Projecte educatiu

Parteix de l’infant com a protagonista de tota acció educativa, i respecta i atén les seves necessitats educatives, físiques i emocionals.

Té com a prioritat garantir que tota experiència i vivència de l’infant a l’escola bressol succeeixi en un ambient relaxat, de tranquil·litat, de benestar, de llibertat i de respecte.

El projecte educatiu actual de les Escoles Bressol se sosté sobre 4 pilar claus que marquen i identifiquen una manera de viure l’escola:

CIUTAT

Hi ha un compromís ferm amb el Projecte Educatiu de Ciutat (PEC):

  • S’ha fet xarxa amb altres serveis educatius de la ciutat com ara La Farinera, la Universitat de Vic, l’Escola de Música de Vic, la Biblioteca Pilarín Bayés, a partir de projectes, col·laboracions, formació i assessorament.
  • Es potencia la relació amb les escoles properes.

Els recursos de la ciutat esdevenen recursos d’escola.

EQUIP EDUCATIU

El treball en equip i la formació permanent son essencials per a la construcció i transformació del projecte educatiu des del consens i des de la reflexió col·lectiva.

L’aptitud i l’actitud de l’equip educatiu cap a l’infant (acollidora, respectuosa, atenta, d’escolta, d’afecte, potenciadora i facilitadora) son l’eix que acompanya i dona coherència a tot el procés pedagògic i educatiu.

L’equip educatiu és l’eix que acompanya i dona coherència a tot el procés educatiu.

FAMÍLIA

La família té un paper rellevant i participatiu dins el projecte de les EBMV. Es té cura per crear un ambient educatiu acollidor, proper i de confiança que afavoreixi quotidianament el diàleg escola-família i família-escola.

Icona PEC.png

Les entrevistes, les reunions informatives, els tallers, les festes i la formació son alguns models de participació, així com el Consell Escolar i les AFA.

Establir un bon vincle família-escola és una prioritat.

COLLAGE PROJECTE.png