Vic, ciutat pilot en el foment de la lectura

El projecte planteja un canvi metodològic que millorarà la competència lectora de tots els alumnes. 6 escoles de Vic s’inicien en el projecte i està previst que de cara al curs vinent s’apliqui a altres escoles del territori català.

Alba Esport, de la Generalitat de Catalunya explicant als directors dels centres implicats la importància del projecte.
Alba Esport, de la Generalitat de Catalunya explicant als directors dels centres implicats la importància del projecte

 

Ahir es va formalitzar l’acord de col·laboració entre la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Vic i els 6 centres educatius de la ciutat que participaran aquest curs a la prova pilot.
 
A la reunió hi van assistir representants de totes les parts implicades, la Sra. Anna Erra, Regidora d’Educació de l’Ajuntament de Vic,  la Sra. Alba Espot, Directora General d'Educació Infantil i Primària, el Sr. Josep Ramírez, Director dels Serveis Territorials a la Catalunya Central, la Sra. Cristina Pellisé, Subdirectora General d'Ordenació i Atenció a la diversitat i les direccions dels 6 centres participants: Escola Andersen, Escola Doctor Salarich, Col·legi Escorial, Escola Guillem de Mont-rodon, Col·legi Pare Coll , Col·legi Sagrat Cor.
 
L’acte també va comptar amb la presència del Director de l’Escola d’Educació Especial l’Estel , el Sr. Josep Font, que ha estat un dels principals impulsors del projecte i que serà, també, la persona que farà els assessoraments als centres educatius perquè puguin aplicar aquesta nova metodologia.
 
En l’actualitat un dels reptes més importants que tenen les escoles i els sistemes educatius és com respondre millor a les necessitats diverses que presenten els alumnes. La proposta que s’ha presentat aquest curs 2013/2014 a les escoles de la ciutat correspon a l’experiència de l’escola Estel en la seva tasca de donar suport a les escoles ordinàries per tal de millorar les seves pràctiques educatives a l’hora d’aconseguir millors resultats en els seus alumnes, siguin quines siguin les seves característiques.
 
El projecte de col·laboració per a la millora de la competència lectora de tots els alumnes pretén assolir, de forma progressiva els següents objectius.
 
1.       Millorar el nivell de lectura dels alumnes (fluïdesa i comprensió), de manera que un percentatge cada vegada més elevat dels alumnes mostrin el nivell corresponent als seu curs.
2.       Proposar i aplicar estratègies d’organització interna de les escoles per tal de respondre a les necessitats diverses dels alumnes en l’àmbit de l’aprenentatge i el domini de la lectura.
3.       Millorar la capacitat dels mestres i de les escoles per fer front als reptes actuals que suposa l’aprenentatge de la lectura en contextos d’alumnat divers.
4.       Proporcionar i establir enfocaments i estratègies per a l’aprenentatge i el domini de la lectura i per l’avaluació continuada del progrés dels alumnes.
5.       Crear una xarxa d’escoles que potenciï l’intercanvi d’experiències i materials així com la reflexió i la cooperació conjunta.
6.       Avaluar de forma periòdica el grau d’impacte en les escoles i els alumnes de les mesures de millora proposades.