S'inaugura el nou pumptrack a la Zona Esportiva Mas d'en Bigas de Vic

El nou equipament va obrir les seves portes el divendres 25 d'octubre

Presentació del nou circuit de pumptruck.
Presentació del nou circuit de pumptruck

Vic va inaugurar aquest divendres el nou circuit de pumptrack a la Zona Esportiva Mas d’en Bigas. Aquest nou equipament pretén reforçar i diversificar la pràctica esportiva de la zona, amb la voluntat de promoure la Zona Esportiva Mas d’en Bigas com un gran parc esportiu de ciutat, un espai de pràctica gratuït a l’aire lliure obert a tota la ciutat.

Amb la voluntat de promoure l’activitat física i l’esport a tots els públics es van programant diferents intervencions a la zona per millorar el parc esportiu, oferint millors serveis esportius a la ciutat. Des de les entitats esportives vinculades al món de la bici de la ciutat s’ha rebut aquest nou equipament com una bona oportunitat per seguir fomentant l’ús de la bicicleta a la ciutat. Les instal·lacions del Parc Esportiu del Mas d’en Bigues estan obertes de dilluns a diumenge de 8 del matí a 9 de la nit i són gratuïtes i de lliure accés.

Tal com remarca el regidor d’Activitat Física i Esports, Eduard Comerma, “la construcció d’aquest circuit és un pas més per la millora del Parc Esportiu de ciutat que es vol convertir en un espai de pràctica gratuïta a l’aire lliure per a la població de la ciutat”.


Què és un pumptrack?

 Un pumptrack és un circuit creat inicialment per bicicletes BMX, la construcció del qual, amb salts i peralts, permet fer voltes al circuit sense pedalar mitjançant una tècnica que aprofita la inèrcia del cos bombejant amunt i avall. Actualment aquests circuits són utilitzats també per patinadors que s'impulsen bombejant amb el seu cos amunt i avall sense la necessitat d'impulsar-se amb el peu.

L’equipament disposa de diferents zones de pràctica, una de més tècnica per a ciclistes més experts i una per a infants i persones que es vulguin iniciar en aquest disciplina en bici, patinet o skate. El circuit permet desplaçar-se per el recorregut amb el propi impuls de les pujades i baixades del relleu.