Exposicions: Recorregut 7 de Música

Set exposicions de fotografia sobre música

Exposicions: Recorregut 7 de Música.

7 de Música són set exposicions de fotografia sobre música organitzades per Tres-e-u VicClic, una entitat sense ànim de lucre per a la promoció de la fotografia i les arts visuals a la nostra comarca. Tindran lloc del 6 de setembre al 15 d'octubre.
La música i la fotografia cada vegada són més presents a les nostres vides. Aquestes exposicions estan realitzades gràcies al voluntariat, a les quotes anuals dels socis amb la col·laboració del Mercat de Música Viva, el Col·legi d'Arquitectes, el Museu de l'Art de la Pell i de l’Ajuntament de Vic.
El dissabte 6 de setembre a les 11h a al restaurant de l’Atlàntida començarà el recorregut per totes set exposicions, on els autors aniran presentant la seva obra. Al final, al Claustre del Centre Cívic Joan Triadú hi haurà refrigeri i l’actuació de Pallarols Duo amb un repertori d'estàndards de Jazz i temes propis, coincidint amb les exposicions del CC Joan Triadú.
El matí del dissabte 20, coincidint amb el MMVV, hi haurà l’assistència d’alguns dels autors a les sales per tal de comentar l’exposició als visitants.

EXPOSICIONS DEL RECORREGUT 7 DE MÚSICA

Músics de Músic es tracta d’un treball del violoncel·lista i fotògraf apassionat Pau Codina. Un recull de retrats, tant de música en directe com de treballs d'estudi, que reflecteixen la seva fascinació per la geometria, els contrastos de llum i ombra, i la recerca de moments íntims i intensos. S'interessa especialment per allò que passa entre el gest i el silenci, entre l'esclat i la quietud: instants que com la música poden ser efímers però plens de veritat. Es podrà veure al Restaurant de L’Atlàntida.

Horaris de visita: Dilluns tancat. dimarts de 9.30-20h. dimecres de 9.30-21h. dijous, divendres i dissabtes de 9.30-23h. diumenges de 10- 21h.

PAU_11.1.jpeg

JF&I és un treball del fotògraf garriguenc Joan Cortès. FJF, una selecció d’imatges en blanc i negre de músics i balladores relacionades amb el flamenc, el jazz, la
improvisació i rodalies més afins. Imatges d’artistes d’àmbit estatal i internacional, fotografies d’escena realitzades en directe a les actuacions. Les de flamenc pertanyen al cos expositiu de FLMK, inaugurada el 2020 a Tarragona al segon festival Sona Flamenc. Les de jazz són de la col·lectiva de 2018, per celebrar el 30è aniversari de Jazzèbre, festival de jazz de Perpinyà. L’exposició compta també amb imatges més recents. Es podrà veure al Collegi d'Arquitectes a la Plaça Bisbe Oliba, 2.

Horaris de visita: De dilluns a divendres de 9-14h i de 17-20h. dissabtes de 10-13h.

09_Rnd Grc Fns (©Joan Cortès)_30x40cm_300ppp.jpeg

MMVV-24. Un parell de Mirades és un recull d’imatges obtingudes de diferents concerts del MMVV de l’any passat per dos membres Grup fotogràfic Tres-e-u VicClic: Joana Casas Poves i Ricard Jordà Roig. Dues mirades coincidents sovint en espai i temps però ben diferents a la vegada. Casas ens convida a detenir-nos en els instants que envolten l'espectacularitat dels concerts, aquells de suspensió i de silenci dins la música. Jordà busca els moments àlgids i íntims de l'espectacle. Es podrà veure al Collegi d'Arquitectes a la Plaça Bisbe Oliba, 2.

Horaris de visita: De dilluns a divendres de 9-14h i de 17-20h. dissabtes de 10-13h.

RJ_MMVV24-2.jpeg

Velles Glòries és el treball del fotògraf osonenc Pep Señé, una col·lecció de fotografies preses entre el 2004 i 2010 de l’escena del Rock, en concerts realitzats a
Catalunya, Catalunya Nord i a l'Estat Espanyol. Retrats de grans músics i grups mítics dalt de l'escenari com: Bruce, Phil Collins, Eric Clapton, Iggi Pop, Police, Cure... Algunes d'aquestes fotografies es van publicar en revistes especialitzades. Es podrà veure al Museu de la l’Art de la Pell.

Horaris de visita: De dimarts a divendres de 16- 20h. dissabtes d'11-14h i de 16-19h. diumenges d'11-14h.

_MG_3679 (1).jpeg

MMVV-24. Dues Mirades és un recull de fotografies obtingudes d'alguns dels concerts del Mercat de Músuca de l’any passat per dos membres Grup fotogràfic Tres-e-u VicClic: Carles Costa i Sergi Escaño. Dues mirades interessants i alhora diferents de preciosos instants jugant amb el color, la llum i l'ombra de cada concert. Costa busca el punt de vista i el moment oportú alhora que procura integrar el públic en la imatge. Escaño pel seu cantó, integra els focus en la majoria de les seves imatges, jugant amb la llum i la disposició dels músics sobre l'escenari obté, des de la intuïció, espectaculars atmosferes lumíniques. Es podrà veure al Museu de la l’Art de la Pell.

Horaris de visita: De dimarts a divendres de 16- 20h. dissabtes d'11-14h i de 16-19h. diumenges d'11-14h.

Carles MMVV 2024-5.jpeg

Jazz en Moviment és un projecte del fotògraf vigatà Toni Padrós. Un treball originat el 2004 fins el 2014 producte de la fusió dues passions: la fotografia i el jazz. El jazz com a estat anímic des de la infantesa, quan el sentia per les emissores de ràdio franceses en ona curta. Posteriorment a la mítica Cava de Jazz de Terrassa i per aquella època també vaig començar a fer fotografies. Però aquesta fusió de jazz i fotografia va començar a la Jazz Cava de Vic, fugint de ser espectador o oient. No es tractava de deixar constància d’un concert si no de participar-hi, d’interpretar la música i fer-la imatge de manera lliure, improvisada, sentida i emocionada. Es podrà veure a la Sala Romeu del Centre Cívic Joan Triadú.

Horaris de visita: De dilluns a divendres de 17- 20h.

IMG_2669.jpeg

Essència Sincopada és el brillant treball del fotògraf barceloní Albert Nel·lo. Fotografies de jazz que es revelen a l’observador com una col·lecció de notes sincopades que brinden un tastet de l’essència magnètica de cada protagonista. L’autor copsa l’essència de cada músic en la seva màxima entrega artística, quan s’estableix un fluid canal expressiu entre el caràcter del personatge, l’art que en brolla i els sentits de l’espectador. Natures rebels i impregnades d’autenticitat que sonen i ressonen dins del públic per fer-lo vibrar, traslladant-lo en aquelles embolcallants sales de concerts. Es podrà veure a al Claustre del Centre Cívic Joan Triadú.

5.Cécile McLORIN Salvant._M4D6566.jpeg

Horaris de visita: De dilluns a divendres de 16- 20h.

Inauguració
El dissabte 6 de setebre a les 11h es realitzarà un recorregut per totes set exposicions, on els autors aniran presentant la seva obra. El recorregut començarà al
Restaurant de L’Atlàntida, continuarà cap al Col·legi d'Arquitectes, per anar després cap al Museu de la pell, per acabar al Centre Cívic Joan Triadú on hi haurà un refrigeri i una actuació musical de Pallarols Duo.


Més informació a: www.treseu.cat  /  www.mmvv.cat

Logo3e1VicClicPOSITIU.jpeg

Música Exposició