Treball de tutorització de l'escola Estel a escoles de la ciutat "Millorar la competència lectora de tots els alumnes"

Aquest projecte ha estat possible gràcies a l’aportació econòmica del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Vic en el marc del Projecte Educatiu de Ciutat i forma part de les accions de suport als centres educatius en la millora de la seva tasca educativa.

Presentació del projecte a l'Ajuntament.
Presentació del projecte a l'Ajuntament

 

En l’actualitat un dels reptes més importants que tenen les escoles i els sistemes educatius és com respondre millor a les necessitats diverses que presenten els alumnes. Dit d’una manera simple, com aconseguir que tots els alumnes, tots, assoleixin resultats educatius que siguin significatius per poder-se desenvolupar com a persones en una societat i un món canviants.
 
La proposta que s’ha presentat aquest curs 2013/2014 a les escoles de la ciutat correspon a l’experiència de l’escola Estel en la seva tasca de donar suport a les escoles ordinàries per tal de millorar les seves pràctiques educatives a l’hora d’aconseguir millors resultats en els seus alumnes.
 
El projecte de col·laboració per a la millora de la competència lectora de tots els alumnes pretén assolir, de forma progressiva els següents objectius.
 
-. Millorar el nivell de lectura dels alumnes (fluïdesa i comprensió), de manera que un percentatge cada vegada més elevat dels alumnes mostrin el nivell corresponent als seu curs.
 
-. Proposar i aplicar estratègies d’organització interna de les escoles per tal de respondre a les necessitats diverses dels alumnes en l’àmbit de l’aprenentatge i el domini de la lectura.
 
-. Millorar la capacitat dels mestres i de les escoles per fer front als reptes actuals que suposa l’aprenentatge de la lectura en contextos d’alumnat divers.
 
-. Proporcionar i establir enfocaments i estratègies per a l’aprenentatge i el domini de la lectura i per l’avaluació continuada del progrés dels alumnes.
 
-. Crear una xarxa d’escoles que potenciï l’intercanvi d’experiències i materials així com la reflexió i la cooperació conjunta.
 
-. Avaluar de forma periòdica el grau d’impacte en les escoles i els alumnes de les mesures de millora proposades.
 
L’Estel assignarà dos professionals per portar a terme el treball de coordinació, seguiment i formació a les escoles participants, els quals se’ls ha demanat el compromís formal per participar en el projecte, així com l’assignació d’una persona responsable de coordinar, a nivell, intern, el conjunt d’accions que caldrà realitzar.
 
Participaran al projecte: l’escola Andersen, l’escola Doctor Joaquim Salarich, l’escola Guillem de Mont-rodon, el Col·legi Pare Coll, el Col·legi Sagrat Cor i el Col·legi Escorial en una versió de secundària.
 
Per més informació podeu contactar directament a pec@vic.cat