Finalitzen les competicions dels Campionats de Catalunya Universitaris 2025-2026 d’esports d’equip a Vic després de reunir més de 2.200 estudiants

Finalitzen les competicions dels Campionats de Catalunya Universitaris 2025-2026 d’esports d’equip a Vic després de reunir més de 2.200 estudiants.

Avui han finalitzat les competicions per equips dels Campionats de Catalunya Universitaris (CCU) 2025-2026, que enguany ha coordinat la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic–UCC), a través del Servei d’Esports, i que impulsa l'Esport Català Universitari (ECU) amb el suport de la Generalitat de Catalunya. L’acte de lliurament de premis dels esports d’equip ha tingut lloc aquest migdia, al pavelló Castell d’en Planes de Vic, després de la disputa dels diferents partits que han determinat els guanyadors.

El rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños, juntament amb regidor d’Esports de l’Ajuntament de Vic, Eduard Comerma; el representant territorial de l’esport a Barcelona, César Thovar, i altres representants de les universitats catalanes, han estat els encarregats de lliurar les medalles als equips guanyadors del torneig. Durant l’entrega de premis, Baños ha assenyalat que “l’esport universitari és molt més que una competició: és un espai d’aprenentatge, convivència i formació integral dels estudiants”, mentre que Comerma ha volgut felicitar l’organització de la competició, a càrrec de la UVic-UCC i de l’ECU, i ha afegit que “el més important és que els estudiants hagin pogut gaudir de l’esport i de la competició, més enllà dels resultats”. Per la seva banda, César Thovar ha destacat el paper de l’esport universitari,“que aporta valors essencials com l’esforç, el treball en equip i la capacitat de superar reptes, que són clau en la vida professional i personal”. 

Equips guanyadors dels CCU 2025-2026

En el marc de la competició, que ha reunit més de 2.200 d’estudiants, la UVic-UCC s’ha proclamat campiona en les competicions de futbol 11 i de rugbi 7 masculí

A continuació figuren les universitats guanyadores de les finals de les modalitats per equip d’enguany, que s’han disputat avui, dijous, en els espais esportius de Vic, Manlleu i Taradell:

  • Bàsquet femení: Universitat de Barcelona
  • Bàsquet masculí: Universitat Pompeu Fabra
  • Futbol 11 femení: Universitat de Girona
  • Futbol 11 masculí: Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
  • Futbol sala femení: Universitat de Barcelona
  • Futbol sala masculí: Universitat de Barcelona
  • Handbol femení: Universitat Autònoma de Barcelona
  • Handbol masculí: Universitat de Girona
  • Voleibol femení: Universitat Politècnica de Catalunya
  • Voleibol masculí: Universitat de Lleida
  • Rugbi 7 femení: Universitat Pompeu Fabra
  • Rugbi 7 masculí: Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya 

La coordinació d’aquestes competicions també ha convertit Vic en Vila Esportiva Universitària 2026, tot situant-la al centre de l’activitat esportiva universitària del país. El 2 de juny tindrà lloc l’acte de clausura, en què la UVic-UCC donarà el relleu a la Universitat Internacional de Catalunya (UIC), que coordinarà els CCU 2026-2027.  

Els resultats poden consultar a la pàgina web