Bústia ciutadana

La Bústia ciutadana és un espai on la ciutadania pot comunicar incidències o proposar suggeriments a l’Ajuntament per millorar la nostra ciutat. La vostra col·laboració és important ja que, juntament amb la visió dels nostres tècnics, ens ajudarà a fer de Vic una ciutat a la mesura humana. El nostre compromís és donar-hi resposta.

Per poder treballar més bé aquests suggeriments, necessitem el vostre nom i adreça electrònica, per si cal posar-nos en contacte amb vosaltres, per això no publicarem bústies anònimes. Tampoc publicarem missatges o parts de missatges amb insults, faltes de respecte, etc. ni es publicaran comentaris de caràcter electoral o polític. 

En el cas que detecteu alguna incidència que considereu urgent, contacteu amb la Guàrdia Urbana, per la seva aplicació (APP Guàrdia Urbana), o al telèfon 938850000, per tal que hi puguem donar una solució més ràpida.

Podeu fer el vostre suggeriment o la vostra observació tot clicant a: 

 Ajuda'ns a millorar la ciutat

 o a través del telèfon 938 890 673. Si deixeu les vostres dades, us informarem de l'estat en què es troba la vostra aportació.

Podeu veure el vostre barri/poble i la regidoria corresponent aquí 

Gràcies per la vostra col·laboració.

La millora de la ciutat és més fàcil si tots hi participem.  

