15488

El " pollo " monumental muntat perquè puguin passar 10 bicis ...? Ronda Camprodon/Ctra. de Manlleu … El " Ziga zaga " que hem de fer a sota les voltes a la plaça del Pes per taules de bars .... , si us plau, deixeu de posar través.
09/09/22
16/11/22
Comentaris
No hi ha cap imatge
No hi ha cap imatge
GENERAL

La disposició de carril bici a la Ronda Camprodon ha permès realitzar una redistribució dels usos de la via, disposant d'una infraestructura  ciclable  de qualitat en calçada (amb elements protectors i una amplada de carril bici adequada) permetent recuperar als vianants l'amplada de tota la vorera, garantint l'accessibilitat, les distàncies i evitant així les interferències que prèviament es donaven entre bicicleta i vianant. A més, aquesta reducció de carrils de vehicles potencia la pacificació de la  pròpia  Ronda, millorant la seguretat viària i alhora reduint les emissions, per tal de garantir uns entorns saludables i segurs, tant per als veïns, infants i usuaris dels diversos equipaments. Totes aquestes actuacions tenen com a finalitat el benefici per als veïns i vianants, equilibrant tots els interessos dels diversos usuaris i millorant el repartiment de l'espai públic que es destina a cadascun dels modes (vianants, bicicletes, vehicle privat...). Actualment, i atès que s'ha finalitzat el tram experimental i l'estudi que s'ha realitzat amb la implementació de carril bicicleta, s'ha  ressenyalitzat  la via, disposant d'una configuració de carrer com l'actual (amb carril bici en calçada als laterals), suprimint el carril bici de la vorera, i millorant la proposta del carril bici inicial (s'ha redimensionat el carril bici, instal·lació de separadors, reajustament de les zones de càrrega i descàrrega...) tenint en compte les aportacions que s'han recollit de veïns, escoles, hospital... Cal tenir present que, per tal d'incrementar el nombre total d'usuaris de bicicleta i  VMP ,  cal disposar d'una bona xarxa  ciclable  segura i còmode, que faciliti els desplaçaments en aquest mode, i , per  tant, cal disposar d'espai amb infraestructura destinat a aquests modes. Aquest augment de xarxa  ciclable  i d'usuaris de la bicicleta fomentarà el traspàs modal, desincentivant l'ús del vehicle privat i reduint el nombre de vehicles, generant una major  fluïdesa  del trànsit motor per aquells usuaris que necessitin  seguir  circulant en vehicle privat.