Taller bàsic de separació de residus
Monogràfic organitzat per l'Àrea de Medi Ambient de l'Ajuntament de Vic
- https://www.vic.cat/serveis/cultura/ccvic/agenda/taller-basic-de-separacio-de-residus
- Taller bàsic de separació de residus
- 2026-01-22T18:30:00+01:00
- 2026-03-30T19:30:00+02:00
- Monogràfic organitzat per l'Àrea de Medi Ambient de l'Ajuntament de Vic
Taller bàsic de separació de residus / Monogràfic d'1 hora
Sabies que cada vigatà genera 1,21 kg/dia de residus o l’equivalent a 442,28 kg a l’any?
Aquest és un taller per aprendre accions pràctiques i senzilles sobre la gestió i prevenció dels residus que generem cada dia. Com podem contribuir a ser més responsables i reduir l’impacte ambiental.
Segons ordenança fiscal 2026 tributaran en tarifa reduïda de fins un 20% a la quota de la taxa de residus, aquells contribuents domèstics o comercials que acreditin la participació en activitats d’educació ambiental organitzades per l’Ajuntament, segons els barems següents:
| Tram | Activitats | Bonificació | Condició |
| 1r | 1 | 10% | – |
| 2n | 2 o més | 20% | No es pot repetir la mateixa activitat. |
Consideracions:
- Usuaris domèstics:
- A efectes d’acreditació, podrà participar-hi qualsevol dels membres de la unitat familiar empadronats a l’habitatge, però només s'aplicarà una sola reducció (no és acumulatiu).
- En el cas de complir amb els requisits mínims de participació i les condicions establertes, la bonificació s’aplicarà d’ofici, sense necessitat de sol·licitar-la per part de la persona interessada.
- Cal assistir almenys al 80% de l'activitat.
- Usuaris comercials:
- S’aplica només als epígrafs 1, 2, 3, 4 i 6 de l’article 13.2 de l’ordenança fiscal núm. 11 del 2026.
- A afectes d’acreditació, haurà de participar-hi el titular de l’activitat. També podran assistir-hi altres treballadors, però en aquest cas no s’aplicarà la bonificació de la taxa.
- En el cas de complir amb els requisits mínims de participació i les condicions establertes, la bonificació s’aplicarà d’ofici, sense necessitat de sol·licitar-la per part de la persona interessada.
Altres activitats que impliquen reducció de la taxa:
Taller Cuina d’aprofitament (5 sessions)
Convertir les sobres en plats deliciosos. Eines i trucs per evitar el malbaratament. Amb Anna Masdeu.
CCVIC El Montseny Av. del Montseny, 16
Dimecres. Del 25 de febrer al 25 de març
18 h – 19.30 h o bé 19.45 h – 21.15 h
Gratuït. Places limitades
Taller Arranjament de roba (5 sessions)
Arregla, transforma i reutilitza el teu vestuari. Amb Susana Luján.
CCVic Plaça d’Osona Plaça Osona, 3
Dijous. Del 22 de gener al 19 de febrer
9.30 h – 11.30 h o bé 18 h – 20 h
Gratuït. Places limitades
-
22 de gener 2026
- On? A tots els centres cívics
- Quan? 22/01/2026 a 18:30 fins a 30/03/2026 a 19:30
- Què? Cursos i tallers Xerrades i conferències
- Nom de contacte Medi ambient i CCVIC
- Correu electrònic ccvic@vic.cat
- Telèfon de contacte 938854970
- Organitzador Medi Ambient
- Preu Gratuït