Mentoria Socioeducativa

La mentoria socioeducativa és una acció basada en la relació entre mentors i mentorats. El mentor, com a agent experimentat, ofereix al mentorat acompanyament individualitzat, ajuda, orientació i protecció en el procés de desenvolupament acadèmic i personal, i esdevé un referent positiu establint una relació de confiança i suport emocional.

En el cas de Vic, l'actuació s'adreça a alumnes de 3r d'ESO que es trobin en una situació de vulnerabilitat socioeducativa, i té continuïtat durant els 2 cursos següents.

El Pla Educatiu d'Entorn de Vic enguany es sumarà a la proposta de projecte que impulsa la Universitat de Vic per garantir la qualitat de les accions de mentoria socioeducativa. Al ser un projecte pilot de la Universitat, finançat per la Fundació antiga Caixa Manlleu, està contínuament revisat i avaluat per un equip de professionals de l'àmbit educatiu que ja tenen aquesta missió.El seguiment i coordinació va a càrrec de la Universitat.

 

Les parelles es troben dues tardes a la setmana, una tarda la trobada és entre mentorat i mentor, i l'altra tarda es dinamitzen activitats en grup amb diferents parelles de mentorats.

 

En el marc de la mentoria socioeducativa es prioritzarà l'ús significatiu de la llengua com a espai de convivència i d’interacció positiva..

Objectius:

  • Afavorir el desenvolupament integral de l’alumnat (emocional, social, acadèmic i conductual).
  • Incidir en l’equitat i la igualtat d’oportunitats com a dret de tots els alumnes a rebre una educació integral i amb expectatives d’èxit.
  • Reduir l’abandonament escolar.
  • Incrementar el nombre de graduats.
  • Promoure la participació i la implicació de les famílies en l’educació dels seus fills i filles.
  • Afavorir la integració social de l’alumnat i de les seves famílies i la millora de la cohesió social.