Bústia ciutadana

La Bústia ciutadana és un espai on la ciutadania pot comunicar incidències o proposar suggeriments a l’Ajuntament per millorar la nostra ciutat. La vostra col·laboració és important ja que, juntament amb la visió dels nostres tècnics, ens ajudarà a fer de Vic una ciutat a la mesura humana. El nostre compromís és donar-hi resposta.

Per poder treballar més bé aquests suggeriments, necessitem el vostre nom i adreça electrònica, per si cal posar-nos en contacte amb vosaltres, per això no publicarem bústies anònimes. Tampoc publicarem missatges o parts de missatges amb insults, faltes de respecte, etc. ni es publicaran comentaris de caràcter electoral o polític. 

En el cas que detecteu alguna incidència que considereu urgent, contacteu amb la Guàrdia Urbana, per la seva aplicació (APP Guàrdia Urbana), o al telèfon 938850000, per tal que hi puguem donar una solució més ràpida.

Podeu fer el vostre suggeriment o la vostra observació tot clicant a: 

 Ajuda'ns a millorar la ciutat

 o a través del telèfon 938 890 673. Si deixeu les vostres dades, us informarem de l'estat en què es troba la vostra aportació.

Podeu veure el vostre barri/poble i la regidoria corresponent aquí 

Gràcies per la vostra col·laboració.

La millora de la ciutat és més fàcil si tots hi participem.  

