Vic presenta un any més les mesures per gaudir d’unes revetlles de Sant Joan i Sant Pere segures

La plaça Major serà zona lliure de petards tota la revetlla per garantir una celebració segura i inclusiva

Cristina Molas (Agents Cívics), Antoni Jurjo (Guàrdia Urbana), Elisabet Franquesa (regidora de Convivència i Seguretat), Protecció Civil.
Cristina Molas (Agents Cívics), Antoni Jurjo (Guàrdia Urbana), Elisabet Franquesa (regidora de Convivència i Seguretat), Protecció Civil

L’Ajuntament de Vic ha anunciat un any més, que la plaça Major esdevindrà un espai lliure de pirotècnia durant el dia 23 i la matinada del 24 de juny. Aquesta mesura respon a la voluntat de prevenir incidents, garantir un espai segur de celebració i reforçar el compromís amb una festa popular oberta a tothom, on la cultura i la convivència siguin protagonistes. D’aquesta manera, també es garanteix que la clientela dels bars i restaurants pugui celebrar la revetlla amb seguretat.

La regidora de Convivència i Seguretat, Elisabet Franquesa, ha destacat “la importància de gaudir amb seguretat i tranquil·litat de les revetlles” i per això, enguany es tornaran a aplicar les mesures de prevenció i seguretat de l’any passat, que “van tenir una valoració molt positiva” ha afegit Franquesa.

Per la seva banda, Antoni Jurjo, inspector en cap de la Guàrdia Urbana de Vic, ha recordat que “es farà un dispositiu especial a la Plaça Major” per assegurar el compliment de la normativa i ha demanat “prudència amb la foguera de Sant Joan” que també es troba a la Plaça Major.

També han intervingut Francisco Gallardo i Farah Afraz, voluntaris de Protecció Civil, que han explicat la tipologia de petards i com s’han d’utilitzar, així com la importància de seguir la normativa, especialment pels col·lectius més sensibles.

Finalment, Cristina Molas, cap del servei d’Agents Cívics de la ciutat, ha presentat un any més, la campanya A la nit, activa el silenci per la salut, que consisteix en “conscienciar dels efectes del soroll sobre la salut de les persones, i com incideix en el seu benestar emocional i físic”.

Normativa d’ús de pirotècnia

Durant les revetlles de Sant Joan i Sant Pere, l’Ajuntament recorda que cal fer un ús responsable dels petards. L’incompliment pot comportar sancions de fins a 900 euros. Les indicacions són les següents:

  • Categoria F1: només es poden utilitzar a més d’1 metre de distància de persones i mobiliari urbà.
  • Categoria F2: s’han d’utilitzar a més de 8 metres de distància.
  • Categoria F3: Només es poden fer esclatar a més de 15 metres de distància de persones dins la zona habilitada per petards (El Sucre).

Per a més informació sobre els actes previstos per la revetlla i la normativa de pirotècnia, es pot consultar en aquest enllaç.