Arranjaments de roba
Arregla, transforma i reutilitza el teu vestuari
- https://www.vic.cat/serveis/cultura/ccvic/placa-dosona/agenda/arranjaments-de-roba
- Arranjaments de roba
- 2026-01-22T09:30:00+01:00
- 2026-02-19T20:00:00+01:00
- Arregla, transforma i reutilitza el teu vestuari
Dates del taller
DIJOUS / 5 SESSIONS
del 22 de gener al 19 de febrer
Horari del taller (2 grups)
9.30 h - 11.30 h
18 h - 20 h
Descripció
Creiem en una moda més conscient, que aposta per la reutilització i la reducció de residus tèxtils. Petits gestos que poden generar un gran impacte: cuidar la roba és cuidar el planeta. Vine i descobreix com reparar i reciclar pot ser també una manera de crear.
Durant cada sessió s'explicarà i es portarà a la pràctica una temàtica específica, tant a màquina com a mà, intentant fer arranjaments de roba per donar-li una segona vida.
Tallerista: Susana Luján. Titulada en tall i confecció, dirigeix el projecte El cosidor de les abelles. Imparteix cursos de labors i arranjaments i desenvolupa la seva activitat professional com a tallerista.
Inclusivitat: taller adaptable. En cas de diversitat, demaneu informació ampliada al centre cívic.
Segons ordenança fiscal 2026 tributaran en tarifa reduïda de fins un 20% a la quota de la taxa de residus, aquells contribuents domèstics o comercials que acreditin la participació en activitats d’educació ambiental organitzades per l’Ajuntament, segons els barems següents:
| Tram | Activitats | Bonificació | Condició |
| 1r | 1 | 10% | – |
| 2n | 2 o més | 20% | No es pot repetir la mateixa activitat. |
Consideracions:
- Usuaris domèstics:
- A efectes d’acreditació, podrà participar-hi qualsevol dels membres de la unitat familiar empadronats a l’habitatge, però només s'aplicarà una sola reducció (no és acumulatiu).
- En el cas de complir amb els requisits mínims de participació i les condicions establertes, la bonificació s’aplicarà d’ofici, sense necessitat de sol·licitar-la per part de la persona interessada.
- Cal assistir almenys al 80% de l'activitat.
- Usuaris comercials:
- S’aplica només als epígrafs 1, 2, 3, 4 i 6 de l’article 13.2 de l’ordenança fiscal núm. 11 del 2026.
- A afectes d’acreditació, haurà de participar-hi el titular de l’activitat. També podran assistir-hi altres treballadors, però en aquest cas no s’aplicarà la bonificació de la taxa.
- En el cas de complir amb els requisits mínims de participació i les condicions establertes, la bonificació s’aplicarà d’ofici, sense necessitat de sol·licitar-la per part de la persona interessada.
Altres activitats que impliquen reducció de la taxa:
Taller Cuina d’aprofitament (5 sessions)
Convertir les sobres en plats deliciosos. Eines i trucs per evitar el malbaratament. Amb Anna Masdeu.
CCVIC El Montseny Av. del Montseny, 16
Dimecres. Del 25 de febrer al 25 de març
18 h – 19.30 h o bé 19.45 h – 21.15 h
Gratuït. Places limitades
Taller bàsic de separació de residus / Monogràfic d'1 hora

-
22 de gener 2026
- On? CCVIC Plaça Osona, CCVic Plaça Osona, Pl. d'Osona, 3, 08500 Vic
- Quan? 22/01/2026 a 09:30 fins a 19/02/2026 a 20:00
- Què? Cursos i tallers
- Nom de contacte CCVIC Plaça d'Osona
- Correu electrònic ccplosona@vic.cat
- Telèfon de contacte 938855842
- Organitzador CCVic
- Preu Gratuït