El pati dels infants al Col•legi Sagrat Cor de Vic
Un projecte que compta amb la implicació de les famílies
El pati dels més menuts del Col·legi Sagrat Cor de Vic llueix cara nova: nous colors i noves estructures de joc han estat ideades i projectades tant per grups de mares i pares, com pel recolzament de mestres de l’escola. En equip, i al llarg d’una animada jornada, es va construir un conjunt d’estructures necessàries per un espai de joc i d’aprenentatge, tan vital pel desenvolupament dels nostres infants.
El procés de construcció va ser llarg, dut a terme amb molta il·lusió i molta dedicació però, va valer la pena el treball conjunt i cooperatiu de tots plegats per a aixecar un pati viu i renovat.
“Mans a l’obra” i, de com els pares, mares i mestres prenen i revisen les mides, revisen els materials i ajusten cadascuna de les peces. Tot a la perfecció i molta concentració.
En un primer moment, es van idear i dissenyar sis tipus d’estructures diferents fetes de fusta, de les quals es van poder portar a terme les següents: una plataforma lliscant, dues estructures fixes en les quals s’interposen pneumàtics per enfilar-s’hi i jugar lliurement, i sis jardineres fetes amb palets penjades a les parets del pati.
El fet d’afegir aquestes estructures al pati permet als nostres infants desenvolupar la seva capacitat d’imaginació, de reinventar altres maneres de jugar i de donar-li sentit al joc lliure i a la creativitat; així com també continuar fomentant aspectes de socialització entre iguals.
D’altra banda i, per fer més viu l’espai de joc, es va pensar en la idea d’ambientar amb colors el pati. Així doncs, es van col·locar unes ampolles amb líquid de colors per transmetre un sentit estètic i cuidat al nostre pati.
En conjunt, es pretenia buscar una clara harmonia i benestar que acompanyés als infants en els seus moments de jocs. El moment d’esbarjo l’entenem com un entorn clar de desenvolupament integral de l’infant: que senti que aprèn i es mou en llibertat, envoltat de companys i companyes, en un espai viu i dinàmic.
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |




