La 8a Jornada PEC finalitza amb bones aportacions per a la millora del sistema educatiu

Amb una representació d’onze institucions i una quarantena d’assistents

La 8a Jornada PEC finalitza amb bones aportacions per a la millora del sistema educatiu .

Dissabte 22 d’abril va tenir lloc la 8a edició de la Jornada PEC en què es va promoure una jornada participativa de reflexió i debat per millorar el sistema educatiu, en la que hi van assistir professionals, famílies i ciutadans amb ganes d'aportar la seva mirada i propostes per fer-ho possible

 

Després de la benvinguda per part de l’Alcaldessa de la ciutat, l’Anna Erra, en què va posar de relleu la importància del moment que estem vivint en tan que s’està qüestionant a molts nivells el funcionament del sistema educatiu actual amb l’objectiu que aquest estigui més alineat a les noves necessitats i oportunitats que tenim a la nostra societat. Aprofitant aquesta situació, l’Ajuntament de Vic ha volgut promoure un espai de debat i reflexió entre professionals, famílies i ciutadans compromesos amb els infants i joves. Erra va voler encoratjar als assistents posant de relleu que “Tenim un repte difícil, però també molta il·lusió per afrontar una millora del sistema educatiu".

 

La jornada va estar emmarcada en la proposta “Ara és demà” promoguda pel Consell Escolar de Catalunya (CEC) i la Subdirecció General de Qualitat Democràtica, tal i com va explicar el President del CEC, el Sr. Lluís Font, fruit de encàrrec per part de la Consellera d’ensenyament, la Sra. Meritxell Ruiz, en què es va demanar al CEC una proposta per a millorar el sistema educatiu català.

 

A partir d’aquest encàrrec, el CEC ha promogut diferents estratègies per tal que, a banda del grup d’experts que està treballant per a plantejar diferents opcions per millorar el sistema educatiu, s’han organitzat diferents taules de debat en algunes ciutats, així com també s’ha obert una plataforma digital per tal que els ciutadans o professionals poguessin fer també les seves aportacions.

 

El Sr. Font va explicar que l’“Ara és demà”, a banda de la creació d’un grup d’experts que han estat i estan treballant per a fer un nou plantejament vers el sistema educatiu, així com emmarcar el debat en cinc aspectes clau proposats per experts en cadascun dels àmbits a través d’unes ponències que es poden descarregar a la mateixa pàgina web de la proposta “Ara és demà” ha suposat impulsar jornades de participació i debat a diferents ciutats del territori català, els ciutadans; famílies i professionals interessats en aportar la seva visió i propostes per millorar el nostre sistema educatiu han pogut fer-ho a través de les jornades de debat promogudes pel CEC, així com a través de la plataforma digital habilitada per aquesta finalitat. Tal i com va explicar el Sr. Font, Vic ha estat l’única de Catalunya que ha decidit sumar-se per iniciativa pròpia a aquesta proposta, promovent una jornada de debat i reflexió entre tota la comunitat educativa i ciutadania amb ganes d’aportar la seva visió i propostes de millora vers el sistema educatiu.

 

 

La jornada, que va comptar amb una representació d’onze centres educatius i institucions de la ciutat, així com diversos ciutadans que a títol individual van voler fer també les seves aportacions, va esdevenir una oportunitat per a tots els assistents per compartir mirades i propostes per millorar el sistema educatiu que tenim actualment.

 

Durant la jornada, els assistents van treballar cadascun dels aspectes clau proposats pel Consell Escolar de Catalunya: Els pilars del sistema educatiu, l’arquitectura del sistema educatiu, el centre educatiu, el professorat i l’alumnat. D’aquesta manera, i amb torns de mitja hora de durada, els participants van debatre en petits grups cadascun d’aquests eixos, fent propostes i aportacions molt interessants, algunes d’elles consensuades entre el grup i d’altres en què no hi havia una mateixa visió però que seran tingudes en compte igualment.

 

Durant la segona part i després que els diferents grups acabessin de treballar els eixos proposats, va ser el torn de les conclusions en què un responsable de cadascun dels eixos va exposar aportacions i propostes sorgides al llarg de la jornada.

 

El sistema d’avaluació (tan pel que fa a l’alumnat, com del centre i del professorat), el vincle de l’escola amb l’entorn proper, l’adequació de les etapes educatives a la realitat actual, la formació i vocació del professorat, la transició entre les etapes educatives, l’atenció individualitzada dels alumnes i les ràtios a l’aula, van ser alguns dels molts aspectes que es van posar sobre la taula amb algunes propostes per a la seva millora.

 

Després d’aquesta jornada que els assistents van valorar com una experiència molt positiva per tots plegats i que el mateix Regidor d’educació, l'Àlvar Solà, va valorar com una oportunitat clau per tots plegats ja que es tindran en compte en aquest replantejament del sistema educatiu català, s’elaborarà un informe de retorn a tots els assistents per tal que en validin les conclusions, així com també es publicarà a la pàgina web de la Regidoria d’educació i es farà arribar també al Consell Escolar de Catalunya per tal que es pugui incloure a l’informe que està elaborant per encàrrec de la mateixa Consellera d’Ensenyament, la Sra. Meritxell Ruiz.

 

La jornada va comptar amb la participació dels alumnes de la casa d’oficis especialitat en cuina, que van ser els responsables de preparar l’esmorzar dels assistents, així com els alumnes del PFI – Auxiliar en vendes, oficina i atenció al públic que van ser els responsables d’atendre els assistents durant la rebuda i durant la jornada.