Bústia ciutadana per la Llengua

Carregant dades

Llistat Mapa

REF. Barri / Poble Data sol·licitud Data finalització Descripció Resposta Imatge
20634 NORD 2026-05-13 2026-05-13 El parc del cementiri està sempre brut de papers i vidres a terra. A la part superior del parc (prop del cementiri) s'hi posen una sèrie de persones que beuen amb ampolles de vidre i les deixen allà. Aquestes persones no donen gaire confiança si s'ha de passar per allà. D'altra banda, el parc dels gossos està molt mal cuidat. Veure resposta
20633 REMEI 2026-05-13 Ting Uns parents que vien a la Rambla Josep Terrades en un bloc i en el tercer pis el Sr President d'aquesta, comunitat ha enviat una instància queixa, al Ajuntamen referent a que desde que varen cambiar les lluminàries d'aquesta Rambla la forte llum d'aquestes faroles el arriba a enlluernar dins del pis això que és un tercer pis, Esperu prenguin nota d'aques incumvenient i u sol'lucionin ja que perjudica el benestar de les persones i tambe Esperu que no pasi com sempre que fan cas omis d'aquesta nota gràcies si cumpleixen, no ting fotus però ja saben on es suposu
20632 NORD 2026-05-13 2026-05-13 Darrere del Seminari hi ha unes vallas trencades en un camp de futbol amb els ferros trencats i perillosos. Veure resposta Imatge incidència 20632 Imatge 2 incidència 20632
20631 LA CALLA 2026-05-13 2026-05-13 Zona carrers Soledat i mestre Garriga i riu Meder. No hi ha manteniment, neteja, brutícia, herba.... Veure resposta Imatge incidència 20631 Imatge 2 incidència 20631
20630 QUATRE ESTACIONS 2026-05-13 2026-05-13 Tinc algun tema pendent amb Elisenda Carrera , ens comunicaven per Whatsapp i ara no ser amb qui dirigir-me Salutacions. Veure resposta
20629 LA CALLA 2026-05-13 A l'edifici que surt a les imatges se li va ensorrar la teulada des del juliol de l'any 2025. Es va posar unes valles com avis per no passar al costat de l'edifici pel perill que caiguin escombres tipus teules, etc., sobre els vianants, bicicletes o cotxes. Farà alguna cosa l'ajuntament per obligar al propietari de l'edifici a assegurar que no passi res en aquest punt? En qualsevol moment passarà alguna cosa i quan sigui greu, els responsables donaran la cara? Imatge incidència 20629 Imatge 2 incidència 20629
20628 SERRA-DE-SENFERM 2026-05-13 Vull donar les "gràcies" a la guàrdia urbana per posar multes a l'hora de recollir els nens a l'escola Doctor Joaquim Salarich. Segurament tenen moltes coses més productives que fer i no venir a posar quatre multes pels 10 minuts que estem i que no es pot aparcar per cap lloc. Moltes gràcies, modo ironia ON.
20627 LA CALLA 2026-05-13 2026-05-13 Com veí del carrer Sant Francesc estic molt cansat i fart de veure com molts vehicles que venen del passatge dels Blanquers i arriben al carrer Sant Francesc giren a la dreta per anar al carrer de L'hospital d'en Cloquer, que està prohibit i està senyalitzat. No són ni un ni dos cotxes, són molts cada dia. El perill dels cotxes i bicicletes que girem cada dia a l'entrar al carrer Sant Francesc i trobar-nos un cotxe i tenir un accident cada dia és molt més gran. Ja ho vaig dir de paraula a la Guardia Urbana. Farà alguna cosa l'Ajuntament i la Guàrdia Urbana? Veure resposta
20626 CENTRE HISTÒRIC 2026-05-12 He vist el programa de la Festa Major jove i el 2 de juliol veig que seguiu permetent promoure l'alcoholisme (drogodependència socialment acceptada) amb el birranostrum. És trist veure el jove begut. Pixen i vomiten a les rampes dels garatges... És realment necessària aquesta activitat? Penso que hi ha moltes altres activitats alternatives aquesta.
20625 EL SUCRE 2026-05-12 2026-05-12 Referent al pipican del Sucre, estaria bé que des de l’ajuntament us ho tornéssiu a repensar, doncs els veïns més pròxims entenem que no és un lloc per portar-hi els gossos a fer-hi les necessitats, ens prendríeu un parc que és com si ara ho volguéssiu fer a la bassa del Hermanos o a la mateixa plaça Major, el barri té molts solars a on no molestaria a cap veí, principalment zona esportiva o sant Sixt, això era un projecte dels anys abans del covid (2019) i ara la zona està ja molt poblada i entenem que qui s’ha de desplaçar són els propietaris dels gossos no la resta de veïns. No entenem aquesta constància en aquest solar, al final pensarem que hi ha alguna cosa que no saben i no ens voleu dir .........????? Si ens voleu posar una mica de mobiliari al Pare Rambla perquè no corrin tant els cotxes i evitar algun desastre o canviar les lloses del Miqueleta Riera estaríem encantats, observacions fetes als tècnics i regidors en més d’alguna ocasió. Gràcies. Veure resposta
