Sou aquí: Inici Notícies Preguntes i respostes sobre les mesures preventives del coronavirus

Preguntes i respostes sobre les mesures preventives del coronavirus

L’Ajuntament de Vic apel·la a la responsabilitat, compromís i tranquil·litat perquè la ciutadania es quedi a casa per prevenir la propagació del coronavirus després de decretar-se l’Estat d’Alarma

Mar 15, 2020
Preguntes i respostes sobre les mesures preventives del coronavirus

Vic, avui diumenge 15 de març.

L’alcaldessa de Vic, Anna Erra, agraeix a totes les persones de Vic que estan seguint fil per randa totes les mesures preventives per evitar l’expansió del coronavirus. Erra remarca que cal ser responsable i compromès amb l’Estat d’Alarma decretat i que és el moment de quedar-se a casa, a excepció dels casos que es resolen en les següents preguntes i respostes. 

 

Cal tenir en compte que no es pot estar a l'espai públic ni fer la tertúlia al carrer, seure a bancs, fer esport o caminar i passejar. També es recorda que, des d'ahir, les zones d'aparcament blaves, verdes i taronges del municipi seran gratuïtes fins a nou avís per fomentar el confinament de la ciutadania.

 

Anna Erra insisteix en què cal seguir la informació dels canals oficials i evitar la propagació d’informació no contrastada. En aquest sentit s’anima a seguir informació de canalsalut.gencat.cat/coronavirus, el canal de telegram https://t.me/aj_vic i la resta de xarxes oficials que es poden consultar en aquest enllaç.

 

Preguntes i respostes sobre les mesures preventives del coronavirus a Vic 

·      Es pot entrar i sortir de Vic?

La mobilitat es limita a determinades activitats com l’adquisició d’aliments, productes farmacèutics de primera necessitat, entitats financeres i assegurances, desplaçament al lloc de treball, retorn a residència habitual, atenció i cura a menors d’edat, gent gran i altres persones especialment vulnerables. Qualsevol altra activitat anàloga es farà individualment excepte l’acompanyament a persones amb discapacitat o altra causa justificada.

 

·      Puc anar a fer gestions a l’ajuntament? 

Cal recordar que s’ha suspès els terminis de tramitació administrativa i els propers 15 dies no compten dins dels terminis disponibles pels tràmits administratius.

L’Oficina d’Atenció al Ciutadà de la plaça Major ofereix serveis mínims, fins a nou avís, com a mesura preventiva per evitar el contagi del coronavirus i només s’atendrà telefònicament de 9 del matí a 2 del migdia al 93 886 21 00. Es poden ter els tràmits online entrant a seuelectronica.vic.cat.

L’Oficina de Serveis Socials només atendrà presencialment les urgències. Les peticions no urgents es tractaran telefònicament al 93 885 25 52.

L’Oficina Local d’Habitatge només atendrà presencialment les urgències i les peticions no urgents es tractaran telefònicament al 93 702 72 52 en horari habitual.

L’Oficina Tècnica d’Igualtat de Gènere i LGTBI només atendrà presencialment les urgències i cal trucar al 93 702 72 84.

El Servei Local d’Ocupació només atendrà telefònicament en horari habitual al 93 883 31 00 ext. 17109.

L’OFIM només atendrà telefònicament en horari habitual al 93 883 31 00.

L’Oficina de Turisme només atendrà telefònicament en horari d’oficina al 93 886 20 91, es poden fer peticions a turisme@vic.cat i es pot consultar tota la informació actualitzada a www.victurisme.cat. La zona d’autocaravanes està tancada.

La resta d’equipaments municipals estaran tancats, fins a nou avís, com a mesura preventiva.

  

·      Puc anar a caminar o passejar individualment o mantenir distàncies preventives per la ciutat o fora de la ciutat?

 No, tal com s’indica en el decret d’Estat d’Alarma cal anul·lar els moviments i els desplaçaments a la via pública a no ser els estrictament assenyalats. En aquest sentit, i amb necessitat de contenir i d’eradicar en gran mesura la situació en els propers 15 dies, no està permès anar a caminar o passejar individualment o mantenint les distàncies preventives i, per tant, s’ha d’evitar i prohibir. 

 

·      Estaran obertes les botigues d’aliments, supermercats i similars?

Sí, com a servei essencial.

 

·      Quines botigues o establiments de la trama urbana poden estar obertes?

Poden obrir botigues o establiments d’alimentació, begudes i aliments d’animals de companyia, farmàcies, establiments mèdics, òptiques, comerços de productes ortopèdics, productes higiènics, tintoreries, bugaderies, premsa i papereria, equips tecnològics i de telecomunicacions, benzineres i estancs, comerç per internet, telefònic o correspondència.

 

·      En cas d’obrir quins indicacions ha de seguir el comerç?

S’ha de mantenir la distància de seguretat d’un metre entre persones, s’han de fer cues fora del comerç, s’ha de prioritzar el pagament amb mitjans electrònics, s’ha d’extremar la neteja del comerç (taulell, teclats, TPV...), s’ha d’adequar l’horari comercial a l’estrictament necessari, s’han de prioritzar les comandes via mitjans electrònics com internet o telèfon, i promocionar només la recollida de la comanda o el servei a domicili en cas que sigui possible.

