L'Operació Garzón contra l'independentisme català

Cicle Pantalla Oberta / Organitza: Cine Club Vic

Eduard Miguel

Països Catalans, 2012

 

Aquest documental vol fer llum sobre un fet que s'ha intentat silenciar i ocultar, la ràtzia repressiva que va patir l'independentisme català l'any 1992 de la ma de Baltasar Garzón amb l'excusa de la celebració dels Jocs Olímpics de Barcelona.

 

20 anys després, Llibertat.cat, amb el suport d'Alerta Solidària i de l'Associació Memòria contra la Tortura, ha posat en marxa un documental que repassa els fets d'aquella macrooperació políticojudicial. Els testimonis narren com, a l'empara de la llei Antiterrorista, van ser assaltats i detinguts i com els mitjans van ser censurats per ocultar la realitat. A aquells independentistes els devem que ara, 20 anys deprés, la lluita per la qual van ser detinguts, torturats i empresonats continuï més viva que mai.

Equip de Llibertat.cat

 

Eduard Miguel Costal

Nascut a Sant Joan de les Abadesses el 1978, és llicenciat en Periodisme per la UAB. Ha treballat en diferents mitjans de comunicació d'àmbit local i nacional. Des de l'any 2010 i juntament amb la productora audiovisual Zeba Produccions ha escrit i dirigit diversos documentals com La Crida, història d'una resposta (en coproducció amb Televisió de Catalunya), El General Moragues, l'heroi oblidat, El Tren d'Olot i altres treballs d'àmbit més local. Aquest 2012 ha realitzat el documental Pau Escalé, Go to the Parad-Ice.

 

Producció: LLibertat.cat (Portal d'informació i opinió de l'Esquerra Independentista)

Guió: Eduard Miguel

Càmeres: Sergi Guix i Judit Sala

Música: Gurdonark-Relief, Zoop3D-Feeling dark (Behind the mask), duncan Beattie-Sevenhundredbeats et al

Edició: Sergi Guix i Eduard Miguel

Durada: 50 min

Intèrprets: documental

 

Cinema
  • 04 d’octubre 2012

  • On? Espai ETC
  • Quan? 04/10/2012 de 22:00 a 22:50
  • Què? Audiovisual
  • Correu electrònic