Introducció al paper washi japonès: de la teoria a la pràctica
Descobreix l'art del paper japonès washi i crea la teva pròpia làmina a partir de fibres naturals. Un taller pràctic per conèixer una tècnica mil·lenària i la seva importància cultural.
- https://www.vic.cat/serveis/cultura/ccvic/placa-dosona/agenda/introduccio-al-paper-washi-japones-de-la-teoria-a-la-practica
- Introducció al paper washi japonès: de la teoria a la pràctica
- 2026-07-21T10:00:00+02:00
- 2026-07-21T13:00:00+02:00
- Descobreix l'art del paper japonès washi i crea la teva pròpia làmina a partir de fibres naturals. Un taller pràctic per conèixer una tècnica mil·lenària i la seva importància cultural.
Descripció
Aquest taller ofereix una introducció teòrica i pràctica al paper washi japonès, una tradició artesanal amb més de mil anys d’història. Sovint anomenat erròniament “paper d’arròs”, el washi es caracteritza per la seva resistència, qualitat i bellesa, i ha estat essencial en la cultura japonesa, des de l’escriptura fins a l’art i l’arquitectura.
Dates i horaris del taller
La sessió monogràfica d'introducció al paper washi japonès tindrà lloc el dimarts 21 de juliol, des de les 10 h fins a les 13 h.
Tallerista
Ariadna Torres. És poeta i artista. Actualment treballa com a tallerista i bibliotecària. En els darrers anys s’ha endinsat en l’artesania del paper d’estil oriental elaborat amb fibres de vegetals autòctons. La seva última instal·lació feta amb paper, Ocupació del buit (2025), va rebre el 7è Premi Bianual organitzat per la Taula d’Arts Visuals de la Catalunya Central i el Centre Cultural el Casino.
Podeu llegir la notícia que es va publicar sobre aquesta instal·lació al següent enllaç: Notícia sobre la instal·lació Ocupació del buit (2025)
Podeu seguir la seva activitat al següent enllaç: Instagram de l'Ariadna Torres
Format
Durant la sessió, les persones participants aprendran els fonaments d’aquesta tècnica i experimentaran el procés artesanal de creació del paper a partir de fibres vegetals de la morera paperera. Es treballarà de manera manual, seguint els principis tradicionals, per obtenir una làmina de paper d’alta qualitat, apta per a escriptura o expressió artística.
El taller combina coneixement cultural amb experiència pràctica, i està pensat per gaudir del procés creatiu, la manipulació dels materials i el treball manual conscient.
No cal experiència prèvia.
Inclusivitat
Taller adaptable. En cas de diversitat demaneu informació ampliada al centre cívic.
-
21 de juliol 2026
- On? CCVIC Plaça Osona, Pl. d'Osona, 3 baixos
- Quan? 21/07/2026 de 10:00 a 13:00
- Què? Cursos i tallers
- Nom de contacte Centre Cívic Plaça d'Osona
- Correu electrònic ccplosona@vic.cat
- Telèfon de contacte 938855842
- Organitzador Centre Cívic Plaça d'Osona
- Preu 16 euros