11888

Trànsit a Vic: 1. Vic hauria de fer com Mollet, CIUTAT 30, 30 a tota la ciutat per emetre menys emissions contaminants a l'aire. 2. A Vic s'han fet només algunes zones 30 que no serveixen per reduir el trànsit a la ciutat, ja que el que hi ha és un transvàs de cotxes d'uns carrers cap d'altres. A més, els 30 no en fa cas pràcticament ningú i al fer les obres no s'ha previst cap forma pel que es veu de fer-los respectar. 3. Segons la UE el 2020 s'ha d'haver reduït el trànsit mínim un 30 % a totes les ciutats europees, o sigui les ciutats senceres no només una part . Que fa l'Ajuntament per complir -ho? 4. Els autobusos Segalés no compleixen la velocitat de 50 km. quan surten de Vic pel Passeig de la Generalitat, últim tram. Van a 70 com a mínim. 5. Els semàfors, per què es continua beneficiant els cotxes enlloc dels vianants? A molts semàfors els vianants ens hem d'esperar 35 i 45 segons, quan els cotxes només se n'esperen 20 . Com a mínim igualtat. Embussos? El cotxe a casa.
20/02/20
20/03/20
Circulació
No hi ha cap imatge
No hi ha cap imatge
GENERAL

En referència a la limitació de la velocitat, indicar que Vic ja està treballant en aquest sentit, amb l'objectiu de millorar la seguretat viària, la contaminació i desincentivar l'ús del vehicle privat per a desplaçaments interns a la ciutat. També preveu altres mesures per a disminuir els desplaçaments en vehicle privat motoritzat per la ciutat. El POUM, el Pla Estratègic de la Bicicleta, el Pla de Mobilitat i el Pla Local de Seguretat viària (aquests dos últims en redacció), ja preveuen actuacions en aquest sentit. Les actuacions s'estan  calendaritzant  i/o s'hi està treballant per a poder-les implantar quan els tràmits administratius i tècnics s'enllesteixin. Pel que fa a les velocitats dels busos urbans al Passeig de la Generalitat, es passarà a la guàrdia urbana el seu comentari, per tal que prengui les mesures que consideri necessàries per a comprovar-ho i actuar si és necessari. La presència dels semàfors, a part de regular la prioritat de pas dels vehicles a les interseccions, també permeten el  creuament  dels vianants, i que aquest es faci de forma segura. Actualment, tots els semàfors que s'instal·len disposen de  pulsadors , per tal de donar prioritat de pas als vianants. Pel que fa als temps semafòrics establerts, quan es tinguin disponibilitat, s'avaluarà que permetin la correcta  fluïdesa  de trànsit de tots els modes, en funció de la tipologia de via en la qual es trobin.