Here, un home bo
Stefan (Stefan Gota), un obrer de la construcció romanès que viu a Brussel·les, està a punt de tornar al seu país. Cuina una gran olla de sopa amb sobres que té a la nevera per repartir-la com a regal de comiat entre amics i familiars. En l’últim moment, abans de marxar, coneix a la ShuXiu (Liyo Gong), una trobada que el farà aturar en sec.
- https://www.vic.cat/serveis/cultura/cultura/equipaments/espai-etc/agenda/here-un-home-bo
- Here, un home bo
- 2025-01-14T20:00:00+01:00
- 2025-01-14T22:00:00+01:00
- Stefan (Stefan Gota), un obrer de la construcció romanès que viu a Brussel·les, està a punt de tornar al seu país. Cuina una gran olla de sopa amb sobres que té a la nevera per repartir-la com a regal de comiat entre amics i familiars. En l’últim moment, abans de marxar, coneix a la ShuXiu (Liyo Gong), una trobada que el farà aturar en sec.
Comencem el cicle, i l'any, amb una pel·lícula que, tot i la seva aparent tranquil·litat, va molt més enllà de la simple contemplació. Una proposta cinematogràfica que es podria definir com a poesia adaptada al format visual. Amb una absència notable de diàlegs, aconsegueix emocionar d’una manera honesta i senzilla, oferint una visió delicada de dos éssers apassionats, solitaris i desarrelats dels seus orígens. La pel·lícula crea una atmosfera de silencis que ressalta el contrast entre la grisor de la vida urbana i la verdor de l’entorn natural. Bas Devos construeix una posada en escena que no és simplista, sinó plena de detalls. Fugint de l’artifici i de l’excés de soroll del món actual, esdevé una de les històries d'amor més delicades dels últims anys.
Bas Devos
Director i guionista nascut a Zoersel, Bèlgica, el 1983. Va estudiar a l’escola d’art de Brussel·les, ciutat on ambienta tots els seus films. Violet (2014) va ser el seu primer treball. Posteriorment, va dirigir Hellhole (2019) i Ghost Tropic (2019). Here, un home bo, és el seu quart treball, que ha estat premiat com a millor pel·lícula a la Berlinale.
Bas Devos Bèlgica, 2023
Producció: 10.80 Films, Belgian Tax Shelter, Flemish Audiovisual Fund. Guió: Bas Devos. Fotografia: Grimm Vandekerckhove. Música: Brecht Ameel. Muntatge: Dieter Diependaele. Durada: 1 h 24 min. Idioma: VO en francès i romanès amb subtítols. Intèrprets: Stefan Gota, Liyo Gong, Cédric Luvuezo, Teodor Corban, Saadia Bentaïeb, Alina Constantin.
-
14 de gener 2025
- On? Espai ETC
- Quan? 14/01/2025 de 20:00 a 22:00
- Què? Audiovisual
- Organitzador Cineclub Vic
- Preu 5€