Cuina d'aprofitament

Eines i trucs per evitar el malbaratament tot convertint les sobres en plats deliciosos.

Olla de cuina mostrant una barreja d’aliments dins del brou..
Olla de cuina mostrant una barreja d’aliments dins del brou.

Descripció 

El taller de cuina d’aprofitament és una proposta pensada per aprendre a reduir el malbaratament alimentari a través d’explicacions pràctiques i demostracions en directe. En aquesta sessió descobrirem com donar una nova vida als aliments, transformar les sobres en plats saborosos i incorporar petits trucs que ens ajudin a aprofitar al màxim el que ja tenim a casa, sense renunciar al gust ni a la creativitat.

Aprendrem a conservar millor els aliments, a planificar els àpats de manera eficient i a identificar quines restes podem reconvertir en noves elaboracions culinàries. Es mostraran combinacions i tècniques senzilles per evitar que els aliments acabin a les escombraries i, al mateix temps, inspirar-nos a ser més conscients i responsables a la cuina.

Un taller pràctic, útil i ple d’idees per reduir el malbaratament alimentari i guanyar en organització, estalvi i creativitat.

Tallerista

Anna Masdeu. Dietista i nutricionista. 

Inclusivitat

Taller adaptable. En cas de diversitat o intolerànies, demaneu informació ampliada al centre cívic.    

Format

Cuina en directe (show cooking) amb degustació final (els participants no cuinen). 

Dates del taller

Dimarts / 5 sessions

Del 14 d'abril al 12 de maig

Horari de 9.30 h a 11 h 

Dimecres / 5 sessions

Del 15 d'abril al 13 de maig

Horari de 18 h - 19.30 h 

Bonificació en la taxa de residus

Els participants al taller tindran una reducció del 10% en la taxa de residus. Condicions:

Segons ordenança fiscal 2026 tributaran en tarifa reduïda de fins un 20% a la quota de la taxa de residus, aquells contribuents domèstics o comercials que acreditin la participació en activitats d’educació ambiental organitzades per l’Ajuntament, segons els barems següents:

Tram Activitats Bonificació Condició
1r 1 10%
2n 2 o més 20% No es pot repetir la mateixa activitat.

Consideracions:

  • Usuaris domèstics:
    • A efectes d’acreditació, podrà participar-hi qualsevol dels membres de la unitat familiar empadronats a l’habitatge, però només s'aplicarà una sola reducció (no és acumulatiu).
    • En el cas de complir amb els requisits mínims de participació i les condicions establertes, la bonificació s’aplicarà d’ofici, sense necessitat de sol·licitar-la per part de la persona interessada.
    • Cal assistir almenys al 80% de l'activitat.
  • Usuaris comercials:
    • S’aplica només als epígrafs 1, 2, 3, 4 i 6 de l’article 13.2 de l’ordenança fiscal núm. 11 del 2026.
    • A afectes d’acreditació, haurà de participar-hi el titular de l’activitat. També podran assistir-hi altres treballadors, però en aquest cas no s’aplicarà la bonificació de la taxa.
    • En el cas de complir amb els requisits mínims de participació i les condicions establertes, la bonificació s’aplicarà d’ofici, sense necessitat de sol·licitar-la per part de la persona interessada. 

Altres activitats que impliquen reducció de la taxa

Taller bàsic de separació de residus / Monogràfic d'1 hora

  • CCVIC Joan Triadú: 22 de gener - 18.30 h o bé 9 de març - 11h
  • CCVIC Plaça d'Osona: 27 de gener  - 11 h o bé 24 de març - 18:30 h
  • CCVIC El Montseny: 6 de febrer - 11 h
  • CCVIC La Guixa: 25 de febrer - 18:30 h o bé 18 de març - 11h 
  • CCVIC Can Pau Raba: 19 de febrer - 18:30 h o bé 24 de març - 11h 
  • CCVIC Santa Anna: 
  • CCVIC Serra-de-senferm: 3 de març - 18.30 h
Gratuït. Places limitades

Taller Arranjament de roba / Taller de 5 sessions

Arregla, transforma i reutilitza el teu vestuari. Amb Susana Luján.

CCVic Plaça d’Osona Plaça Osona, 3
Dijous. Del 22 de gener al 19 de febrer
9.30 h – 11.30 h o bé 18 h – 20 h

Gratuït. Places limitades

Logotip campanya Tria