Bústia ciutadana
La Bústia ciutadana és un espai on la ciutadania pot comunicar incidències o proposar suggeriments a l’Ajuntament per millorar la nostra ciutat. La vostra col·laboració és important ja que, juntament amb la visió dels nostres tècnics, ens ajudarà a fer de Vic una ciutat a la mesura humana. El nostre compromís és donar-hi resposta.
Per poder treballar més bé aquests suggeriments, necessitem el vostre nom i adreça electrònica, per si cal posar-nos en contacte amb vosaltres, per això no publicarem bústies anònimes. Tampoc publicarem missatges o parts de missatges amb insults, faltes de respecte, etc. ni es publicaran comentaris de caràcter electoral o polític.
En el cas que detecteu alguna incidència que considereu urgent, contacteu amb la Guàrdia Urbana, per la seva aplicació (APP Guàrdia Urbana), o al telèfon 938850000, per tal que hi puguem donar una solució més ràpida.
Podeu fer el vostre suggeriment o la vostra observació tot clicant a:
o a través del telèfon 938 890 673. Si deixeu les vostres dades, us informarem de l'estat en què es troba la vostra aportació.
Podeu veure el vostre barri/poble i la regidoria corresponent aquí
Gràcies per la vostra col·laboració.
La millora de la ciutat és més fàcil si tots hi participem.
Bústia ciutadana per la Llengua
| REF. | Barri / Poble | Data sol·licitud | Data finalització | Descripció | Resposta | Imatge |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 20532 | EL SUCRE | 2026-04-26 | 2026-04-26 | En resposta a la queixa dels 4 veïns del Nadal, cal aclarir contradiccions flagrants. El risc que al·leguen ja existeix avui: els gossos circulen per aquest espai sense cap regulació. Un espai regulat amb franges horàries ofereix més garanties que la situació actual, on no hi ha cap norma. A més, aquest espai s’utilitza per passejar gossos des de fa anys sense cap queixa. Aquestes han aparegut només quan l’Ajuntament ha volgut regular-ho. No els molesta l’activitat que han permès sinó que s’oficialitzi. Les fotografies adjuntes ho demostren. Finalment, aquest grup ja va bloquejar el projecte inicial i ara rebutja la fórmula alternativa. Cinc anys de treball de l’Ajuntament, la Guàrdia Urbana, agents cívics, Convivència, la plataforma de veïns i l’AV representants dels 1.400 veïns no poden ser vetats per quatre persones. El clàssic «sí, però no davant de casa meva». Demano a l’Ajuntament que tingui la valentia de mantenir la seva aposta. | Veure resposta |
|
| 20531 | EL SUCRE | 2026-04-26 | 2026-04-26 | Bon dia, farà mes de tres anys que aquest ajuntament esta batallant en posar un pipi can al Sucre, plaça Joan Riera Rius, jo sincerament penso que Vic té altres problemes i que no es pot perdre tant de temps (mes de tres anys) en voler imposar a uns veïns un pipi can quan la totalitat dels veïns han dit des del primer dia que aquesta plaça no es el lloc ni adient ni indicat. No entenc aquesta insistència i pèrdua de temps per part d’aquest consistori amb aquest tema, per favor reconeixeu que no heu estat encertats en el lloc i no hi perdeu mes temps, al final aquest temps el vostre el paguem entres tots nosaltres i crec que Vic es mereix unes altres atencions. I no angoixar d’aquesta manera al seus veïns. En el tema lingüístic s’hauria de mirar que la normalització del català fos una cosa acceptada a tota la ciutat no a segons quins barris i depenent de quins negocis. I que els serveis de la guàrdia urbana fossin rapits i eficients i convincents, ara no ho son. | Veure resposta | |
| 20530 | SANT LLÀTZER | 2026-04-26 | 2026-04-26 | Diumenge a les 14:30. Això devant de casa nostra, però a devant f l altres blocs també hi ha 2 O 3 bosses. Això és una guarrada! Poseu els contenidors! | Veure resposta |