Bústia ciutadana per la Llengua

Carregant dades

Llistat Mapa

REF. Barri / Poble Data sol·licitud Data finalització Descripció Resposta Imatge
20080 GENERAL 2026-01-21 Més que veure-ho, s'ha viscut i patit, com usuaris dels serveis socials que s'ofereixen a partir dels contractes aprovats per entitats dels organismes que aproven a l'Ajuntament de Vic: Desconfiança, falta de coordinació de recursos, estats d'alerta, entre altres incidències de serveis socials a usuaris vulnerables de la ciutat de Vic i comarca d'Osona. S'han traslladat per diferents mitjans les incidències i crec pertinent deixar-ne constància per donar importància a procurar per un servei de qualitat, amb informació i formació adient, transparent, professional, en aquest sector i a les persones vulnerables. Més vocació, sentit de la responsabilitat, consciència i la importància del benestar, dignitat i respecte de la situació de les persones vulnerables i menys ànim de facturació. Als serveis socials hi contribuïm tots amb les cotitzacions, impostos, tributs... Les Fundacions al meu entendre haurien de ser sense ànim de lucre i per un benestar comú. Més solucions, transparència i menys incidències.
20079 LA CALLA 2026-01-21 Es demana que es faci neteja regular dels claveguerams, aquest últim trimestre 2025 es van desbordar els claveguerams, al costat del Pont Romà a l'altura del C/Calla i al Pont Romà del C/Remei amb carretera de la Guixa fet que també es va comentar a la reunió del barri de l'octubre 2025 als baixos de la Biblioteca Pilarin Bayés. És prudent fer neteja de claveguerams en general per evitar inundacions i que es malmetin fonaments i estructures dels edificis.
20078 LA CALLA 2026-01-21 Al xamfrà del C/Anselm Clavé número 3 de Vic creixen males herbes. A la reunió del mes d'octubre 2025 del barri i que es va celebrar als baixos de la biblioteca Pilarin Bayés es va demanar que fessin repassada al clavegueram del xamfrà de referència perquè tallessin males herbes i així que no s'estanqui aigua davant el portal. A l'acta consta que el ciutadà que va fer la petició havia de fer petició expressa. A dia d'avui no s'ha realitzat cap acció, es demana que preneu mesures si us plau. Aquí teniu la petició.
20077 NORD 2026-01-21 A partir d'aquí i fins al límit amb Gurb es fa difícil, i fins i tot perillós anar a peu... no és fàcil" empoderar-se com a vianant"...hi ha previst, almenys, fer voreres?
20076 CARRER SANT PERE 2026-01-21 Bona nit. Voldria comunicar que fa un mes que la farola del carrer Mossèn Josep Gudiol, davant del número 11, està fossa. Gràcies. Imatge incidència 20076
20075 REMEI 2026-01-21 Una part de l'enllumenat de la Rbla. Tarradellas enfoca a les façanes dels edificis en lloc d'enfocar a terra com havien fet sempre. Això succeeix des que varen posar llums led. Els veïns afectats ens molesta el focus de llum que entra a casa nostra i hem d'abaixar les persianes. Ho podeu solucionar?
20074 CAPUTXINS 2026-01-21 He vist que en el lloc on hi havia l'enyorat Cinema Nou s'hi fan reformes per fer-hi un gimnàs. En primer lloc, m'agradaria saber si la façana es mantindrà tal com està actualment i, també, us demanaria, si és possible, que els rètols on encara s'especifica "Cinema Nou" es poguessin conservar per tal de preservar la seva memòria. Per a moltes persones, aquest cinema va tenir un significat important en la seva educació cultural i una vessant sentimental fins i tot. Sempre formarà part de les nostres vides. Per tant, preservar aquests rètols, em sembla important; qui sap si per a una futura exposició. Gràcies.
20073 QUATRE ESTACIONS 2026-01-21 Sovint passen vehicles en direcció prohibida pel carrer de Pere Mateu en el tram carrer Verge de la Mercè direcció rotonda carrer de l'Hivern i des del carrer Verge de la Mercè cap al final del carrer de França per sortir cap a la rotonda de la carretera de Sant Hilari. M'hi he trobat vàries vegades amb vehicles de cara circulant en direcció contrària a l'establerta.
20072 LA CALLA 2026-01-21 Fa mesos es va dur a terme una actuació a la tapa del clavegueram situada al carrer de la Soledat, entre els números 7 i 9. Actualment, la tapa ha tornat a quedar desencaixada i el pas de vehicles provoca un soroll molt fort, cada vegada més intens, que genera molèsties constants. La reparació realitzada no ha estat efectiva. Sol·licito una nova intervenció perquè la tapa quedi correctament fixada i es resolgui el problema de manera definitiva. Gràcies per la vostra atenció.
