La Comissió 0-6 posa fi al primer any de treball i compromís per garantir la continuïtat d’aquesta etapa educativa

Les escoles d’infantil, llars d’infants i escoles bressol de Vic presenten les seves propostes de millora per al proper curs escolar

La Comissió 0-6 posa fi al primer any de treball i compromís per garantir la continuïtat d’aquesta etapa educativa .

Divendres 27 de maig les aules de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic – UCC) van ser testimonis de la feina feta per part del grup de mestres que aquest any han format part de la Comissió 0-6.

 

Promoguda per l’Ajuntament de Vic i liderada per un equip de professionals de la Universitat de Vic, la creació d’aquest grup de treball a la ciutat de Vic ha posat de relleu “un fort compromís de tota la comunitat educativa per assolir la millor educació dels nostres infants”, tal i com va manifestar el regidor d’Educació, l’Àlvar Solà, durant la benvinguda als professionals que enguany han fet possible la Comissió 0-6.

 

La creació d’un grup de treball específic dedicat a garantir la continuïtat a l’etapa 0-6 anys a la nostra ciutat, com va explicar l’Ester Sanglas; responsable de la regidoria d’Educació, “era com una llavor guardada que no acabava de trobar test”. Des de feia alguns anys s’havia plantejat un treball compartit entre els centres educatius que intervenen en aquesta etapa (0-3 anys a través de les escoles bressol i llars d’infants | 3-6 anys corresponent a l’etapa d’educació infantil a les escoles) però que, atesa la seva complexitat, fins aquest darrer curs escolar la proposta no havia acabat de trobar l’encaix.

 

Per aquest motiu, la possibilitat de crear una Comissió 0-6 anys a la nostra ciutat comptant amb la implicació de la comunitat educativa i de professionals de l’educació d’altres institucions (UVic-UCC i Ajuntament de Vic), ha significat una gran oportunitat i un gran repte per a tots. 

 

Durant aquest primer any, la comissió 0-6 ha suposat una bona oportunitat per “reflexionar i debatre, per posar consciència en allò que fem”, tal i com va destacar Sanglas. Posant en valor la feina feta per part dels professionals que han estat treballant per alinear les propostes educatives dels centres; al treball fet sota el paraigües de la comissió 0-6, Sanglas va voler fer èmfasi al fet que “qualsevol petit canvi a un centre, és un gran canvi a la nostra ciutat”.

 

Fent referència a la complexitat en donar continuïtat a l’etapa 0-6 anys, Francesca Davoli; pedagoga i responsable del projecte a la Universitat de Vic, va voler agrair als/les mestres i equip de professionals que han fet possible aquest grup de treball, haver “fet realitat una utopia”. El repte per arribar fins aquest punt ha estat complicat, raó per la qual la satisfacció per part de les institucions implicades en aquest grup de treball és molt elevada.

 

Posant especial atenció al temps, els materials i els espais com a elements d’especial importància per afavorir la convivència, descoberta i autonomia dels infants, respectant alhora el moment vital i característiques concretes de cada centre, la Comissió 0-6 ha afavorit la reflexió i el diàleg entre la comunitat educativa per tal d’acabar dissenyant una proposta de millora.

 

Assentant les bases del treball que s’iniciarà el proper curs escolar, durant la segona part de la jornada el professorat es va distribuir en diferents grups de treball per compartir l’experiència viscuda al llarg del procés, així com presentar les propostes de millora que cada centre educatiu té previst implementar al llarg del curs escolar 2016/17.

 

 

La creació d’espais més acollidors als patis, l’organització i millora d’espais comuns i aules, la distribució del temps que els infants poden destinar a les activitats o les restriccions d’accés a certs espais i/o materials, entre d’altres, van ser algunes de les propostes plantejades pels centres educatius. 

 

comissio 06

Mestres de l’escola Dr. Joaquim Salarich presentant la seva proposta.