El Centre Cultural Joan Triadú acull l'exposició itinerant "AVUI, 50 anys de periodisme, llengua i país"

El passat 13 de maig es va inaugurar aquesta exposició que commemora els 50 anys del primer diari en català des de la República i que es podrà visitar fins el 28 de maig.

Toni Brosa, Jordi Molet, comptepartícips de l'AVUI, alcalde Albert Castells, Núria Homs i Bet Piella.
Toni Brosa, Jordi Molet, comptepartícips de l'AVUI, alcalde Albert Castells, Núria Homs i Bet Piella

El Centre Cultural Joan Triadú va acollir ahir al vespre l'acte d'inauguració de l'exposició itinerant AVUI 50 anys de periodisme, llengua i país, una mostra que commemora els cinquanta anys del naixement del primer diari en català des de la República. 

L'alcalde Albert Castells va destacar la importància de defensar la llengua catalana i el paper pioner que va tenir el diari AVUI en la normalització del català als mitjans de comunicació. També va posar de manifest el compromís del consistori amb la llengua catalana que desenvolupa a través del Pla d'acció per la Llengua per tal de garantir els drets lingüístics i fomentar l'ús del català a la ciutat. 

Durant l'acte, Jordi Molet, en representació de l'empresa editora d'El Punt Avui, va recordar els inicis del projecte periodístic i el compromís del diari amb la llengua i cultura catalanes. Per la seva banda, Toni Brosa, comissari de l'exposició, va presentar el recorregut per les 50 portades que formen l'exposició, un viatge per la història recent del país a través del periodisme català. 

L'acte també va servir per fer un reconeixement als comptepartícips de la ciutat de Vic que van contribuir a fer possible el naixement del diari. Per a concloure l'acte l'alcalde Albert Castells, va animar als assistents a contemplar l'exposició amb deteniment, que es podrà visitar en el mateix Centre Cultural Joan Triadú fins al 28 de maig, i va recordar la frase que va popularitzar Joan Triadú, i que presideix la balcona de l'Ajuntament: Defensar la llengua, estimar el país. 

Les regidores de Cultura i Llengua, Bet Piella i de Benestar i Família, Núria Homs també van assistir a l'acte.