Mestres de primària reben una formació per encarar el projecte Cultura emprenedora a les escoles, d’aquest curs escolar 2015/16

L’escola Dr. Joaquim Salarich i els col•legis Sagrat Cor, Pare Coll – Fedac Vic i Escorial acullen la nova edició del projecte

Mestres de primària reben una formació per encarar el projecte Cultura emprenedora a les escoles, d’aquest curs escolar 2015/16.

La setmana passada, els tutors dels alumnes de 5è de primària de l’escola Dr. Joaquim Salarich i col·legis Sagrat Cor, Pare Coll – Fedac Vic i Escorial, van rebre una formació per part de la Diputació de Barcelona i l’empresa Valnalone amb l’objectiu de conèixer les fases del projecte Cultura emprenedora a les escoles, que enguany implementaran a les seves aules.

 

Aquest projecte va ser iniciat durant el curs escolar 2012/13, essent l’escola Dr. Joaquim Salarich la primera en adherir-se al programa. Després d’oferir la possibilitat de participar-hi a la resta de centres educatius de primària de la ciutat, es va fer un sorteig entre els que van mostrar interès, per tal que, sota les indicacions de la Diputació de Barcelona, s’hi poguessin adherir progressivament la resta d’escoles interessades (a raó d’un centre nou per any acadèmic). Per això, durant el segon any d’implementació del projecte a la nostra ciutat s’hi va adherir el Col·legi Sagrat Cor, el Col·legi Pare Coll s’hi va sumar el tercer any i, en aquest darrer curs escolar ha estat el Col·legi Escorial el centre que acollirà aquesta proposta per primera vegada.

 

El projecte d’emprenedoria a les escoles, basa la seva acció educativa en la creació d’una cooperativa com a estratègia per garantir l’èxit educatiu de tot l’alumnat, posant en valor les capacitats, habilitats i valors útils que capaciten als nois i noies per tal de gestionar els propis projectes. A través del projecte, els alumnes desenvolupen la pròpia capacitat d’autonomia i iniciativa personal, posant en pràctica les diferents competències curriculars (social i ciutadana, lingüística, matemàtica, tractament de la informació i competència digital, coneixement i interacció amb el món físic) a partir de la posada en pràctica en cadascuna de les fases que conformen el projecte.

 

 

6 d’octubre de 2015