20071 REMEI 2026-01-21 Al barri del Remei, els contenidors són bruts, enganxosos les tapes i laterals, moltes palanques o no n’hi ha o no funcionen i sempre la gent incívica ho deixa fora, tria i remena les deixalles, deixant un collage llastimós! Els que paguem impostos n’estem farts i fartes! Què feu amb els nostres diners? Rutes establertes de neteja? On a la vostra imaginació? Això no és fer bé les coses i a sobre els qui venen amb el cotxe amb bosses enormes de pobles propers a tirar amb tota impunitat les deixalles omplint els contenidors dels qui vivim al barri! Per no parlar de temes varis: invivisme, sorolls, brutícia, escopits … un exemple d’incivisme és Vic! Ja està bé: arregleu les coses perquè això fa massa temps que dura!
20069 MON RURAL 2026-01-20 El rec quan travessa la carretera de Santa Eugènia B-520 a l'alçada de Ca l'Africano està a punt de pujar a la carretera, ja que el pont per on passa està ben embossat.
20068 CAPUTXINS 2026-01-20 Carrer Camí de l'Escorial alçada Llar d'infants Vedruna. Seguim amb les mateixes incidències d'estacionament. Les persones que venen a buscar els infants estacionen a sobre les voreres i els vianants han de baixar a la carretera per poder passar. Les obres de la llar d'infants ja han acabat. Si els comentes que a sobre la vorera no s'hi posin, et diuen que tenen un paper que els permet estar-hi 5 minuts. És un cada dia i és molt cansat haver d'estar així cada dia. Imatge incidència 20068
20067 EL SUCRE 2026-01-19 2026-01-19 Quan anem a veure partits d'Hoquei al Patí Vic, els lavabos no compten amb dispensador de sabó. És un tema d'higiene molt important i no hauria de ser així, en ser un equipament municipal. Gràcies. Veure resposta
20066 CAPUTXINS 2026-01-19 El mateix incivisme de fa uns dies, excrements de gos al mateix parterre d’un arbre, i semblen del mateix animal. C/ Montserrat, 15. Hi ha cap plantejament per aquests parterres que la gent es pensa que són cendrers i lloc per deixar-hi porqueria? Teniu cap rètol per posar als arbres perquè no hi tirin burilles ni excrements de gossos? Gràcies. Imatge incidència 20066
20065 CAPUTXINS 2026-01-19 C. Julià Fàbregues cantonada C. Josep M. Selva. (Entrada garatge Comunitat R. Sala i Saçala, 42). En repetides ocasions, ens hem queixat de la dificultat i perillositat generada a l'entrar i sortir del pàrquing de l’edifici. Aquesta situació es sol produir als matins per la concurrència de persones a les instal·lacions de Mútua Intercomarcal. L’opció que ens proposeu en d’altres ocasions... “Aviseu la GU” no és operativa. Mentre avisem i veniu, queda un cotxe pendent d’entrar o sortir amb el perill consegüent. Us demanaria reforçar la senyalització a la cantonada del carrer i la instal·lació de pilones a la mateixa cantonada que impedeixin aparcar. També el reforç i manteniment de pintura tant a la cantonada com davant del pàrquing. Quedo a la vostra disposició per a qualsevol aclariment. Imatge incidència 20065
20064 NORD 2026-01-19 No és la primera vegada que ho dic aquí a la bústia i no em cansaré de fer-ho..., però és que la cosa ja s'està passant de taca d'oli. La vorera per accedir a l'Escola Fedac Vic cada dia és més impracticable i perillosa. Avui mateix el camió que descarregava al Caprabo estava a sobre la vorera deixant un espai molt reduït per poder passar i amb el perill que suposava perquè sortien ferros de la porta i a més a més, amb l'operari remenant a dins, el camió es movia. Els camions queden tombats cap a dins. No pot ser. Els camins a les escoles han de ser segurs i el nostre malauradament no ho és gens! No només són els camions del Caprabo o de les obres del costat que sempre hi ha, sinó també els contenidors que tenen objectes tirats per terra, vidres trencats, pintures abocades, fets un desastre i amb molta pudor. A més a més, a la porta del Caprabo sempre hi ha gent demanant i que diuen coses als nostres nens i nenes. S'ha de fer una millora integral d'aquest carrer pel bé de totes! Imatge incidència 20064
20063 LA CALLA 2026-01-19 Els veïns de la zona veiem que, des de fa uns quants anys, estan tallant arbres per la zona del bosquet de l'Atlàntida i tocant del carrer Hospital d'en Cloquer. Es tallen arbres (la setmana passada es van tallar 3 més del costat del riu), però no es replanten. Aquesta zona és molt dura durant l'estiu. Des que surts de casa fins que traspasses l'Atlàntida no hi tenim ombres que ens protegeixin de la calor i cada cop hi ha menys arbres. Per què? S'han tallat pollancres, salzes... està clar que no estaven bé de salut, però, si us plau, planteu espècies que siguin les adequades!! Això comença a fer pena...