  

·      Els subministraments a botigues d’aliments i supermercats estan assegurats?

Sí, la distribució alimentària està considerada un servei essencial i es coordina amb les plataformes de distribució l’arribada de productes bàsics.

 

·      La gent pot sortir al carrer i comprar?

Només per les compres habituals i evitant aglomeracions. L’estada dins l’establiment serà el mínim i imprescindible per realitzar la compra necessària. El Departament de Salut recomana mantenir entre 1 i 2 metres de distància entre persones.

 

·      Hi ha servei de recollida de residus?

Sí, el servei de recollida de residus de contenidors se segueix efectuant tot i que hi poden haver algunes alteracions. Eviteu la generació innecessària de residus i seleccioneu-los correctament.

 

·      Està oberta la deixalleria?

 

No, la deixalleria municipal està tancada fins a nou avís i tampoc hi haurà servei de deixalleria mòbil. Guardeu els residus especials a casa mentre no estiguin operatives.

 

·      Puc quedar amb gent al carrer?

No. La sortida al carrer es limita a les activitats descrites que no inclou les trobades.

 

·      Puc fer esport a l'aire lliure?

No.

 

·      Puc seure als bancs o mobiliari de carrer?

No.

 

·      Puc portar els infants al parc?

No.

 

·      Puc anar a veure familiars, amistats o veïnat a casa seva? 

Només en els casos de persones vulnerables o dependents. També per la recollida de menors d’edat en els domicilis de persones progenitores o tutores, inclòs règim de custòdia compartida o similar.

 

·      Puc visitar familiars dependents?

Sí, per garantir l’atenció que necessitin.

  

·      Sóc persona depenent. La persona que m’assisteix podrà venir?

Sí, forma part dels serveis essencials que es permeten.

 

 ·      Puc anar a sales de vetlla al tanatori?

Sí, respectant les mesures previstes per evitar aglomeracions i mantenint les distàncies. No es permet en cas que el difunt sigui a causa de la COVID-19.

  

·      Puc treure a passejar la meva mascota?

Sí, de forma individual.

 

·      Puc anar a bars i restaurants?

Estan tancats durant els propers 15 dies

 

·      Puc anar al cine o teatre?

Estan tancats durant els propers 15 dies.

 

·      Puc anar al gimnàs o instal·lacions esportives?

Estan tancats tots els centres esportius, gimnasos, instal·lacions esportives i s’han cancel·lat els esdeveniments esportius durant els propers 15 dies.

 

·      La biblioteca, museus o centres cívics estan oberts? Hi puc anar?

Estan tancats durant 15 dies.

  

·      Tinc una cita mèdica. Hi puc anar?

S’estan posposant totes les no urgents.

 

·      Tinc una cita per rehabilitació. Hi puc anar?

S’estan posposant totes les no urgents.

 

·      He de pagar la zona blava, verda o taronja d'estacionament?

No, fins a nou avís, les places d'aparcament de la zona blava, verda o taronja son gratuïtes.

 

·      Puc aparcar a les zona de càrrega i descàrrega i la Z-DUMA?

 

No, s'ha de garantir el subministrament de productes als comerços que tenen obert. Només poden estacionar-ne els vehicles que poden fer-ho habitualment.

 

·      Funciona el transport públic?

Sí, però amb afectacions al servei i limitant la seva ocupació a un terç de la seva capacitat, per evitar aglomeracions, i amb més mesures de neteja.

  

·      Hi ha un telèfon d’informació centralitzat?

D’informació el 012, per simptomatologia el 061. El 112 només per emergències i en cap cas per informació.

 

·      Estan assegurats els moviments dels serveis d’emergència?

Sí.

 

·      Què es considera un servei essencial?

Seguretat i emergències, salut, serveis penitenciaris, serveis socials i residencials, serveis funeraris, electricitat, aigua potable, aigües residuals, serveis de depuració d’aigües, combustibles, gas, telecomunicacions, residus urbans i industrials, residus sanitaris, subministraments sanitaris i de farmàcia, distribució alimentària humana i per a granges i centres d’animals, animals vius (transport i veterinaris) i escorxadors.

 

·      Quins són els grups de major risc?

El Departament de Salut indica que els grups de major risc són les persones d'edat avançada i les persones amb malalties cròniques, com són les cardiovasculars, diabetis, cardíaques o pulmonars, o amb problemes al sistema immunològic.

  • Compartir:
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Meneame
  • Digg
Accions del document

  • IMPULSVIC
  • SERMUVIC
Ajuntament de Vic
C. Ciutat 1, 08500 Vic
Tel. 93 886 21 00
Fax. 93 886 29 21
atenciociutadana@vic.cat

Horaris d'Atenció Ciutadana
  • CREACCIÓ
  • VIALNET
  • RASESVIC
  • VICVERD
  • MINSVIC

Carregant...