|
| 20529 | EL SUCRE | 2026-04-26 | 2026-04-26 | Ens hem assabentat per les xarxes socials que es vol fer un pipican entre el carrer Pare Rambla i el Miqueleta Riera. Temps enrere els veïns del barri vam votar-hi en contra i ara l'ajuntament recupera aquest projecte. Estaria bé que respectin la voluntat dels veïns. A més, encara hi ha propietaris de gossos que no recullen els excrements, però ningú posa cap multa. | Veure resposta | |
| 20528 | GENERAL | 2026-04-26 | 2026-04-26 | Una imatge val més que mil paraules. En aquest cas, dues. L'incivisme s'escampa com una taca d'oli. Un carretó de supermercat per a persones de mobilitat reduïda utilitzat com a paperera. Diu molt poc de la gent que ho ha fet. I un element urbà utilitzat com a cendrer. Ahir, hi havia moltes més burilles. Crec que no cal dir res més. | Veure resposta |
|
| 20527 | REMEI | 2026-04-26 | 2026-04-26 | El parc infantil del Remei, davant del Vic 2, falten fustes per reparar, és perillós pels nens. | Veure resposta |
|
| 20526 | NORD | 2026-04-26 | 2026-04-26 | Al pipican del costat del cementiri hi ha dos para-sols que s’estan quedant sense el material de cobertura que protegeix del sol i quasi no hi ha ombra. Agrairíem que es pogués tornar a tapar. Gràcies. | Veure resposta |
|
| 20525 | ESTADI | 2026-04-26 | Benvolguts/des, Soc veí del carrer Doctor Salarich, número 6, i voldria presentar una queixa per la falta de places d’aparcament de zona verda. Després de la reforma de la plaça Francesc Moragas, s’han eliminat moltes places de zona verda. També al carrer Pare Huix amb Doctor Salarich se n’han perdut per la instal·lació d’una parada d’autobús. Durant la nit és gairebé impossible trobar aparcament, tot i que paguem la zona verda de resident. En canvi, moltes places de zona blava sovint estan buides. Demanem revisar la distribució entre zona verda i zona blava i augmentar les places per als residents de la zona. Gràcies. |
|
||
| 20524 | CAPUTXINS | 2026-04-25 | 2026-04-25 | No es neteja la vorera i els xiprers toquen al cap quan passes per sota. | Veure resposta |
|
| 20523 | SANT LLÀTZER | 2026-04-25 | 2026-04-25 | Els dissabtes no hi ha recollida i la gent ho sap. Això és una vergonya! No funciona! Demano que poseu els contenidors com a tota la ciutat! | Veure resposta |
|
| 20522 | EL SUCRE | 2026-04-25 | 2026-04-25 | Bon dia, Quan en un parc hi han set edificis, uns 200 pisos, i diuen per tercera vegada en tres anys que no hi volen cap pipi can perquè la zona no ho permet, jo penso que des de l’ajuntament us hauríeu de plantejar si us cal insistir novament o deixar-ho córrer. Jo ja no diré res més que no hagin dit els meu veïns, però si aquest projecte es tira endavant faríem malbé el parc i nosaltres quedaríem a l’intempèrie del incívics, que n’hi ha i molts, doncs saben perfectament que aqui dalt difícilment mai hi passa la urbana i si passa, doncs tampoc s'hi atabala del poc que els he vist mai, mai els he vist baixar del cotxe, en aquest sentit estem abandonats de la ma de Déu. Avui es dissabte i ha passat un fet reprovable al carrer Manlleu, hi havia una gran cagarada de gos al mig del carrer, amb un petit rètol que avisava dels excrements, però si mirem mes enllà, cap botiguer ni veí ha estat capaç de recollir la merda, sabedors que ja vindria algú des de l’ajuntament, nosaltres paguem els mateixos impostos i també som | Veure resposta | |