20062 NORD 2026-01-19 2026-01-19 Informo d'una anomalia en el funcionament de l'enllumenat del carrer Arquebisbe Alemany. Ahir al vespre a les 19 les llums estaven apagades i avui a les 9 del matí estan obertes. Podeu revisar-ho? Gràcies. Veure resposta
20061 HORTA VERMELLA 2026-01-18 A la vora del riu, al Parc Xavier Roca Vinyas hi ha unes deixalles. Sembla un abocador… Imatge incidència 20061
20059 SANT LLÀTZER 2026-01-18 Hi ha un abocament de deixalles a la vora del riu Gurri en direcció la masia Segalés a la via verda. Imatge incidència 20059
20058 EL SUCRE 2026-01-18 2026-01-18 És una pena que el pavelló Castell Planes estigui tant brut i deixat….. Veure resposta Imatge incidència 20058 Imatge 2 incidència 20058
20057 EL SUCRE 2026-01-17 Nyap circulatori... C/ de l'Esbart de Vic... quan arriba a la RUVIC... ai senyor... il·luminat el que ha dissenyat el pla de circulació... primer passem el C/ Nadal de dos sentits a un al mig del carrer... després obliguem a tothom anar cap a la dreta i així congestionem una mica més l'Avinguda Olímpia, sobretot a l'hora de la sortida de l'Institut... però espera, fem un carrer d'una sola direcció, és aquest que surt al mapa trossejat... ara han tallat el carrer Nadal i tots contra direcció per aquest carrer... i, per a més inri..., tot és nou... és a dir... que no hi ha cap element que perjudiqués el projecte... Mare meva... quins il·luminats... Aquests mateixos han de modificar tot el garbuix de la plaça del Mil·lenari...
20056 CAPUTXINS 2026-01-16 A la plaça Santa Teresa, just al costat del pas de vianants que hi ha venint del carrer Sta. Joaquima Vedruna, hi ha una tapa de claveguera que està solta i fa soroll cada vegada que els cotxes la trepitgen. Prego reparació.
20055 GENERAL 2026-01-15 2026-01-15 Últimament, els parquímetres de Vic no funcionen correctament o a estones, o no tenen l'opció de pagament amb targeta disponible. Cal revisar-los per facilitar-nos la tasca de pagar les zones d'aparcament. Altrament, els parquímetres de l'estació d'autobusos funcionen a estones i no hi ha cap més a la vora per pagar la zona taronja. Veure resposta
20054 REMEI 2026-01-15 2026-01-15 Els parquímetres del carrer Doctor Candi Bayés amb C/ Bisbe Strauch, del Rambla de Josep Tarradelles amb C/Bisbe Strauch, i el de C/ Lluís Vila i Abadal amb Pg. Generalitat no tenen l'opció de pagar amb targeta des d'inicis de gener, o no sempre està disponible. Cal que reviseu la connexió. Veure resposta
20053 MON RURAL 2026-01-15 Que portéssim tot un mes seguit amb una qualitat de l'aire pèssima i ja fa uns dies que hi tornem a les mateixes, junt amb les nul·les mesures que s'apliquen, no té descripció. Osona surt cada vegada a més mitjans de comunicació com a exemple de gran vergonya i preocupació per tots els ciutadans que habitem aquí. Alguns ajuntaments com Manlleu i Masies de Roda han aplicat regulacions en la mesura que poden per les seves competències, Vic no hauria de ser menys i s'està quedant assombrosament a darrere a l'espera de l'informe del Consell Comarcal. L'Ajuntament pot aplicar mesures.
20052 POBLE SENTFORES-LA GUIXA 2026-01-15 Soc el veí de Sentfores La Guixa: voldria fer una reflexió referent a la falsa informació que consta en els fulletons dels horaris i parades en el transport públic de la línia 470. Diu Vic Santa Eulàlia de Riuprimer, Muntanyola no creuen que també hi hauria de constar Sentfores La Guixa o és que el Bus no passa i té parada en el poble? També les parades de Mas Segales i Can Carballo no són a Vic són a la carretera BV4316 a uns 1,5 km de Vic i la parada de la plaça de la Creu no és a Vic, sinó és en el Poble de Sentfores La Guixa. Bé ja els hi he explicat, ara, allà vostès que com sempre les informacions són molt deficients, també la mala informació consta en els fulletons de la deficient linea 6, lamentable. Imatge incidència 20052 Imatge 2 incidència 20052
20051 EL SUCRE 2026-01-15 Vidres trencats en el pont peatonal sobre les vies del tren des de fa més d'una setmana. Imatge incidència 20051
20050 CAPUTXINS 2026-01-14 Es podria valorar posar parc infantil davant de l'Atlàntida o just al terreny que hi ha una mica més enllà al costat del riu? Hi juguen molts nens i nens de l'Escorial i el que hi ha al passatge Carme Mascaró és molt petit per les dimensions de l'escola.
20049 CAPUTXINS 2026-01-14 Al camí Escorial cantonada carrer Cabrera, hi ha una paperera que molt sovint està plena i amb deixalles al voltant. Imatge incidència 20049