Ocupació de via pública
A continuació trobareu les preguntes més freqüents sobre quan cal demanar l'ocupació de via pública.
Quan es realitza un ús restrictiu i exclusiu d’un espai públic. Els casos més freqüents són la realització d’obres, reformes, mudances, descàrrega de material i esdeveniments diversos.
On he de presentar la instància?
La instància d’ocupació de via pública es pot presentar:
- Ajuntament de Vic, c/ Ciutat, 1
- Oficina del Remei, c/Virrei Avilés, 34
Cal dir que si l'ocupació implica una afectació al trànsit només es pot presentar a la comissaria de Guàrdia Urbana.
Quins document necessito?
Juntament amb la instancia d’ocupació de via pública, és un requisit imprescindible que presenti el permís d’obra concedit o l’assabentat d’obres.
Quin preu té l'ocupació d’espai públic?
Per tal de saber l’import exacte de l’ocupació, s’ha de trucar a l’ajuntament al telèfon 938862100 i demanar per Rendes.
Quan presenti la instància, hauré de pagar?
No, l’ajuntament facturarà l'ocupació com una taxa municipal a mes vençut.
Amb quina previsió s’ha de presentar la instància?
Depèn del tipus d’ocupació:
- Si implica afectació del trànsit, amb un mínim de 72 hores.
- Les reserves d’estacionament, un mínim de 48 hores.
- Les ocupacions de voreres, sempre i quan es deixi pas pels vianants, es poden presentar el mateix dia.