Servei d'acollida a persones nouvingudes
L'Oficina Municipal d'Acollida (OMA) és el servei de recepció i acollida de l’Ajuntament de Vic, destinat a totes les persones nouvingudes que arriben a la ciutat per primera vegada amb la intenció de quedar-s’hi a viure.
La tasca principal de l’oficina és fer l’acollida bàsica: informar, orientar, assessorar i formar totes aquestes persones sobre els serveis, recursos i entitats de la ciutat, així com dels seus drets i deures, normatives, costums del país i la ciutat i, en els casos que sigui necessari, derivar-les cap als diferents serveis i entitats especialitzats.
S’ofereix:
Acollir a les persones nouvingudes amb:
Atenció individualitzada.Informar-les, assessorar-les i orientar-les sobre el funcionament i ubicació dels diferents serveis i entitats necessaris per a l’acomodació, i sobre els drets i deures de la ciutadania. Quan sigui necessari es fan acompanyaments personalitzats.
Atenció grupal. Sessions informatives d’acolllida, visita “Coneix l’Ajuntament de Vic", tallers de coneixement de l’entorn
Gestió del primer empadronament a la ciutat de Vic
Gestió d'informes d'estrangeria: informe de disponibilitat de l'habitatge per al reagrupament familiar i per a la renovació de residència del reagrupament familiar, informe d'arrelament social i informe d'integració social
Per a més informació: Oficina municipal d'acollida
Qui pot rebre aquest servei? | Persones que s’empadronin de nou a la ciutat de Vic. Persones que necessitin algun informe d'estrangeria. |
S'ha de pagar? | El servei és gratuït. S'ha de pagar la tramitació de les sol·licituds dels informes d'estrangeria |
Com s'hi accedeix? | Oficina municipal d'acollida a/e: oficinaacollida@vic.cat
Horari d'atenció al públic: Dilluns a dijous de 10.00 a 13.00 h Dilluns i dijous de 16.00 a 18.00 h |
