Necessites ajuda?
Truca'ns al 935 954 804
O bé ET TRUQUEM
Truca'ns al
935 954 804
O bé
ET TRUQUEM
Oficina Virtual de Tràmits
Necessites ajuda?
Truca’ns al
935 954 804
Seu electrònica de Vic
Sobre la seu
Què és la seu electrònica
Mètodes d'identificació
Preguntes més freqüents
Calendari dels dies inhàbils
Calendari dels dies festius de Vic
Calendari fiscal
Informació econòmica financera
Pressupostos municipals
Estat d'execució del pressupostos
Liquidació dels pressupostos
Pla anual de control financer
Més informació
Informació municipal
Actes del Ple
Actes de la Junta de Govern
Normativa municipal
Tauler d'edictes
Registre de funcionaris habilitats
Planejament urbanístic i projectes d'obra pública
Planejament de l'Àrea de Territori
Organització del personal
Perfil del contractant
Oferta pública d'ocupació
Pla local d'habitatge
Tràmits
Tràmits telemàtics
Validació de documents
La meva carpeta
Les meves sol·licituds
Els meus expedients
La meva bústia
Els meus pagaments
Inici
→
Seu electrònica
→
Tràmits
→
Tràmits telemàtics
→
Full d'informació ciutadana
22/05/2025
04:59:31
Actualizar Hora
HABITATGE. Sol·licitud de subvenció per la rehabilitació d'habitatges i edificis d'ús residencial 2025-2026
EN TERMINI
Iniciar el tràmit en línia
Dades generals
Documentació
Normativa
Demaneu Hora
Descripció del tràmit
Sol·licitud per les actuacions de rehabilitació en edificis plurifamiliars i unifamiliars en accessibilitat, conservació i manteniment de les instal·lacions i estructura dels elements comuns, estudis tècnics dels edificis i actuacions de reforma en edificacions d'ús residencial de Vic únicament quan aquest estigui destinat a lloguer.
Qui ho pot sol·licitar?
Les persones físiques o jurídiques, amb o sense personalitat jurídica, incloses les comunitats de propietaris degudament constituïdes.
Quan es pot sol·licitar?
El termini de presentació de les sol·licituds començarà el dia 15 de gener de 2025 des de la publicació de la convocatòria i finalitzarà el dia 30 de d'abril de 2026, ambdós inclosos.
Altra informació d'interès
La quantia de les subvencions és:
Millora en l'accessibilitat dels edificis:
L'import no excedirà del 40% del cost del pressupost elegible.
Topalls: S'aplica el més baix entre 40.000,00€ per edifici o 4.000,00€ per habitatge. En el cas que el sol·licitant de la subvenció en accessibilitat sigui major de 70 anys o tingui una discapacitat o mobilitat reduïda, l'import s'incrementarà en 1000€.
Conservació i manteniment de l'edifici:
- Rehabilitació de façanes (ciutat nova) - l'import a concedir no excedirà en qualsevol cas del 20% del cost del pressupost elegible aplicant el topall més baix entre 20.000,00€ per edifici i 2.000,00€ per habitatge en l'habitatge plurifamiliar o 3.000,00€ per habitatge unifamiliar.
- Restauració de façanes (ciutat antiga) - l'import a concedir no excedirà en qualsevol cas del 40% del pressupost elegible aplicant el topall més baix entre 40.000,00€ per edifici i 4.000,00€ per habitatge en l'edifici unifamiliar i 6.000,00€ euros en l'habitatge unifamiliar.
- Rehabilitació de cobertes - l'import a concedir no excedirà en qualsevol cas del 20% del cost del pressupost elegible aplicant el topall més restrictiu entre 10.000,00€ per edifici i 2.000,00€ per habitatge.
- Arranjament de patologies importants, greus i molt greus de l'ITE - l'import a concedir no excedirà en qualsevol cas del 10% del cost del pressupost elegible aplicant el topall més restrictiu entre 20.000,00€ per edifici i 1.000,00€ per habitatge plurifamiliar i 2.000,00€ per habitatge unifamiliar.
Estudis tècnics:
L'import a concedir a cadascun dels estudis subvencionats serà un import únic de 1000,00€ per cadascun dels següents:
- Estudi històric-arquitectònic.
- Estudi estratigràfic.
- Estudi resistogràfic.
I un import de 300,00€ per l'estudi arqueològic
I un import de 500,00€ per l'informe Informe inspecció tècnica de l'edificació (IITE)
Reforma interior per destinar-lo a lloguer:
L'import a concedir serà de 5.000,00€ per habitatge amb un mínim invertit de 25.000,00€. En cas d'import inferior es farà proporcional a aquest import.
En cas que en la reforma interior contempli la substitució de sistemes de calefacció o de ACS de combustibles fòssils per fonts renovables, l'import s'incrementarà en 1.000€/ habitatge.
En qualsevol cas, la subvenció màxima a percebre no pot ser superior a les quanties següents sempre i quan la suma dels apartats a, b i d no superi 40.000,00€ si es tracta d’edificis plurifamiliars i de 20.000,00€ si són unifamiliars. I la suma de les subvencions dels Estudis no pot superar els 2000,00€.
El fet de rebre una subvenció implica l'obligatorietat de presentar la declaració de la renda de l'any en què es percep.
Quin és el termini de resolució?
Un cop presentades les sol·licituds per part de les persones sol·licitants, aquestes s'examinaran trimestralment a fi d'agilitzar el procediment de concessió.
El termini per a l'atorgament de les subvencions serà, com a màxim, de tres mesos a comptar des de la data de presentació de la sol·licitud.
Un cop acordada la concessió de les subvencions, aquestes seran notificades a les persones interessades en un termini màxim de 10 dies des de la data d'aprovació de la resolució, d'acord amb allò previst a l'article 40 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Quina és la unitat tramitadora?
L'Àrea Alcaldia de l'Ajuntament de Vic
Quin és l'òrgan responsable de la resolució?
L'Alcaldia o el regidor/a en qui hagi delegat aquesta matèria.
Quin és l'efecte del silenci administratiu?
El silenci administratiu serà negatiu, sense perjudici dels supòsits de suspensió; mentre l'expedient està en suspens no es compta el temps transcorregut.
Quins recursos es poden interposar?
Contra la present resolució de subvencions, que posa fi a la via administrativa, pot interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Barcelona, en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent de la seva notificació. Alternativament i de forma potestativa, es pot interposar recurs de reposició davant l'Alcalde, en el termini d'un mes a comptar des del dia següent de la seva notificació.
Formes de tramitació
Com sol·licitar-ho telemàticament:
Per a tramitar telemàticament cal que disposeu d'un certificat digital. Podeu consultar els certificats digitals admesos en l'apartat
"Relació de certificats digitals i signatures electròniques admesos".
Inicieu la tramitació, a continuació empleneu el formulari web i adjunteu-hi la documentació que s'assenyala en l'apartat "Documentació".