| 20521 | EL SUCRE | 2026-04-24 | 2026-04-24 | Només volia dir-vos que aquest espai lliure de gossos al parc Joan Riera Rius seria un desastre pels veïns, ens privaria d’un espai verd que hi corren els fills i nets, i els tenim controlats, un parc net i cuidat amb un desert de pixarades i cagades constantment i sense que des de l’ajuntament (policia, agents cívics, etc.) no vingui mai ningú a posar ordre per molt que hi fem trucades, doncs l’incivisme d’una part de la gent entre no recollir la caca i deslligar el gos, és el normal del dia a dia, els veïns ho veiem fatal i com si ens volguéssiu castigar per haver fet recular les altres dues iniciatives vostres dels dos últims anys, que no veieu que no hi ha espai entre els gossos i els pisos en un barri on precisament sobra espai, no acabo d’entendre aquesta insistència de tirar-vos a unes dues-centes famílies en contra, no ho entenc que sigueu tan persistents i cecs o hi ha alguna cosa que se’ns escapa. Sra Coma, s’ho pot repensar. | Veure resposta | |
| 20520 | CAPUTXINS | 2026-04-24 | A la cantonada del carrer Manel de Galadies núm. 4, amb la cantonada del carrer Doctor Fleming, no es passa perquè els arbustos han crescut massa. |
|
||
| 20519 | CENTRE HISTÒRIC | 2026-04-24 | 2026-04-24 | Una observació: L'arbre de la Rbla. de l'Hospital de Vic, just davant de l'entrada d'una entitat bancària, aquest hivern, passant per la rambla, he observat un parell de vegades que l'aigua bruta del cubell de la neteja es tirava al parterre de l'arbre, cosa que segurament no li era saludable. Efectivament, arriba la primavera i l'arbre està molt tocat. Seria convenient que es comprovés el seu estat, i potser posar-hi un cartell indicant no tirar-hi aigua per subsanar la incidència. És una reflexió per la salvació de l'arbre. Gràcies. | Veure resposta | |
| 20517 | CAPUTXINS | 2026-04-24 | 2026-04-24 | Carrer Misericòrdia. Heu canviat els contenidors. Primera setmana, tot bé. Ara manca el del vidre... la gent està deixant el vidre a terra. | Veure resposta | |
| 20516 | SANT LLÀTZER | 2026-04-24 | 2026-04-24 | M'agradaria saber per quin motiu s'han tret els contenidors públics de compostatge, que hi havia a la zona de sant Llàtzer. El que hi havia a la zona del pipican funcionava perfectament. El mínim era avisar els usuaris que el fem servir. | Veure resposta | |
| 20515 | SANT LLÀTZER | 2026-04-24 | 2026-04-24 | A les 8:30 del matí, el carrer Francesca Bonnemaison està com es pot observar a les fotografies. Ja està bé! Poseu contenidors! La incidència no està resolta! | Veure resposta |
|
| 20513 | EL SUCRE | 2026-04-23 | 2026-04-23 | Els veïns del Nadal volem expressar la nostra disconformitat en posar un pipican entre els carrers Pare Rambla i Miqueleta Riera. Fa tres anys ja es va descartar aquesta ubicació i es va prometre buscar un altre emplaçament. Ara es planteja una zona sense tanques, amb gossos deslligats i franges horàries delimitades. Un espai obert no permet controlar els gossos ni garantir el compliment d’horaris. Es permetrien gossos deslligats en franges d’ús familiar, generant risc per a infants, gent gran i vehicles, ja que el parc es troba entre 2 carrers i els gossos podrien sortir del perimetre. Seria el pipican més proper a habitatges de tota la ciutat, només a escassos 4 metres dels habitatges generant sorolls, pudors de pipins i excrements i degradant la zona verda. Ja existeixen alternatives proposades que no molesten cap veí i són més adequades. Necessitem que escolteu tota la ciutadania per trobar la millor solució. Pipican SI però on NO molesti cap veí. | Veure resposta | |
| 20512 | EL SUCRE | 2026-04-23 | E vist q el sucre ma enviat un requeriment amb multa i tot de una empressa que ting en quiebra q solen dir per un tema que el ajuntament fa els ulls grossos en altres llocs ...no se si es ignorancia dels de consell comarcal o per interesos o comisions de carregs de ajuntament es vergunyos ... | |||