20624 CAPUTXINS 2026-05-12 2026-05-12 En els contenidors que hi ha a la rotonda del Camí de l’Escorial, que aquí sembla un abocador en lloc de contenidors, persones fent les seves necessitats allà mateix (orinar). Veure resposta
20622 NORD 2026-05-12 Molta brutíssima a les voreres de la carretera de Manlleu número 8 i 12. Cal més enreja. Imatge incidència 20622 Imatge 2 incidència 20622
20621 POBLE SENTFORES-LA GUIXA 2026-05-12 Som una família que viu a La Guixa i que el curs vinent necessitarà del bus urbà per portar 5 nens a l'escola Escorial de Vic. Tindrem bus per què els nens puguin arribar abans de les 9 h?... i quina parada tindrem més propera, ja que són nens petits? Gràcies.
20620 HORTA VERMELLA 2026-05-12 2026-05-12 En relació a la incidència comentada per un ciutadà (referència: 20605) del passat 8 de maig, m'agradaria afegir que soc veïna del C/Nyerros i vaig provar de trucar a la Guàrdia Urbana 3 vegades (prement l'extensió d'urgent) perquè van passar pel costat de casa un grup d'uns 10 nois cridant i perseguint a un noi sense samarreta que semblava realment molt espantat (feia por de veure) i no vaig aconseguir contactar de cap manera. No va respondre ningú en cap de les ocasions. El grup va marxar corrent cap a la carretera i els vaig perdre de vista. M'agradaria saber com s'ha de fer per contactar amb la guàrdia urbana quan és urgent com aquest cas perquè em vaig sentir realment desemparada davant d'una situació que em va semblar gravíssima i d'una violència extrema. Veure resposta
20619 SANT LLÀTZER 2026-05-12 2026-05-12 8:30 del matí, no em cansaré de publicar el que ens trobem des de primera hora del matí al carrer Francesca Bonnemaison. Quina solució poseu? No està funcionant! Aquesta és la ciutat que tenim Veure resposta Imatge incidència 20619 Imatge 2 incidència 20619
20618 SANT LLÀTZER 2026-05-12 2026-05-12 Al principi del carrer Hivern de Vic (barri Quatre Estacions), hi ha una casa que tenen un gos a l'exterior que es posa a bordar gairebé sempre en la mateixa hora, entre les 3 i les 4 de la nit. A vegades poden passar deu minuts ben bons abans no para de bordar. La policia en té constància i fins i tot ja han obert expedient, però pel que sembla els propietaris de l'animal continuen sense fer-hi res i evitar que torni a passar. El respecte i la convivència veïnal són importants, i el dret a descansar i poder dormir sense interrupcions encara més. Veure resposta
20617 CAPUTXINS 2026-05-11 2026-05-11 Deixalleria i andròmines on no toca deixar-ho! Carretera de Roda. Cada dia hi ha més merda! Veure resposta Imatge incidència 20617
20614 SERRA-DE-SENFERM 2026-05-11 Bon nit! Us escric per comunicar una incidència relacionada amb una farola situada al carrer del Ter de Vic, que es troba en mal estat. La instal·lació presenta un deteriorament visible i podria suposar un risc Us agrairia que poguéssiu revisar-ne l’estat Moltes gràcies! Imatge incidència 20614
20613 CARRER SANT PERE 2026-05-11 2026-05-11 Al carrer Ramon Terrades, al costat dels contenidors nous per escombraries, fa 3 dies que hi ha un sofà vell. No sé qui l'ha deixat ni si és del barri, però valdria retirar-lo. Gràcies. Veure resposta Imatge incidència 20613
20612 LA CALLA 2026-05-11 2026-05-11 En aquest punt del carrer Jaume Munmany, just a la cruïlla amb el carrer de Sant Francesc, hi ha unes peces de pedra del paviment que estan desenganxades i quan passen els vehicles van picant, fent soroll i es van trencant. Si les podeu venir a arreglar, si us plau. Veure resposta
20611 SANT LLÀTZER 2026-05-11 2026-05-11 Al barri de Sant Llàtzer no està previst canviar el sistema de recollida de residus, però l'ajuntament ha fet la consulta al veïnat si estem d'acord en fer la recollida selectiva? Per què s'aplica com prova pilot en alguns barris i no en tota la ciutat? Sort que aquesta setmana esteu venint a cada casa a recordar com s'ha de fer. Aquest és el panorama a les 17:00 de la tarda al carrer Francesca Bonnemaison Quina solució proposeu? Venir a informar no serveix Veure resposta Imatge incidència 20611 Imatge 2 incidència 20611
20610 REMEI 2026-05-11 2026-05-11 A la vorera davant del Pàrquing del Passeig de La Generalitat, 18 Vic, hi ha vàries rajoles trencades amb el perill que suposa d'entrebancar-s'hi. Si us plau, feu la reparació com més aviat millor. Veure resposta Imatge incidència 20610
