Formació bàsica en diàleg interreligiós

Dilluns 23 de novembre de 2015

Formació bàsica en diàleg interreligiós.

En els darrers anys, amb l’arribada de nous habitants pertanyents a altres tradicions religioses, s’han multiplicat els centres de culte i també s’ha creat la necessitat d’un canvi d’actitud i d’obertura cap al respecte i coneixement mutus.

 

En aquest, context, cap al 2006, es crea a Vic el Grup de Diàleg interreligiós. Està impulsat tan pel Casal Claret com per persones de diversos grups de tradicions religioses. El passat 2014, es redactà la “Declaració de Vic: per una ciutat a la mesura de tots”. D’aquesta manera es posà de manifest que la ciutat de Vic vol ser una ciutat dialogant, respectuosa, no excloent, participativa i cohesionadora.

 

Com a conseqüència de tot això, i impulsat per un grup de professionals de diverses àrees, s’està facilitant la creació de la Taula de Diàleg interreligiós. Aquesta, pretén propiciar una xarxa cívica de representants religiosos per fomentar una bona convivència així com promoure el respecte mutu i la col·laboració, l’elaboració, la difusió i la publicació d’activitats i materials.

 

Així doncs, dins el cicle de “Cinema i religions” impulsat conjuntament amb el Cineclub Vic, s’estan projectant quatre pel·lícules de temàtica religiosa. Compten amb la presència d’un expert de cada tradició que introdueix i modera el debat posterior a la pel·lícula.

 

A part d’això, està prevista una formació, per part del president de l’Associació UNESCO per al Diàleg interreligiós, Francesc Torradeflot, impulsada per un equip de treball format per diversos professionals, que és el facilitador de la creació d'una Taula de diàleg entre representants de les diverses tradicions religioses de la ciutat de Vic.

 

La formació es portarà a terme el proper 23 de novembre al Centre Cívic Can Pau Raba i l’horari previst és de 17 a 20h. Per a formalitzar la inscripció, caldrà omplir la butlleta d’inscripció i enviar-la per correu electrònic a: castellspc@vic.cat com a molt tard el proper dimecres 18 de novembre.

 

 

Per a més informació: Formació sobre diàleg interreligiós