6.927 alumnes inicien el nou curs escolar a Vic
El nou Programa d’Ajuts Familiars ja ha entregat l’import corresponent a les 1.417 famílies sol·licitants a les quals es va aprovar la beca
6.927 alumnes han començat el curs en l’etapa obligatòria a Vic (1.339 alumnes d’infantil, 3.117 alumnes de primària i 2.471 de secundària). Albert Castells, alcalde de la ciutat, ha exposat aquest matí en roda de premsa que s’ha iniciat un “nou curs a ple rendiment i amb total normalitat“ i ha posat en valor “la tasca de la comunitat docent i educativa, un pilar fonamental a la nostra societat, encara més davant els canvis socials actuals”. En aquest sentit, ha destacat el repte de la ciutat per promoure la cultura de l’esforç i l’autonomia personal davant la societat de la immediatesa i ha manifestat la voluntat de l’ajuntament per donar suport i treballar conjuntament amb els nous projectes dels centres educatius.
Elisabet Franquesa, regidora d’Educació, ha explicat que Vic comença el curs amb les escoles plenes, a diferència de la tendència general del territori, que veu reduït el nombre d’alumnes. Les Escoles Bressol Municipals compten amb 8 places lliures al grup de nadons (0 anys) per als darrers naixements que s’hi poden incorporar i l’Espai Familiar també inicia el curs amb plena ocupació.
La regidora d’Educació ha detallat les obres i millores que s’han realitzat durant els mesos d’estiu als diversos centres educatius: s’han pintat 24 aules, s’han realitzat renovacions de tancaments i revisió i repàs de patis i espais exteriors. En aquest moment s’estan duent a terme unes obres de gran envergadura per ampliar l’espai a l’escola Guillem de Mont-rodon, que es preveu finalitzar durant el primer trimestre.
En referència als espais exteriors dels centres, Albert Castells ha manifestat la intenció de l’ajuntament d’obrir els patis als barris per aprofitar infraestructures i espais de lleure i esport. Aquest projecte, que ja es desenvolupa a algunes escoles de Vic, preveu obrir al barri els espais de l’Institut de Vic, properament.
100% d’ocupació als Programes de Formació i Inserció (PFI)
Les preinscripcions als quatre PFI que s’imparteixen a l’Institut de Vic - Auxiliar de comercialització productes i logística, Auxiliar de muntatge d’instal·lacions elèctriques, aigua i gas, Auxiliar de perruqueria i estètica i el nou programa Auxiliar de pastisseria i forneria -, van sobrepassar les places disponibles i, després del període de matriculació, compten amb un 100% d’ocupació i una llista d’espera que ha fet derivar alumnes a altres PFI de la comarca, dins l’aposta comarcal de l’Escola de Noves Oportunitats.
Albert Castells ha destacat “la importància de la formació professional per al nostre sector econòmic i productiu, tan mancat de professionals”. En aquest sentit, Elisabet Franquesa ha explicat el repte que té la ciutat, juntament amb la comunitat educativa, davant la planificació, per part del Departament d’Educació, d’un nou possible centre de secundària que permetria ampliar l’aposta pels PFI, una tendència i demanda que s’està plasmant a nivell europeu.
400.000 euros d’ajudes amb el Programa d’Ajuts Familiars 2023
El nou programa, presentat el mes de març passat, ha aconseguit l’objectiu que les 1.417 famílies amb l’ajuda concedida han iniciat el curs amb l’import corresponent entregat; una xifra que suposa 2.748 infants beneficiats pels ajuts, un 40% dels escolars de Vic.
Les beques, que anticipen l’ajuda perquè les famílies siguin autònomes a l’hora de gestionar l’import rebut, van destinades a finançar una part de les despeses escolars i de les despeses d’activitats de lleure i esportives que realitzen els infants i adolescents i unificar-les en un sol tràmit àgil i senzill, amb l’objectiu de promoure la igualtat d’oportunitats.
Dins de les 1.809 famílies sol·licitants cal destacar un augment del 15% de famílies beneficiàries amb un perfil diferent del que habitualment s’interessava per aquestes ajudes. En paraules de Núria Homs, regidora de Benestar i Família, “l’ajuntament ha doblat la partida destinada a aquests ajuts i n’ha revisat el format, que és pioner i arriscat, perquè confiem en l’autonomia i la responsabilitat de les famílies davant l’educació dels seus fills i filles. Volem arribar a les famílies treballadores, promovent la cultura de l’esforç i el treball”.