20609 CENTRE HISTÒRIC 2026-05-11 2026-05-11 Atès que aquests dies hi ha canvis en la circulació al casc antic, per les obres d'una rasa al carrer de Dues Soles, i per arribar a la Plaça Pietat s'ha d'accedir pel carrer del Progrés en sentit contrari a la circulació habitual, hi ha poca visibilitat en l'encreuament entre el carrer Progrés i el carrer Cardona; venint des del Passeig pel carrer del Progrés, potser convindria, mentre durin les obres, instal·lar un mirall que permetés veure els cotxes que vinguin des del carrer Cardona (crec que no hi és). Ja hi ha hagut algunes frenades en sec aquests dies. Moltes gràcies Veure resposta
20608 ESTADI 2026-05-10 2026-05-10 A la base dels arbres i a la vorera i creixent les males herbes. Avinguda Estadi. Veure resposta Imatge incidència 20608 Imatge 2 incidència 20608
20607 EL SUCRE 2026-05-09 2026-05-09 Quina vergonya. Soc pare d'una esportista que fa handbol al pavelló de l'Ausoneta. El dia que plou han d'entrenar amb cubells al mig de la pista perquè hi ha goteres i no petites. Avui, ja ha set la gota que ha vessat el vas. Avui el sènior del handbol es jugava el primer lloc per pujar de categoria i com no ha tornat a ploure però avui la diferencia d'altres dies avui el pavello estava ple per animar el seu equip. Quina vergonya! quina imatge donem al rival. Un pavelló que plou a dins. Avui a la pista i a la grada. A que esperem?? Potser esperem omplir la piscina del club pari vic amb l'aigua que recollim del pavelló de l'Ausoneta? Si continuem aixis que serà el proxim dia que plogui? En caurà el sostre?? Senyor Eduard Comerma quina vergonya. Veure resposta
20606 EL SUCRE 2026-05-09 2026-05-09 Bona tarda, Com a mare del Club Handbol Vic des de fa 8 anys, estic molt decebuda amb la Regidoria d’Esports de la ciutat. Em consta que, des de la Junta del Club, fa anys que es queixen de les goteres que hi ha al pavelló de l’Ausoneta. Goteres que han comportat l’anul·lació de nombrosos entrenaments i partits. Avui hem patit una anul·lació més, amb l’agreujant que el partit d’avui era aquell en què el nostre sènior es jugava l’ascens a Primera Catalana. Estava tot preparat: la grada plena, la festa, un homenatge a un dels nostres jugadors... I al minut 11 s’ha hagut d’aturar el partit perquè queia aigua per tota la pista. Sincerament, no entenc com una Regidoria que s’omple la boca contínuament de potenciar l’esport, permet que una de les instal·lacions esportives de la ciutat estigui en aquestes condicions. Sigui dit de passada que el nostre Club, tot i ser de la ciutat, paga per fer ús d’aquestes instal·lacions. M’agradaria saber si està previst solucionar definitivament aquest problema i quan. Gràcies. Veure resposta
20605 HORTA VERMELLA 2026-05-08 Un grup de nois, corrent davant dels cotxes, hem hagut de parar, i un d'ells ha entrat per la porta, tirant-se sobre de nosaltres, mentre els altres l'agredien, i han donat cops al vehicle. Imatge incidència 20605 Imatge 2 incidència 20605
20603 HORTA VERMELLA 2026-05-08 2026-05-08 Soc el vei de Sentfores La Guixa Avui he enat a buscar els meus Néts al col·legi Institut La Plana i he vist el desmanec que i tenen en l'entorn del edifici al custat de la porta que diu sortida d'amergencia que també es una entrada i sortida habitual esta ple d'herbes restes de runes les herbes tapen una vallà de fuste produïm el seu deteriorament també una Cequia que està plena de brosa un total desmanen, pude que Vustes el responsables de la neteije fasin quelcom per solucionar-ho, donguin exempla aques espai es un collejit els alumnes es mereixen més qualitat iinteressa que aprenguin a respectar el. Medi ambient cose que Vustes no fan Esperu veure els resultats si es que en tenen interès m'entenen CT Oi Veure resposta Imatge incidència 20603 Imatge 2 incidència 20603
20601 SANT LLÀTZER 2026-05-08 2026-05-08 Que cal fer per què ens posin contenidors? Recollir firmes? Això ja és una vergonya La primera foto és de les 8:30 del matí, la segona de les 12:30 Veure resposta Imatge incidència 20601 Imatge 2 incidència 20601
20600 CENTRE HISTÒRIC 2026-05-08 El vell edifici de la plaça del Pes núm. 6 s'està deteriorant per manca de manteniment per part de la propietat. Hi ha risc de despreniment d'alguns balcons (diverses vegades ja han caigut fragments al carrer). A part s'està convertint en un espai de proliferació dels coloms, que envaeixen balcons abandonats i es fiquen pels forats de la lona foradada de les cornises, deixant un entorn insalubre de defecacions al carrer i als balcons dels veïns. Adjunto foto d'un balcó amb risc de despreniment a la banda del carrer Carnisseries. Imatge incidència 20600 Imatge 2 incidència 20600