Anna Erra i la diputada Mireia Solsona visiten la parada de les cooperatives creades per l’escola Dr. Joaquim Salarich

Avui els alumnes de l'Escola Doctor Joaquim Salarich han venut els seus productes al mercat setmanal de Vic i la venda ha anat molt bé.

Els alumnes expliquen l’experiència a la diputada i la regidora d’Educació de l’Ajuntament de Vic.
Els alumnes expliquen l’experiència a la diputada i la regidora d’Educació de l’Ajuntament de Vic

 

Els alumnes de 5è de primària de l’escola Dr. Joaquim Salarich avui han viscut l’experiència de vendre els productes que ha creat sota una gestió de cooperatives. Tal i com es va presentar a la premsa fa quinze dies, els nens i nenes han tingut una parada al mercat setmanal de Vic on han pogut donar a conèixer les guardioles i les baldufes que han creat al llarg del curs. Destacar que les dues cooperatives ja han venut pràcticament tots els seus productes. Aquesta experiència, però, no acaba aquí, ja que demà passat estaran a la Fira de Montjuic (Biz Barcelona) on compartiran els coneixements i vivències amb alumnes de les altres 13 escoles que també han participat en el mateix projecte de la província de Barcelona.
 
Aquest projecte d’emprenedoria a l’escola està impulsat per la Diputació de Barcelona i en el qual l’Ajuntament de Vic, a través de la regidoria d’Educació hi ha donat suport.
 
Al llarg del matí han rebut la visita de la regidora d’Educació, Anna Erra i la diputada delegada d’Educació, Igualtat i Ciutadania de la Diputació de Barcelona, Mireia Solsona, que els han felicitat pel treball que han fet al llarg del curs. Erra ha reiterat la voluntat per part de l’Ajuntament de Vic per estendre aquest projecte a altres escoles de la ciutat pel pròxim curs.
 
El projecte s’emmarca dins el programa “Cultura Emprenedora a l’Escola”, el qual s’ha basat en la creació d’una cooperativa i tots els passos propis per fer-la realitat: s’organitzen en assemblea, redacten estatuts, realitzen els tràmits administratius, dissenyen i escullen un logotip, gestionen un microcrèdit i finalment elaboren el producte que vendran. En aquest sentit, els alumnes han afirmat que han après a treballar en equip, l’esperit emprenedor, a tenir idees, a conèixer la responsabilitat, la importància de compartir i altres valors.
 
“Cultura Emprenedora a l’Escola” aposta pel model cooperatiu com a filosofia empresarial de base, perquè aporta un model de gestió democràtica i participativa, a la vegada que reforça una vessant de responsabilitat social.