L’escola de Diatock serà operativa a finals d’any

Després d’un any de treball conjunt entre l’associació Espais Humans, l’Aula Oberta d’Arquitectes d’Osona i l’Ajuntament de Vic, finalment l’escola de Diatock, al sud de Senegal, podrà obrir les noves aules a finals d’aquest 2015. L’ampliació de l’escola de Diatock sembla que arriba al seu final i que aviat es podran inaugurar les noves instal·lacions que [...]

Després d’un any de treball conjunt entre l’associació Espais Humans, l’Aula Oberta d’Arquitectes d’Osona i l’Ajuntament de Vic, finalment l’escola de Diatock, al sud de Senegal, podrà obrir les noves aules a finals d’aquest 2015.

L’ampliació de l’escola de Diatock sembla que arriba al seu final i que aviat es podran inaugurar les noves instal·lacions que consten de tres sales de classe i una aula d’informàtica, a part del tancament de protecció  de tot el perímetre escolar.

El 2012, a través d’un conveni amb l’Art Gold del Programa de les Nacions Unides per al Desenvolupament (PNUD), l’Ajuntament de Vic va finançar a aquesta població rural del sud de Senegal, una primera fase de construcció de l’escola de primària. Fins llavors les classes es feien en uns barracons improvisats amb troncs i fulles.

Aquesta primera fase constava de tres aules, una sala de professors, un pou i uns lavabos. Tres anys després l’escola s’havia fet petita i tornava a necessitar tres classes més per acabar el cicle de primària i és aquí on l’Ajuntament de Vic, l’any 2014, va decidir finalitzar l’escola de Diatock. En aquesta ocasió s’ha fet un treball amb Aula Oberta d’Arquitectes d’Osona que ha fet el disseny constructiu i la direcció d’obra així com també la formació d’obrers locals. D’altra banda, l’associació Espais Humans del Consell Local de Cooperació s’ha encarregat de fer tota la gestió tècnicoadministrativa del projecte.

Aula Oberta ha destinat durant tot aquest any una arquitecta voluntària a Diatock per tal de fer la direcció i seguiment de l’obra que han construït obrers locals de la mateixa població amb materials totalment autòctons. D’aquesta manera s’ha fomentat la proximitat i apropiació del projecte i s’ha facilitat que els beneficis constructius hagin revertit directament a la població.

Actualment per enllestir aquesta segona fase de construcció de l’escola, només falta acabar la fusteria de la coberta i la tanca perimetral. La intenció és poder inaugurar l’escola abans de Nadal.