6970 Problemàtica de trànsit al Parc de Sant Jaume. El Carrer Ramon Casanova Mur hi ha molt trànsit i els cotxes hi circulen a gran velocitat. Es tracta d'un vial interior i això suposa una molèstia pels veïns i un perill pels usuaris del parc. El Carrer Sant Jaume i el c/ de la Providència, que tenen major amplada, tenen sentit nord de circulació. El Carrer Ramon Casanova Mur absorbeix tot el trànsit en sentit sud. Pensem que es milloraria molt en vialitat i seguretat si la circulació del Carrer Providència fos en sentit sud, i la circulació del Carrer Ramon Casanova Mur fos en sentit nord. Fa anys no existia aquesta problemàtica, perquè el Carrer Providència tenia doble circulació. Els veïns de la zona, agrairíem que s'estudiessin algunes millores de circulació i de seguretat vial d'aquesta zona residencial. https://www.vic.cat/bustia-ciutadana/6970https://www.vic.cat/logo.png
6970
Problemàtica de trànsit al Parc de Sant Jaume. El Carrer Ramon Casanova Mur hi ha molt trànsit i els cotxes hi circulen a gran velocitat. Es tracta d'un vial interior i això suposa una molèstia pels veïns i un perill pels usuaris del parc. El Carrer Sant Jaume i el c/ de la Providència, que tenen major amplada, tenen sentit nord de circulació. El Carrer Ramon Casanova Mur absorbeix tot el trànsit en sentit sud. Pensem que es milloraria molt en vialitat i seguretat si la circulació del Carrer Providència fos en sentit sud, i la circulació del Carrer Ramon Casanova Mur fos en sentit nord. Fa anys no existia aquesta problemàtica, perquè el Carrer Providència tenia doble circulació. Els veïns de la zona, agrairíem que s'estudiessin algunes millores de circulació i de seguretat vial d'aquesta zona residencial.
05/10/15
07/10/15
Circulació
No hi ha cap imatge
. - En relació a la problemàtica que ens planteja, des del departament de mobilitat de l’Ajuntament es va realitzar un estudi sobre el trànsit i la velocitat dels vehicles que circulaven pel carrer Ramon Casanova i Mur. Des del 25 de juny fins al 10 de juliol de l’any 2014 es va aforar el trànsit que hi circulava pel carrer, per conèixer la intensitat i la velocitat dels vehicles que hi passen i de l’estudi es poden extreure les següents dades: • En relació a la intensitat de trànsit, és a dir als vehicles que circulen, es van comptabilitzar en els 16 dies que van estar col·locats els aforadors de trànsit un total de 6570 vehicles inclosos ciclomotors i motocicletes, que fan una intensitat mitjana diària de 410 vehicles dia , fet que denota que es tracta d’un carrer netament veïnal i on el possible augment en el trànsit es dóna per la recerca d’estacionament en superfície al no trobar -se sotmès a regulació horària que existeix en els carrers propers al carrer Ramon Casanova i Mur. • En relació a la velocitat dels vehicles que van circular durant les dues setmanes en les quals es va realitzar l’estudi, el percentil 85 es situa en 29 km/h, velocitat totalment pacificada pel tipus de via de la qual es tracta i del total de vehicles que van ser controlats el 69 % ho feien en velocitats iguals o inferiors als 20km /h, el 19% en velocitats compreses entre els 21 i 30 km/h, el 10% en velocitats entre 31 i 40 km/h i el 2% en velocitats entre els 41 i els 50 km/h. No es va detectar cap vehicle que circulés per sobre del límit genèric de la via establert en els 50 km/h. Des del departament de mobilitat es continuaran realitzant estudis de mobilitat d’aquests carrers i els propers a la zona per vetllar que la circulació en aquests carrers continua sent de caràcter veïnal i les velocitats adequades al seu entorn.