Si toquem junts, sona millor

Si toquem junts, sona millor és un programa de participació social on l’alumnat de 3r de primària de Vic assisteix durant un trimestre amb el seu professorat de música i en horari lectiu, a tallers setmanals a l’Escola de Música de Vic per treballar diferents disciplines musicals.

Aquest programa, impulsat per l’Escola de Música de Vic i amb la col·laboració de l’Ajuntament de Vic, utilitza la música com a eina i com a vehicle per treballar objectius ben diversos, incloent-n’hi d’educatius, de pròpiament musicals i de socials.

 

El programa té com a objectius apropar l’Escola de Música de Vic a l’alumnat i incidir en l’educació emocional mitjançant la música, com a eina principal per treballar valors com el respecte, la tolerància i l’autoestima. 

 

Durant un trimestre l’alumnat de dues escoles de Vic treballa conjuntament en la preparació de peces musicals, d’aquesta manera es vinculen les escoles de primària, i s’afavoreix la col·laboració entre els mestres i els professionals de l’EMVIC i la convivència i el treball cooperatiu entre els alumnes.

 

El trimestre finalitza amb un concert a l’Atlàntida on els alumnes participants mostren a les famílies i al professorat la feina feta.

El projecte es porta a terme durant tot el curs escolar. 

Objectius:

  • Apropar l’Escola de Música i Conservatori de Vic a nens i nenes de la ciutat, que no podrien accedir a aquest servei degut a la seva situació econòmica i/o perfil social.
  • Vincular escoles d’Educació Primària de Vic de diferent titularitat, afavorint la col·laboració entre els mestres dels diferents centres així com la convivència i el treball cooperatiu dels seus alumnes.
  • Conèixer les habilitats musicals destacades i els interessos musicals dels alumnes del projecte, estudiant la viabilitat de sumar-los als programes centrals del projecte educatiu de l’emvic.
  • Incidir en l’educació emocional dels alumnes mitjançant el poder transformador de la música i amb la Musicoteràpia com a eina principal, treballant valors com el respecte, la tolerància, el sentiment de pertinença i l’autoestima.
  • Potenciar l’èxit educatiu dels alumnes usuaris del projecte, incidint en l’adquisició de les vuit competències transversals bàsiques descrites pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.