Projecte LocAll4Flood
Els episodis de pluges intenses són propis del clima mediterrani i, en determinades ocasions, poden provocar inundacions sobtades amb afectacions materials i humanes. Per donar resposta a aquest repte, s’ha posat en marxa el projecte europeu LocAll4flood, que impulsa un model integrat de governança multiactor basat en la prevenció, l’adaptació i la mitigació del risc d’inundacions.
Vic és un dels espais pilot del projecte, a través de la participació del centre BETA de la UVic-UCC, un dels socis del consorci. El projecte treballa en petites conques hidrogràfiques especialment vulnerables a les inundacions sobtades i aposta per un enfocament de baix a dalt, amb la implicació del territori i dels agents locals.
LocAll4flood es desenvolupa en nou espais pilot situats a Grècia, Itàlia, Bulgària, Malta, Catalunya i les Illes Balears, que representen diferents realitats topogràfiques —urbanes, rurals, costaneres i industrials— amb l’objectiu de generar coneixement transferible a tota la conca mediterrània.
En aquest espai web, l’Ajuntament de Vic posa a disposició de la ciutadania materials didàctics descarregables vinculats al projecte, amb l’objectiu de sensibilitzar, informar i reforçar la cultura de la prevenció davant el risc d’inundacions.
MATERIALS DISPONIBLES
- Infografia
- Imant