Oficina Municipal d'Acollida
Què és?
L'Oficina Municipal d'Acollida (OMA) és el servei de recepció i acollida de l’Ajuntament de Vic, destinat a totes les persones nouvingudes que arriben a la ciutat per primera vegada amb la intenció de quedar-s’hi a viure.
La tasca principal de l’oficina és informar, orientar, assessorar i formar sobre els serveis, recursos i entitats, així com drets i deures, normatives, costums del país i la ciutat i, en els casos que sigui necessari, derivar cap als diferents serveis i entitats especialitzats.
Què fem?
- Acollir a les persones nouvingudes, a través de:
- Atenció individualitzada: Informar, assessorar i orientar sobre el funcionament i ubicació dels diferents serveis i entitats necessaris per l’acomodació, i sobre els drets i deures de la ciutadania.
- Activitats de Benvinguda: Sessions Informatives d’Acolllida i visita “Coneix l’Ajuntament de Vic".
- Atenció individualitzada: Informar, assessorar i orientar sobre el funcionament i ubicació dels diferents serveis i entitats necessaris per l’acomodació, i sobre els drets i deures de la ciutadania.
- Gestionar els informes d'estrangeria:
- Gestió del Servei de Primera Acollida: programa de formació dirigit a persones estrangeres pel qual es pot obtenir un certificat d'acollida oficial, atorgat per la Generalitat de Catalunya.
- Gestió del Servei de Suport Lingüístic.
- Coordinació de la Xarxa d'Acollida Municipal.
- Gestió d'altres projectes d'acollida:
Accions del document