oberta, i que faciliti la vida de la ciutadania”. Així, es continua avançant en el desplegament de l’administració electrònica i es fomenta “la comunicació bidireccional amb la ciutadania”.

 

Homs ha remarcat que s’ha detectat un canvi de tendència en l’atenció a la ciutadania, i que “un 75% de les gestions ja es fan online”. Tanmateix, no va en detriment de l’atenció presencial, ja que des de fa un any l’OAC obre a les tardes per oferir un ventall més ampli d’opcions.

 

El temps d’espera, de mitjana, a l’OAC de la plaça Major és de 10 minuts i 18 segons, i a l’OAC del Remei 6 minuts i 34 segons. És per això que la regidora de Serveis generals exposa que la implementació del sistema de cita prèvia permetrà evitar l’espera i agilitzar la gestió de tràmits en què la ciutadania prefereixi ser atesos personalment.

 
 

S’ajusta l’atenció a les necessitats de la ciutadania

 

Amb la nova cita prèvia s’amplia un servei que ja s’havia començat posat en període de prova durant l’estiu, i que només permetia sol·licitar hora amb antelació per donar-se d’alta al padró. Ara, ja es podrà demanar cita prèvia pels tràmits que són més freqüents:

 

·         Padró: alta, baixa, canvi de domicili, emissió de certificats i volants

·         Via pública: Acreditacions per l’Illa de Vianants, distintius d’aparcament a la zona verda, accés als punt de recàrrega municipals per a vehicles elèctrics, ocupació temporal de la via pública, targeta d’aparcament de vehicles per a persones amb mobilitat reduïda o targetes socials de transport urbà.

·         Multes: Al·legacions o recursos i identificacions de la persona responsable d’una infracció.

·         Al·legacions de multes

·         Obres: Llicències i comunicacions d’obres i sol·licituds de certificats urbanístics

·         Recollida de notificacions

·         Sol·licitud d’ajuts, subvencions o bonificacions fiscals

·         Sol·licitud del certificat digital (IdCat)

·         Altres tràmits i informacions

 

La responsable de l’Oficina d’Atenció Ciutadana i Estadística, Noemí Alonso, ha detallat que aquest sistema s’aplica a les dues oficines d’atenció ciutadana, la de la plaça Major i la del Remei.

 

El ciutadà o ciutadana que hagi sol·licitat una cita prèvia podrà validar el tiquet que es genera en fer la sol·licitud entre cinc minuts abans i cinc minuts després de l’hora. A més, tal com ha explicat Alonso, aquest sistema permet fer una traçabilitat de l’atenció ja que es pot valorar el servei d’atenció ofert un cop s’ha finalitzat. A la llarga, com ha avançat Alonso, es plantejarà ampliar encara més aquest catàleg de tràmits fins a la seva totalitat, o que l’atenció presencial de tarda sigui sempre sota demanda.

  • Compartir:
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Meneame
  • Digg
Accions del document

  • IMPULSVIC
  • SERMUVIC
Ajuntament de Vic
C. Ciutat 1, 08500 Vic
Tel. 93 886 21 00
Fax. 93 886 29 21
atenciociutadana@vic.cat

Horaris d'Atenció Ciutadana
  • CREACCIÓ
  • VIALNET
  • RASESVIC
  • VICVERD
  • MINSVIC

Carregant...