Es presenta als tècnics l’Oficina d’Intermediació Hipotecària comarcal

Es presenta als tècnics comarcals l'Oficina d'Intermediació Hipotecària comarcal, fruit d'un conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Vic i el Consell Comarcal d'Osona.

Moment de la benvinguda de Ballana, Serra i Martínez.
Moment de la benvinguda de Ballana, Serra i Martínez

La sala Coll i Bardolet de l’edifici El Sucre va acollir una reunió amb tècnics de diversos ajuntaments comarcals i entitats com Càritas o Creu Roja per tal de conèixer de primera mà el funcionament de l’Oficina d’Intermediació Hipotecària.

La regidoria de Convivència i Seguretat de l’Ajuntament de Vic ja va posar en marxa aquest servei fa uns mesos i va signar un conveni amb el Col·legi d’Advocats per tal d’assegurar la gestió de tots els casos en cas que el Servei de Mediació, responsable del funcionament de l’OIH, es quedés col·lapsat. Arrel d’aquest acord el Consell Comarcal d’Osona va proposar un conveni amb l’Ajuntament de Vic que permeti donar tràmit a tots els expedients dels ajuntaments comarcals. D’aquesta manera, els casos comarcals, després de repassar tota la documentació per part del Servei de Mediació de l’Ajuntament de Vic, seran gestionats pels mediadors del Col·legi d’Advocats.

El regidor de Convivència i Seguretat, Joan Ballana, el vicepresident segon i responsable de l’Àrea de Serveis a les persones del Consell Comarcal, Jordi Serra, i la consellera M. Milagros Martinez  van donar la benvinguda a tots els tècnics i van deixar pas a les tècniques de l’ajuntament de Vic, Anna Aumatell, i del Consell Comarcal, Anna Rufí, per tal que detallessin els passos a seguir per un bon funcionament del servei.

 

Funcionament de l’Oficina d’Intermediació Hipotecària

Qui es pot adreçar a l’Oficina?

Ciutadans i ciutadanes de la comarca d’Osona amb problemes per fer front al pagament de les quotes hipotecaries acordades amb l’entitat bancària; o bé que preveuen no poder fer-hi front en un futur immediat.

Requisits mínims que han de complir:

•      Que l’habitatge afectat per la hipoteca sigui l’habitual de la unitat familiar, i que sigui l’únic que tinguin en propietat.

•      Situació de precarietat econòmica acreditada a través de documents relatius: a la situació del préstec i a la capacitat de pagament dels usuaris. Situació risc residencial.

 

 

Objectiu i passos del procés

L’objectiu de la intermediació és aconseguir la millor proposta per la persona afectada i que aquesta sigui acceptada per l’entitat financera.

Aquest objectiu final ha de passar per un procés, que és pròpiament el de la intermediació hipotecaria i que es composa de tres etapes:

1.- Anàlisi:

- de la situació de la persona afectada i possibilitats de millora.

- de la sol•licitud que fa l’usuari i què espera aconseguir amb la intermediació.

- de la proposta que finalment es farà arribar a la entitat financera.

2.- Valoració:

- del cas i determinar, en funció de les característiques i requisits, si pot ser treballat pel servei.

- de la possibilitat de modificar la sol•licitud que fa inicialment la persona afectada, sempre i quan aquesta es pugui millorar, sempre de forma consensuada amb l’usuari.

Finalment es fa arribar la proposta a l’entitat financera.

3.-Resposta de l’entitat financera:

- Acceptada. L’usuari firma la nova proposta i es tanca el cas.

- Acceptada amb canvis. Aquests canvis es comuniquen a la persona afectada i es valora la viabilitat. Una vegada consensuats es firma per la persona afectada i es tanca el cas.

- Rebutjada sense discussió. En aquest cas també es comunica a l’usuari i se’l informa i orienta de les alternatives que existeixen a la intermediació.