Persones amb persones

Programa de convivència intergeneracional

Persones amb persones és una experiència que posa en contacte persones de diferents generacions que no es coneixen, amb l’objectiu de promoure el suport mutu i afavorir un benestar compartit i una millor qualitat de vida en sentit ampli. Es tracta d’un programa basat en l’intercanvi, en què totes les parts hi participen activament.

No es limita a un intercanvi material, sinó que incorpora també experiències, companyia i ajuda mútua. La relació que s’hi estableix facilita que les persones participants comparteixin, s’escoltin i aprenguin les unes de les altres, ja que qualsevol procés relacional esdevé, alhora, un procés educatiu que transmet principis i valors.

Tant l’estudiant com la persona acollidora, a través de la participació en aquest Programa:

  • Viuran una experiència enriquidora que els donarà l’oportunitat de conèixer, comprendre, acceptar i respectar persones d’una generació diferent a la seva.
  • Obtindran aprenentatge i creixement personal.
  • S’obligarà a complir amb els compromisos acordats

A més, l’estudiant:

  • Podrà ajudar a millorar l’acompanyament de la persona acollidora.
  • Coneixerà el funcionament del projecte amb el suport dels professionals implicats.
  • Podrà optar a una beca d’allotjament

I la persona acollidora:

  • Podrà transmetre la seva experiència vital a una persona més jove
  • Gaudirà de companyia
  • Disposarà d’un ingrés econòmic extra

Fer una sol·licitud.

  • En el cas d ‘estudiants la sol·licitud s’ha de dirigir a l’Uhub – Servei a la Comunitat Universitària: uhub@uvic.cat o bé 938815511.
  • En cas de les persones acollidores, el contacte serà a Benestar i Família de l’Ajuntament: benestar@vic.cat o bé al telèfon 646821721.

El Programa de Convivència Intergeneracional  - Persones amb Persones és liderat de manera conjunta entre l’UHub, Servei a la Comunitat Universitària de la UVic-UCC i el Departament de Benestar i Família de l’Ajuntament de Vic.