L'Ajuntament de Vic engega una campanya per mobilitzar i incrementar el parc d’habitatges de lloguer assequible

Es tracta de la campanya "El teu pis, en bones mans", que posa en contacte persones propietàries d’un habitatge a Vic amb aquelles que estan interessades a llogar-lo

L'Ajuntament de Vic engega una campanya per mobilitzar i incrementar el parc d’habitatges de lloguer assequible.

La borsa de lloguer assequible és un servei que ofereix l’Oficina Local d’Habitatge de Vic i que posa en contacte les persones propietàries d’un habitatge a Vic amb aquelles que estan interessades a llogar-lo. L’objectiu és mobilitzar i incrementar el parc d’habitatges de lloguer de Vic a preus assequibles.

Per això, el consistori vol animar a la ciutadania a apuntar-se a la borsa de lloguer assequible per oferir solucions i avantatges per llogar el pis de manera fàcil i segura.

Propietaris:

Si teniu un habitatge buit, què podeu fer?
Poseu-vos en contacte amb l’Oficina Municipal d’Habitatge de l’Ajuntament de Vic i us oferirem avantatges perquè el pugueu llogar. Podeu accedir també a una línia de subvencions per a la rehabilitació d'habitatges del programa "Vic, casa teva" i també del programa "In-Vic".

Quins avantatges us oferim?

  • Acompanyament gratuït en la redacció i signatura del contracte.
  • Assegurança gratuïta contra possibles danys.
  • Assegurança gratuïta de cobrament dels lloguers.
  • Gestions en relació al dipòsit i devolució de les fiances estrictament obligatòries.
  • Defensa jurídica gratuïta en cas d’incompliment.
  • Assessorament tècnic i jurídic.
  • Visites de seguiment a l’habitatge durant la vigència del contracte.
  • Supervisió de la bona convivència dins el veïnat.
  • Bonificació de l’IBI.

Quins requisits ha de complir l’habitatge?

  • Estar ubicat a la ciutat de Vic.
  • Estar buit i en disposició de lloguer d’acord amb la Llei d'Arrendaments Urbans.
  • Oferir un preu de lloguer assequible, d'acord amb l’Oficina Municipal d’Habitatge.

Com us podeu apuntar a la borsa?

Envieu un correu electrònic a habitatge@vic.cat, adjuntant-hi la documentació següent:

  • DNI/NIE/NIF de la propietat.
  • Cèdula d’habitabilitat.
  • Certificat d’eficiència energètica.
  • Escriptura de propietat.
  • Darreres factures d’aigua, llum i gas.

Llogaters:

Si esteu interessats en llogar un habitatge, què podeu fer? L’Oficina Municipal d’Habitatge de l’Ajuntament de Vic us ofereix accés a un habitatge d’acord amb les vostres necessitats i possibilitats de pagament.

Quins avantatges us oferim?

  • Acompanyament gratuït en la redacció i signatura del contracte.
  • Servei gratuït de gestió, informació i assessorament durant tot el temps que l’habitatge estigui llogat.
  • Tramitació, gestió i redacció del contracte d’arrendament i seguiment de la relació contractual.
  • Tramitació, si escau, dels ajuts per pagar el lloguer.

Quins són els requisits per accedir-hi?

  • Estar empadronat a la ciutat de Vic durant els últims 3 anys.
  • Disposar de prou ingressos per a justificar que el preu de lloguer de l'habitatge que se'ls ofereix no suposi més del 30 % dels seus ingressos.
  • No tenir deutes.

Com us podeu apuntar a la borsa?

Envieu un correu electrònic a habitatge@vic.cat, adjuntant-hi la documentació següent:

  • Sol·licitud emplenada i signada que trobareu a habitatge.vic.cat
  • DNI/NIE de la persona sol·licitant.
  • Informe de vida laboral.
  • Les dues últimes nòmines.

Si voleu més informació, veniu a l'Oficina d'Habitatge de Vic:

Adreça: Plaça Santa Eulàlia, 1 (baixos)
Telèfon: 937 027 252
Correu: habitatge@vic.cat
Web: habitatge.vic.cat
Xarxes: @aj_vic @vic_ciutadania