Vic ja compta amb el nou consistori infantil pel curs 2025-26

Enguany seran 25 consellers infantils de diferents escoles de la ciutat

Consistori infantil del curs 2025-26.
Consistori infantil del curs 2025-26

Aquest dimecres 8 d’octubre, Vic ha constituït el nou consistori infantil. Un total de 25 consellers i conselleres infantils treballaran durant aquest curs per elaborar propostes en diferents àrees i temàtiques de l’Ajuntament de Vic, com l’ús del català, el medi ambient, la igualtat, els esports o el civisme, entre d’altres.

Aquests 25 representants de 6è de primària de les escoles de la ciutat han assumit el repte per aquest curs, mentre que els consellers i conselleres de l’any anterior han cedit el relleu, compartint les experiències i aprenentatges obtinguts.

L’alcalde de Vic, Albert Castells, ha recalcat la importància del nou consistori infantil a “participar activament i comprometre’s amb la societat que ens envolta”, però també ha agraït el consistori sortint “per millorar la nostra ciutat amb idees i l’esforç que heu demostrat per tirar endavant alguns dels projectes”. La regidora d’Educació i Joves, Elisabet Franquesa, ha fet èmfasi en la bona feina “que fan els membres del consistori infantil, però també, del professorat i centres educatius. Són els representants de donar veu a les propostes que surten de les classes”, i ha afegit que “una vegada ets conseller, ja ho ets per a tota la vida”.

Funcionament del consistori infantil

Els 25 consellers i conselleres infantils són alumnes de 6è de primària de totes les escoles de Vic, escollits democràticament pels seus respectius grups. Provenen de les següents escoles: Escola Andersen, Escola Dr. Joaquim Salarich, Escola Estel, Escola Guillem de Mont-rodon, Escola La Sínia, Escola Sentfores, Escola Vic Centre, Escola Vedruna L’Escorial, Escola Fedac Vic-Pare Coll, Escola Sagrat Cor, Escola Sant Miquel dels Sants i Escola Santa Caterina de Siena.

Els consellers i conselleres infantils tenen la tasca de treballar de manera transversal en diferents temàtiques al llarg del curs, amb una sèrie de sessions programades per tractar aspectes com la democràcia, la participació ciutadana, el funcionament de l’Ajuntament, el pressupost municipal i el ple. Aquestes activitats es realitzen amb l’acompanyament de l’equip tècnic de l’Ajuntament.

A més, es fan sessions temàtiques amb la participació dels regidors de les diferents àrees, durant les quals es debat amb els consellers i conselleres. A partir d’aquests debats, es plantegen idees i metodologies de treball per generar propostes concretes.

Els consellers i conselleres infantils també tenen el paper d’interlocutors amb els seus companys de classe, i comparteixen amb ells els coneixements adquirits a les sessions i recollint les seves idees i propostes, que després es traslladen a les reunions amb els consellers d’altres escoles per ser debatudes conjuntament.

Al final del curs, el consistori infantil presenta a l’alcalde el resultat de tots els mesos de treball.