| 20511 | EL SUCRE | 2026-04-23 | 2026-04-23 | Els veïns del Nadal volem expressar la nostra disconformitat amb posar un pipican entre els carrers Pare Rambla i Miqueleta Riera. Fa tres anys ja es va descartar aquesta ubicació i es va prometre buscar un altre emplaçament. Ara es planteja una zona sense tanques, amb gossos deslligats i franges horàries delimitades. Un espai obert no permet controlar els gossos ni garantir el compliment d’horaris. Es permetrien gossos deslligats en franges d’ús familiar, generant risc per a infants, gent gran i vehicles, ja que el parc es troba entre 2 carrers i els gossos podrien sortir del perimetre. Seria el pipican més proper a habitatges de tota la ciutat, només a escassos 4 metres dels habitatges generant sorolls, pudors de pipins i excrements i degradant la zona verda. Ja existeixen alternatives proposades que no molesten cap veí i són més adequades. Necessitem que escolteu tota la ciutadania per trobar la millor solució. Pipican SI però on NO molesti cap veí. | Veure resposta |
|
| 20510 | SANT LLÀTZER | 2026-04-23 | 2026-04-23 | Soc usuària del compostador comunitari del barri. Avui he anat a tirar les deixalles d'orgànic al compostador comunitari amb la meva targeta que l'Ajuntament ens va donar…I sorpresa! Estaven retirant el compostador! No se'ns ha informat de cap manera! I no sé perquè el treuen, si ens deien que funcionava molt bé. Ja fa un temps que els lectors de targetes no anaven bé. Ho havíem manifestat als nois que ho gestionaven. I no s'arreglava. No es tornaran a posar? Ens anava molt bé, perquè, a part del porta a porta, era una manera de fer compostatge ecològic per als usuaris. Amb aquesta decisió heu fet pedagogia inversa en el foment del reciclatge. | Veure resposta | |
| 20509 | SERRA-DE-SENFERM | 2026-04-23 | Al carrer mossèn Josep Guiteres, cantonada Riera Major, al costat del pas de vianants i al revolt, els pares i mares d’infants del Salarich aparquen com volen, al revolt, a sobre l’stop o al pas de vianants, i si algun dia passa alguna desgràcia i ha de pujar ambulàncies o algun altre servei d’emergència, no podran passar per culpa dels cotxes, estaria bé que s’hi posés una línia groga per evitar aquests 3 llocs aparcar. |
|
||
| 20508 | EL SUCRE | 2026-04-23 | 2026-04-23 | Els veïns del Nadal volem expressar la nostra disconformitat en posar un pipican entre els carrers Pare Rambla i Miqueleta Riera. Fa tres anys ja es va descartar aquesta ubicació i es va prometre buscar un altre emplaçament. Ara es planteja una zona sense tanques, amb gossos deslligats i franges horàries delimitades. Un espai obert no permet controlar els gossos ni garantir el compliment d’horaris. Es permetrien gossos deslligats en franges d’ús familiar, generant risc per a infants, gent gran i vehicles, ja que el parc es troba entre 2 carrers i els gossos podrien sortir del perímetre. Seria el pipican més proper a habitatges de tota la ciutat, només a escassos 4 metres dels habitatges generant sorolls, pudors de pipins i excrements i degradant la zona verda. Ja existeixen alternatives proposades que no molesten cap veí i són més adequades. Necessitem que escolteu tota la ciutadania per trobar la millor solució. | Veure resposta | |
| 20507 | EL SUCRE | 2026-04-23 | 2026-04-23 | Els veïns del Nadal volem expressar la nostra disconformitat amb posar un pipican entre els carrers Pare Rambla i Miqueleta Riera. Fa tres anys ja es va descartar aquesta ubicació i es va prometre buscar un altre emplaçament. Ara es planteja una zona sense tanques, amb gossos deslligats i franges horàries delimitades. Un espai obert no permet controlar els gossos ni garantir el compliment d’horaris. Es permetrien gossos deslligats en franges d’ús familiar, generant risc per a infants, gent gran i vehicles, ja que el parc es troba entre 2 carrers i els gossos podrien sortir del perímetre. Seria el pipican més proper a habitatges de tota la ciutat, només a escassos 4 metres dels habitatges generant sorolls, pudors de pipins i excrements i degradant la zona verda. Ja existeixen alternatives proposades que no molesten cap veí i són més adequades. Necessitem que escolteu tota la ciutadania per trobar la millor solució. Pipican sí, però on no molesti cap veí. | Veure resposta | |
