Escoles de Vic i el CEES organitzen unes jornades d’activitat física no competitiva
Jornades d’activitat física no competitiva
Els alumnes de les escoles Andersen, Guillem de Mont-rodon, Estel i Vic Centre dijous passat van participar en una jornada d’activitat física no competitiva; activitat organitzada conjuntament amb els alumnes del Cicle Formatiu de Conducció d’Activitats Físcioesportives que imparteix el CEES (Centre d’Estudis El Seminari).
La jornada d’enguany s’emmarca dins el projecte de les Formigues cooperatives en què l’alumnat de diferents escoles de Catalunya, després d’experimentar reptes cooperatius a la classe d’eduació física, n’inventen de nous, els comparteixen amb altres escoles, els proven, els milloren i en fan una valoració.
És per això que les escoles de la ciutat que formen part del projecte Formigues cooperatives enguany han decidit organitzar una activitat conjunta, amb la implicació dels nois i noies que enguany s’estan formant a la nostra ciutat com a tècnics en activitats fisicoesportives.
Durant la jornada, els 130 alumnes de 4rt de primària que van participar a l’esdeveniment es van barrejar per crear diferents equips amb l’objectiu de resoldre els 12 reptes plantejats pels joves monitors/es. D’aquesta manera i lluny d’una activitat competitiva, la jornada busca treballar l’activitat física seguint una metodologia col·laborativa per tal que els infants puguin resoldre els reptes amb la implicació dels diferents membres de l’equip.
A través d’aquesta proposta, tal i com destaquen els mestres que han coordinat el projecte, Aleix Vila de l’Andersen, Alba Vilaregut de l’escola Vic Centre, Alícia Ortas i Marta Collazos de l’Estel i Camps del Guillem de Montrodon i Ferran Riera del CEES, un dels aspectes claus per superar les proves que es plantegen als infants és el diàleg i la implicació de tots i cadascun dels membres del grup.
Les proves plantejades en aquesta jornada han afavorit el treball en equip, donant cabuda a la imaginació i la posada en pràctica d’estratègies col·lectives per tal de resoldre els reptes i situacions plantejades per l’organització. En aquest sentit, les escoles implicades estan molt satisfetes del resultat en tant que la pràctica esportiva ha esdevingut una metodologia que ha fet possible afavorir d’altres aprenentatges entre l’alumnat.