Es celebra el primer Plenari del Consell Escolar Municipal de Vic del curs 2017/18

Un plenari d’intercanvi i reflexió de la comunitat educativa a la ciutat

Es celebra el primer Plenari del Consell Escolar Municipal de Vic del curs 2017/18.

El passat dimecres es va celebrar el plenari del Consell Escolar Municipal de Vic, amb la presència de més de 40 persones, representants dels centres educatius de Vic, de les AMPA, del personal dels centres, del Departament d’Ensenyament i dels representants polítics del consistori.

 

Durant el plenari, que es planteja com un espai de trobada per millorar la transparència i transmissió de la feina feta a tota la comunitat educativa, es va iniciar amb la benvinguda per part del regidor d’educació Àlvar Solà i on es van tractar diversos temes i es van presentar alguns dels projectes en els que actualment treballa la regidoria d’educació i altres departaments de l’ajuntament de Vic en l’àmbit de l’educació.

 

Toni Portell i Mariona Casas representants de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes de la UVic, van presentar el projecte MID (Mentoratge i Idenitat Docent), projecte que té per objectiu aprofundir en la relació entre la Universitat i l’entorn professional en l’àmbit educatiu a la ciutat de Vic, per contribuir a generar un perfil de mentoratge a les escoles d’educació infantil i primària de la ciutat Vic i a construir la identitat docent dels estudiants dels graus de Mestre de la nostra facultat. El format que presenta aquest projecte es divideix en dues parts: seminaris per fomentar un espai de diàleg i de reflexió entre els professionals de l’educació i estades dels estudiants de 1r curs a les escoles de Vic. En la seva intervenció van fer èmfasi en la coresponsabilitat en la formació de docents que passa per la creació de llaços en matèria d’educació entre la Universitat i els centres educatius de la ciutat.

 

Ignasi Jane, assessor tècnic de l’àrea de Cultura de l’Ajuntament de Vic, explica una prova pilot que aquest curs es durà a terme amb l’Institut del Teatre i centres educatius de la ciutat. El projecte, amb la voluntat de treballar per totes les disciplines artístiques de la ciutat, s’inicia aquest curs als centres educatius de primària i secundària. En horari escolar, i en grups d’edat diversos, els alumnes visitaran l’Institut del Teatre i acompanyats de professionals del centre, realitzaran classes d’expressió artística i corporal. Un projecte pilot amb un molt bona acollida a la ciutat que es valorarà de cara l’any vinent la seva continuïtat i concessió.

 

La directora de la Fundació Atlàntida Montse Catllà, va centrar la seva intervenció en la programació de l’Atlàntida Educa, projecte que engloba diferents línies d’actuació i activitats per acostar la programació artística de l’Atlàntida a l’alumnat dels centres educatius de Vic. Va destacar la bona acollida que ha tingut la programació en els centres educatius i algunes de les dades de participació del curs 2016/17 de les activitats, destacant “Anem al Teatre” que va tenir un increment del 31% de participants i que per enguany proposa 13 espectacles amb 25 funcions previstes per donar cobertura a les demandes dels centres.

 

Josep Roca inspector de l’àrea educativa de Vic, va exposar les dades d’escolarització del curs 2016/17, de les que va destacar que el 94% de sol·licituds a educació infantil i a educació secundària havien estat resoltes als centres sol·licitats i només un 6% havien tingut assignació de plaça d’ofici. D’aquestes sol·licituds el 91% havien pogut optar al centre sol·licitat en primer opció i un 9% a centres sol·licitats com altres opcions.

 

Des de la regidoria d’educació amb la intervenció de Gloria Cunill, tècnica d’educació, es van presentar les dades d’escolarització dels serveis, així com els nous projectes educatius pel curs 2017/18. Va posar en relleu que la regidoria estructura els projectes i les accions que desenvolupa, a través de diferents espais de reflexió i debat i proposa en funció del tema o necessitat a treballar. En aquest sentit, actualment existeixen algunes comissions específiques que ja s’han iniciat i que compten amb la participació dels centres educatius de la ciutat, com el grup de treball de codis culturals, que parteix de la diversitat cultural i religiosa present en la nostra societat i que treballa per aproximar mirades a través d’espais de diàleg entre entitats i associacions culturals i religioses i els centres educatius, per abordar diferents temàtiques.

 

Per últim es van explicar les modificacions en les línies de bus urbà de Vic, que van entrar en funcionament el passat octubre i que incrementen les seves línies passant de 5 a 9, per millorar la connexió amb els centres escolars, la zona esportiva i el tanatori i també la modificació horària per coordinar les entrades i sortides de l’alumnat dels centres educatius i els horaris dels busos, així com  la vinculació de les rutes a la T 16, per a nens i nenes de 4 a 16 anys, que permet fer un nombre il·limitat de viatges en els serveis de transport públic de la ciutat.