| 20506 | SANT LLÀTZER | 2026-04-23 | 2026-04-23 | Em sembla que no funciona que vinguin els educadors ambientals i la guàrdia urbana. La brutícia és continua acumulant al carrer Francesca Bonnemaison. Poseu els contenidors com els altres carrers de tot Vic i aquest problema desapareixerà. Portem massa temps així | Veure resposta |
|
| 20505 | NORD | 2026-04-22 | M'agradaria que el parc del cementiri estigues més cuida't, ja que està ple de forats i és perillós! També m'agradaria entendre com pot ser que es tirin productes per matar els conills? Això és perillós, els animals que volten per allà, la gent amb gossos i els nens. Ho heu pensat això? Qualsevol dels esmentats poden menjar-ho i intoxicar-se. Bé, espero que es faci alguna cosa. | |||
| 20504 | CAPUTXINS | 2026-04-22 | Fent referència a ID 20146, certament hem tingut una nova reunió amb la nova regidora Esther Coma. Val a dir que amb molta predisposició i ganes d'arreglar els temes que teníem parats des de fa més de 4 anys. Dit això, s'ha intervingut amb la qüestió, però crec que no esta ben arreglat. En lloc de posar una barana, s'han posat unes "valles" petites i separades i que no fan la funció de barana. Les funcions que es pretenien en aquesta intervenció eren, una per poder ajudar a les persones més grans a tenir un suport per ajudar-se a pujar el carrer, i l'altre com a prevenció i evitació que els vianants no passin pel xamfrà del carrer i ho facin pel pas de vianants que hi ha a uns pocs metres. Tal i com s'ha executat, entenem que no compleix cap de les dues funcions primordials sol·licitades. Gràcies igualment per intentar solucionar-ho. | |||
| 20503 | CAPUTXINS | 2026-04-22 | 2026-04-22 | Incivisme?, han deixat mobles al carrer Torelló 21, davant el parc infantil i porten tot el dia, si us plau, passin a recollir, gràcies. | Veure resposta |
|
| 20502 | REMEI | 2026-04-22 | 2026-04-22 | Davant del nostre edifici, C. Joan XXII, núm. 9, hi ha diversos arbres que, a causa del seu creixement excessiu, tenen branques que entren als balcons i finestres dels habitatges, fet que limita l’ús normal dels mateixos i afecta la qualitat de vida dels residents. Fa més de dos anys, que no es fa res. A més, l’estat actual d’aquests arbres afavoreix la presència i acumulació d’insectes, alguns dels quals resulten perjudicials per a la salut, generant molèsties constants i una situació poc salubre, especialment durant els mesos de més calor. Adjunto a aquest escrit fotografies on es pot apreciar clarament la problemàtica descrita. Per tot això, sol·licito que es valori la situació i es dugui a terme la poda, el manteniment o l’actuació que es consideri necessària sobre aquests arbres, a fi de garantir la seguretat, la salubritat i el normal ús dels habitatges afectats. Agraint per endavant la seva atenció i restant a l’espera d’una resposta, els saludo cordialment. | Veure resposta |
|
| 20501 | SANT LLÀTZER | 2026-04-22 | 2026-04-22 | Algú de l'ajuntament pot venir al carrer Francesca Bonnemaison a recordar quins és l'horari de treure les bosses al carrer? Ja està bé, això és una vergonya! Sí no hi ha la intenció de fer les coses bé, poseu els contenidors! | Veure resposta |
|